LekeHusmor Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #2521 Del Skrevet 14. juli 2009 takk kjære deg! det var fint å få en form for oversikt. jeg er ikke noe fan av havregrøt, men yoghurt liker jeg veldig godt, så da skal jeg lesse på med det altså. så prøve med kun kjøtt + grønnsaker til middag. spiser jo ofte på jobb så er ikke alltid like lett, men gjøre en innsats! og begrense alkoholen. er jeg småsulten så skal jeg prøve å spise frukt, f.eks smoothie. i tillegg skal jeg gjøre noe aktivt hver dag, enten før eller etter jobb.. så håper jeg at jeg kan gå ned noen cm på det.. det er ikke snakk om noe, men jeg mååå ned et par cm før 1 august Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 14. juli 2009 #2522 Del Skrevet 14. juli 2009 Enig med *Enigma*, kutt karbohydrater (inkluderer alkohol), tren moderat (med lite karbs har du lite energi, tro meg jeg har forsøkt, et lite helvete, so take it easy) og få i deg nok proteiner som kroppen trenger når du kutter på karbohydratene. Masse gode tips fra *Enigma* allerede. You can do it!! ... Godt å ha deg tilbake her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 14. juli 2009 #2523 Del Skrevet 14. juli 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #2524 Del Skrevet 15. juli 2009 jeg er usikker altså, på hvordan jeg skal gå frem! nå driver en av jentene på jobben og maser på at jeg skal bli med på en ukes juice-kur. hadde jo vært gøy å se om jeg klarte det, også for detox'en sin del. i dag har jeg hatt en drittttttdag, men allikevel klart å spise forholdvis sunt, det er jeg fornøyd med. skal fortelle mer om dagen senere, akkurat nå driver jeg å lager meg mat. i dag har jeg spist: to grove brødskiver til frokost, med lett norvegia og løvtynn pepperskinke + makrell i tomat + agurk oppå. et biiittelite pizzastykke med tomatsaus og mozarella på. salat med grillet kylling og kalv, paprika, tomat, agurk, salat, rødløk og pinjekjerner. ingen dressing. og nå lager jeg meg laksefilet med agurksalat og litt philadelphia på på toppen. det er vel ikke så aller verst? :klø: har vært å handlet inn også, masse grønnsaker og frukt. imorgen begynner jeg ikke før tre, så har tenkt å være aktiv før det. å gå til fløien lucy, det er jo rolig trening, kan jeg gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 15. juli 2009 #2525 Del Skrevet 15. juli 2009 å gå til fløien lucy, det er jo rolig trening, kan jeg gjøre det? Ja, det vil jeg tro Du kjenner selv hvis det sier stopp Jeg trente ekstremt hardt i den perioden jeg forsøkte å kutte på karbohydratene og ble da egentlig forandret inn til et supermonster av dimensjoner som sutret og klaget og var supersliten hele tiden. Men jeg kuttet så mye at jeg tror jeg lå på under 30 gram karbohydrater om dagen, spiste ikke fullkornsbrød engang, så det var jo litt ekstremt (og temmelig dust fant jeg ut). Hold deg i gang, gå gjerne på senteret og tren programmet ditt, bare pass på at du ikke faller ned i kjelleren fordi du presser deg for hardt med lave karbohydratlagre i kroppen. Jeg tror ikke det er noen god idé å gå på en juice-kur, i verste fall rister du kroppen ut av den gode trenden du har nå og forstyrrer fordøyelsessystemet så du blir dårlig og ikke klarer å gjennomføre kuren uansett. Detox-effekten tror jeg heller ikke burde være den motiverende faktor, jeg tror du får en bedre detox av å spise bra og sunt nå (og kanskje i tillegg økologisk? ) de neste to ukene. Husk at hvis du vil ha en litt hardere treningsøkt bør du fylle på med litt karbohydrater etterpå (etter en hard treningsøkt trenger faktisk kroppen de raske karbohydratene som man ellers gjerne vil holde seg unna). Fra det du har spist i dag ser det ut som du er godt på vei, jeg liker å lese makrell og laks. Det er superviktig å få i seg de sunne fettsyrene Nå syns jeg generelt at du har et godt kosthold, det har alltid vært mitt inntrykk, og du er veldig flink til å lage mat som er sunn og spennende på en gang! KRED! Skulle ønske jeg var like oppfinnsom som deg. Jeg spiser som regel fisk til lunch på jobb fordi jeg er alt for dårlig til å lage det hjemme. Det er jo ikke at jeg ikke kan lage god mat, bare at jeg ikke helt klarer å sette av tiden til å gjøre det.. Det lille pizzastykket var vel