Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica
du snek deg mellom :)

du har rett - jeg må skjerpe meg, slutte å tenke sånn. jeg er 22 år, og jeg har faktisk allerede vært på FHS, fullført videregående, jobbet et halvt år i Kristiansand, gått 1,5 år på BI, har tittelen markedsøkonom allerede faktisk, jobbet ræva av meg i to år ved siden av skolen og nå fulltid for å få en ordentlig og god økonomi, hatt et helvete med å få forholdet til faren min opp og gå igjen, vært gjennom en del tøffe ting selv også, jobbet kontinuerlig med å få forholdet mitt til E til å være best mulig, blitt samboer og bygd meg opp masse livserfaring gjennom alt dette.

så at jeg da utsetter å begynne på jusstudiene et år, fordi jeg har lyst å jobbe og så reise og oppleve verden (altså faktisk LEVE en av drømmene jeg har hatt siden jeg var liten) sammen med en god venninne, er faktisk helt OK!

Nemlig! Det er NÅ du er ung, det er nå du skal gjøre ting som å reise jorda rundt! Utdannelsen står alltid der og venter på deg. Det er nå du skal leve og nyte livet og gjøre alle de tingene som du kommer til å angre på å IKKe ha gjort når du om 15 år er i full jobb, har et par unger og er gift ;) Og du har jo gjort så mye allerede. Du bør være stolt av deg selv, og ikke gi deg selv stress med at du ikke er ferdigutdannet når du er 25!

Personlig har jeg alltid ment at tjueåra er til å "leva livet"! Så lenge man begynner å studere innen man er tredve, så er det greit. Og man er ALDRI for gammel til å ombestemme seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres ut som en kjempegod idé å reise litt til våren jeg!

:)

Jeg kunne ønske jeg hadde gjort mer av det før jeg begynte å jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at du utsetter det et år lekehusmor! Jeg tror virkelig du har gått av et år som du kan bruke blant annet til å reise, fordi du har jo skrevet så mye om at du vil det! Og et år fra eller til spiller ikke særlig stor rolle! Lev livet, du lever bare en gang!

:bolldeig: :strix::bolledeig:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitsomt på jobb i dag. ble så mye lengere enn jeg trodde :sukk:

men men. er nå hjemme nå hvertfall. har fri i morgen, men da skal jeg på personalmøte kl 09:30! urk.

ellers så har jeg møtt loffen i dag :nigo: det var veldig trivelig!

hun og skorpa var og spiste på jobben min, så kjente hun meg igjen når jeg da kom på jobb. koselig overraskelse på en grå dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her var det mange koselige ønskninger :nigo:

så langt har dagen vært bra, har vært på personalmøte og følte jeg fikk sagt litt fra hva jeg mente. vi har generelt sett et veldig bra arbeidsmiljø på jobben, så det fungerer egentlig greit.

så var jeg og spiste lunch på Jacobs Aall med tre av venninnene mine fra jobben, veldig koselig var det. så har jeg tuslet meg gjennom byen, støtt på noen gamle venner her og der og så endt opp hjemme hvor jeg nå skal prøve å lage en litt oversikt over økonomi, planer og tanker om fremtiden.. altså i året som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er i bergen ;)

Jacob Aalls har kommet til byen her og!

forøvrig var det veldig bra, god mat og veldig fint lokale.

jeg ser ellers at jeg bruker ordet VELDIG veldig mye :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
nei er i bergen ;)

Jacob Aalls har kommet til byen her og!

forøvrig var det veldig bra, god mat og veldig fint lokale.

jeg ser ellers at jeg bruker ordet VELDIG veldig mye :ler:

HEHE! Morsomt at de kaller det Jacob Aalls i Bergen også :ler: Blir jo ikke forvirret av slikt ;) Vet du når du kommer til Oslo i sommer? Jeg skal forresten en helg til bergen i begynnelsen av juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha ferie 5-12 juli, og 27 juli til 3 august. men skal bare snarturer innom byen, for jeg skal til Skagen og på hytta og i bryllup i kristiansand og litt sånn.

gleder meg til ferie kjenner jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svinedyrt! betalte 150 kr for en sånn liten pose! haha! skulle tro det var trøfler ellernoe.

Fordeler med å ha (relativt) store pupper:

du kan hvile en tom skål på de når du ligger på sofean og spiser moreller, så du kan spytte steinene rett ut i den uten å bruke hendene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest skorpio
svinedyrt! betalte 150 kr for en sånn liten pose! haha! skulle tro det var trøfler ellernoe.

du kan hvile en tom skål på de når du ligger på sofean og spiser moreller, så du kan spytte steinene rett ut i den uten å bruke hendene :ler:

Haha!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud jeg er så matlei om dagen.. gidder aldri lage noen ting. ofte fordi det bare er meg selv å lage til da, men uansett. før hadde jeg alltid visse basisvarer i hus så jeg alltids kunne slenge sammen noe, men nå er det helt ribbet her. eneste jeg fant var en porsjon fryst fiskegrateng som jeg lagde for en stund tilabke, så det blir middagen i dag.

orker og gidder liksom ikke styre ivei når det bare er til meg selv. men i morgen kveld er både jeg og E hjemme så da tenkte jeg å lage lasagne eller spaghetti bolognese med mozarella, fersk basilikum og parmesan. lenge siden vi har kost oss med pasta, som vi begge to elsker. og som rødvin er så godt til :rolleyes:

det minner meg forøvrig på at det står to åpnede flasker vin i kjøleskapet, som ble åpnet fredag. de har stått med korken på, så jeg håper de er litt holdbare enda. får sjekke det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moreller er goooodt :popcorn:

Ja....

men ikke hvis man spisr for mye av dem.

Da må man myyyye på do!

:sjenert:

Eller du kan sette et glass mellom puppene, og drikke av sugerøret.

:fnise:

Min kjære gjorde store øyne da jeg gjorde det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, pasta! Jeg elsker pasta! Men da kommer jeg sånn i syv-tiden, da, og ødelegger den romantiske stemningen som muligens hadde oppstått, hadde ikke jeg satt en brutal stopper for det.

"Hent mer vin, og dropp den klininga!".

Forrige gang jeg kjøpte moreller, så trodde jeg faktisk at kassemannen tullet... Vi hadde kirsebærtre hagen da jeg var liten, så jeg er vant til å sitte på en gren og gafle løs.

"90 kroner...".

"Hahahahaha, ja da tar jeg fem poser! Haha...?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...