så lite at du egentlig bare kunne droppet å spise det? :gjeiper: Jeg prøver å tenke litt slik hvis jeg er på "diett" at hvis jeg uansett bare kan ta en minibit kan jeg heller spise litt mer av noe annet istedet. Men det er jo lettere sagt enn gjort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #2526 Del Skrevet 15. juli 2009 ja jeg kunne helt klart droppet det, og jeg vet selv at jeg ikke hadde hatt noe problemer med det egentlig, det var bare det at jeg var på jobb, og maten vår (vi får personalmat hver dag) var ikke klar og jeg holdt på å dø av sult og fant ikke noe annet tilgjengelig, ikke noe frukt eller gulrot ellernoe.. og så var det to stk igjen og så spiste jeg da det ene. så gidder ikke få panikk pga det. jeg ser jo selv at så fort jeg kan velge så velger jeg det sunne; jeg er ikke noe glad i junk uansett. for meg nå de neste 14 dagene så blir det å spise rent kjøtt, masse grønnsaker og så lite karbohydrater som mulig. om jeg skal spise de, så blir det isåfall gode og trege koselig at du syns jeg er flink å lage sunn og samtidig spennende mat, jeg prøver så godt jeg kan spiste to laksestykker til middag, med agurksalat til. det var ca kl halv 10, og nå er jeg sulten igjen må venne meg til å ikke kjenne den mettheten som poteter, fullkorns-ris og pasta gir. imorgen er jeg usikker på hva jeg skal lage til frokost, jeg har alltid vært vant å spise skive eller knekkebrød. men jeg skal hvertfall gå en lang og god tur før jeg begynner på jobb kl 15, og jeg skal handle inn frukt og grønt og ha med på jobb sånn at pizzafadesen ikke gjentar seg jeg vil så UTROLIG GJERNE gå ned de par små cm for å føle meg fin i den kjolen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 15. juli 2009 #2527 Del Skrevet 15. juli 2009 jeg vil så UTROLIG GJERNE gå ned de par små cm for å føle meg fin i den kjolen!! Du er jo fryktelig søt da! Jeg tror du kommer til å merke det om du ligger for lavt i karbohydrater, for eks hvis du blir slapp. Da er det lov å spise fullkornsalternativer! Cottage Cheese metter forresten supert, strø på nøtter og andre goodies som er lave på karbs og kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #2528 Del Skrevet 15. juli 2009 men jeg liker ikke nøtter og jeg tør ikke smake cottage cheese.. hehe. sært, men jeg tror det smaker som råtten mozarella? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 15. juli 2009 #2529 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg har litt den samme formeningen om cottage cheese. Føler det blir som å spise seterrømme med ekkel smak. Noe jeg egentlig syntes rømma smaker som Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. juli 2009 #2530 Del Skrevet 16. juli 2009 Juicekur er noe stort tull, det eneste du gjør er å fucke opp systemet ditt. Detox har heller ikke noe for seg. Når det gjelder cottage cheese så er det nok noe man må venne seg til. Jeg syntes ikke det var noe å juble for første gang jeg smakte det, men du bør i det minste prøve det da Det smaker egentlig veldig lite. Makrell og laks er kjempeflott mat for deg nå, så det kan du absolutt fortsette med Avokado er også fint. Det er en liten omstilling det å venne seg til å gå uten pasta, ris og poteter, men du får huske på at det er bare for en liten periode, når festen er over kan du gradvis innføre karbohydrater igjen, bare pass på at du ikke kjører på med masse karbohydrater første dagen etterpå. Ta det litt og litt de neste to ukene, så slipper du at blodsukkeret ditt går helt bananas. Helt sikker på at du kan klare det her, LekeHusmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #2531 Del Skrevet 16. juli 2009 blæ. sovnet alt for sent igår, ble liggende til halv 5 (!!!) og se på dvd. idiotisk av meg, jeg hadde sovnet mye tidligere om jeg hadde skrudd av tven. jeg hadde planlagt å være flink og komme meg i seng og komme meg opp i rimelig tid disse dagene jeg er her i bergen alene. men allerede første kvelden skeiet jeg ut. jeg vet at hvis jeg skal klare å gå turer osv før jobb er jeg avhengig av å ha sovet OK, og da nytter det ikke å holde på sånn her. i tillegg våknet jeg av vondt i magen, og man føler seg jo generelt groggy når man har sovet fra halv 5 til 12 fremfor å sove fra f.eks 1 til halv 10.. dumme meg. nå må jeg finne ut hva jeg kan lage meg til frokost som er uten karbohydrater men som fortsatt metter endel :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #2532 Del Skrevet 16. juli 2009 endte med to fullkornsknekkebrød med ost og løvtynn skinke og tomat på. jeg klarte bare ikke finne på noe annet til frokost uten karbo, jeg fikser ikke grøt, det er så ekkelt. så får jeg heller prøve å holde meg unna karbohydrater på de andre måltidene. har handlet inn til å lage meg wok med masse deilige grønnsaker og strimlet svinekjøtt til senere. nå skal jeg på jobb, og så har jeg lastet ned Confessions of a Shopaholic som jeg har tenkt å se når jeg kommer hjem. er stille på jobb om dagen, så blir nok ikke så sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 16. juli 2009 #2533 Del Skrevet 16. juli 2009 Syns det virker som du kjører et fornuftig kosthold nå. Keep up the good work! Jeg har også tullet med søvnen og merker det når jeg trener, og i tillegg merker jeg det på morgenen for selv om jeg har sovet nok har jeg sovet til feil tid og da blir kroppen helt slapp og rar og jeg føler meg nesten fyllesyk :klø: Confessions of a Shopaholic var faktisk veldig søt og morsom, jeg var litt skeptisk men ble kjempepositivt overrasket! Håper du får en nydelig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #2534 Del Skrevet 16. juli 2009 ja det er ikke noe lurt å tulle med søvnen. hadde en litt stress dag på jobb i dag så gikk sulten og tørst lenge og pådro meg en ekkel hodepine som har sittet i lenge. var ferdig rundt kl 10 men ble sittende å skravle med noen av jentene fra jobben etterpå, så var ikke hjemme før halv et ellernoe.. nå har jeg lagt meg og skal se EN episode av brothers and sisters før jeg legger meg og sover. er veldig trøtt, så burde igrunn egentlig bare legge meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #2535 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) bedre i dag, la meg tidlig igår og sov godt i natt har spist litt fruktsalat til frokost og nå lager jeg meg lunch; ørretfilet med philadelphia, ovnsbakte grønnsaker og cherrytomater og squash. så er det jobb kl 17, sikkert til 22-23. etter det skal jeg slappe av og fikse litt mer her hjemme. to do: rydde henge opp vasket tøy sette på ny vask henge opp vask dusje lage lunch rydde ut av bagen min legge inn sanger på iPod Endret 17. juli 2009 av LekeHusmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 17. juli 2009 #2536 Del Skrevet 17. juli 2009 Så mye du har fått gjort idag Fruktsalat til frokost hørtes kjempedeilig ut... Jeg vil også kunne spise det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #2537 Del Skrevet 17. juli 2009 egentlig har jeg mest lyst til å spise brødskiver men må jo prøve å unngå det.. jeg VIL og jeg SKAL inn i den jævla kjolen og jeg SKAL føle meg vel! spise nå, og se litt på Brothers and Sisters - har begynt å se fra sesong 1 igjen. elsker den serien! så er det jobb og så har jeg lyst å gå en god tur ikveld, kveldstur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #2538 Del Skrevet 17. juli 2009 hjemme fra jobb. ble en kort dag i dag, har vært innom M og G på vei hjem og sagt hei. var koselig! det som ikke er like koselig er at jeg har vært skikkelig dårlig i magen i dag virker som kroppen ikke liker at den ikke får karbohydrater.. :klø: har klart meg rimelig bra i dag også, spist frukt, ørret med ovnsbakte grønnsaker og salat, en kyllinggryte på jobb og så litt mer frukt. kjenner at jeg er skrubbsulten egentlig, men jeg har ikke noe særlig mat og spise .. kanskje jeg skal ta meg et knekkebrød.. men vil jo ikke ødelegge gud jeg skulle ønske jeg hadde råd til en Personlig Trener og kostholdsekspert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #2539 Del Skrevet 17. juli 2009 jeg er så forferdelig sulten. jeg vet ikke hva jeg skal spise, blir for voldsomt å sette i gang og lage wok, jeg har ingen yoghurt og det frister ikke med enda mer frukt. jeg tar meg et fullkornsknekkebrød med ost og skinke. håper det ikke ødelegger alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 17. juli 2009 #2540 Del Skrevet 17. juli 2009 ètt knekkebrød om dagen er nok ikke verdens undergang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå