Gå til innhold

SeeYou


ninuska_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg slet litt med å få jobb en stund, så registrerte cven min adecco.no. De kalte meg inn til en "samtale", og jeg ble tilbudt jobb som mystery shopper, som det så ut som dette var. Jobben går ut på at du går inn i butikker som vanlig kunde, ber om hjelp av de som jobber der osv, og etterpå fyller du ut et skjema med hvordan du opplevde servicen på butikken. Jeg tok ikke den jobben, fordi det ikke var en fulltidsjobb. Det var sånn at man noen ganger fikk tilsendt "oppdrag". Dessuten krevde de at jeg hadde bil, for man må komme seg rundt til mange forskjellige steder.. Kan anbefale deg å kontakte et bemanningsbyrå hvis du ikke finner jobb selv, de er kjempehjelpsomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner. Har egentlig aldri tenkt på å kontakte bemanningsbyrå, for jeg antar at alle de butikkene jeg har kontaktet, ikke får nye stilling før om en stund. Det er veldig stor pågang for jobb her hvor jeg bor, og jeg syns det er litt trist. Jeg har virkelig gjort alt jeg kan, så kanskje jeg skal prøve bemanningsbyrå. Har bare aldri.. ja, blitt anbefalt det før. Man må ikke ta alle jobbene man blir tilbudt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble "ansatt" i et sånn mystery shopper firma og var på et oppdrag, i en skobutikk.

Det viste seg at det var så mye papirarbeid at jeg ikke gadd å sende inn noe rapport eller noe. Kan hende at andre sånne selskaper er enklere, men jeg tviler på at man tjener noe særlig på dette.

Jeg fikk tilsendt mange oppdrag av forskjellig art: Å gå på mc donalds å spise (ta tiden i køen og kassen, se om de ansatte var riktig kledd, se om det så reint ut, om de ansatte sa de rette tingene osv.)

Så var det å gå i en skoringenbutikk. Der skulle jeg se på forskjellige typer sko, ta tiden på hvor lang tid det tok før jeg fikk hjelp, vrudere den ansatte, se om butikken så ryddig ut osv.

For dette fikk man kanskje en 50lapp for arbeidet og det tok ganske lang tid å utføre. Men som sagt, selskapene er nok veldig forskjellige, så det kan jo hende at det er noe å leve av.

Jeg anbefaler også vikarbyråer!! Jeg la inn cven min ene dagen og neste dag var jeg på intervju. Tredje dagen var jeg i full jobb og har vært i samme oppdrag i 2 år. Lønnen er også helt grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da skjønner jeg. Du fikk på en måte ikke noe igjen for det om du måtte betale av egne penger for å spise på MCern? Jeg skal prøve et vikarbyrå :) Hvilke er å anbefale? Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte adecco. Fikk jobb som servitør ganske fort. Men tror det kommer litt an på hvilken by du bor i når du skal velge vikarbyrå. Jeg bodde åp sørlandet, og der var det adecco som hadde mest. Tror manpower har ganske mye i oslo, en venninne av meg brukte dem, og hun fikk vannvittig mange forskjellige jobbtilbud. Hun endte opp med fast 100% stilling i resepsjonen på et hotell, og det er jo en kjempegrei jobb! Du burde bar gå inn på de forskjellige byråene sine hjemmesider, de legger ut mange av stillingene de har ledig på nettet. Da kan du jo se hvem som har mest der du bor :)

www.adecco.no

www.manpower.no

www.jobzone.no

www.pa-plass.no (trondheim)

www.toptemp.no

http://www.kellyservices.no/web/no/service...ages/index.html

Tror dette er blant de største:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte adecco. Fikk jobb som servitør ganske fort. Men tror det kommer litt an på hvilken by du bor i når du skal velge vikarbyrå. Jeg bodde åp sørlandet, og der var det adecco som hadde mest. Tror manpower har ganske mye i oslo, en venninne av meg brukte dem, og hun fikk vannvittig mange forskjellige jobbtilbud. Hun endte opp med fast 100% stilling i resepsjonen på et hotell, og det er jo en kjempegrei jobb! Du burde bar gå inn på de forskjellige byråene sine hjemmesider, de legger ut mange av stillingene de har ledig på nettet. Da kan du jo se hvem som har mest der du bor :)

www.adecco.no

www.manpower.no

www.jobzone.no

www.pa-plass.no (trondheim)

www.toptemp.no

http://www.kellyservices.no/web/no/service...ages/index.html

Tror dette er blant de største:)

Forresten! Du kan søke direkte på jobbene fra våkarbyråene sine sider, men jeg tror det er lurt å heller legge inn cven din uten å søke spesifikt på en jobb. Da kaller de deg inn til en "samtale" ganske fort. Dette gjør de for å finne ut hvem du er og hva du passer til. Får de et godt inntrykk av deg, tar det ikke lang tid før du får jobb! Husk å ha med navn og nummer til et par gode referanser, de sjekket ihvertfall de veldig nøye hos meg! Tar du en samtale med vikarbyrået først, slipper du også det presset med et ordentlig jobbintervju.. det er jo ikke det morsomst som fins (syns jeg da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også jobb gjennom vikarbyrå. Registrerte CV'en min, og dagen etter ringte de meg og ville ta en prat :) Fikk jobb ca én uke etter dette. Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner. Har egentlig aldri tenkt på å kontakte bemanningsbyrå, for jeg antar at alle de butikkene jeg har kontaktet, ikke får nye stilling før om en stund. Det er veldig stor pågang for jobb her hvor jeg bor, og jeg syns det er litt trist. Jeg har virkelig gjort alt jeg kan, så kanskje jeg skal prøve bemanningsbyrå. Har bare aldri.. ja, blitt anbefalt det før. Man må ikke ta alle jobbene man blir tilbudt? :)

Mange butikker gir bemanningsbyråene oppdrag med å finne nye medarbeidere. Bemanningsbyråene har jo en stor database med folk som har registrert seg hos dem, og før de lyser ut stillingen vil de se gjennom de jobbsøkerne de allerede har hos seg. Derfor er det ganske mange stillinger som aldri blir lyst ut.

Man må ikke ta alle jobbene man blir tilbudt nei, bare å takke nei og si at "det passer nok ikke helt for meg" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, søstern min har vært mystery shopper flere ganger igjennom Addecco (men for ett helt kjøpesenter da) så hun har hatt times betalt. Tror det var greit å ha som en ekstra jobb..

Men dette virket litt andteledes da, lurer litt på hva man tjener og hvor mye man jobber.... Kunne vært perfekt ekstrajobb om det gi litt avkastning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Gjennom See You får du betalt pr oppdrag, alt etter hvor stort oppdraget er. I etterkant må du skrive en "rapport" som består av avkryssninger inne på nettsiden til See You. Med andre ord, veldig lite arbeid.

Alle utlegg får man tilbake når man sender inn kvitteringer. Det er heller ikke noe krav å ha bil, hvis man tar buss sender man bare inn bussbilletten, så får man også denne dekket.

Hvor mye man jobber, legger man litt opp til selv. Når det er ledige oppdrag får man sms om dette, så går man inn på nettsiden og leser om oppdraget. Hvis det ser ok ut, godtar man oppdraget. Hvis man veldig ofte takker nei til oppdrag, vil man også få lite oppdrag. Takker man derimot ja ofte, og alltid overholder fristene man har for rapportene, så kan man få mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom See You får du betalt pr oppdrag, alt etter hvor stort oppdraget er. I etterkant må du skrive en "rapport" som består av avkryssninger inne på nettsiden til See You. Med andre ord, veldig lite arbeid.

Alle utlegg får man tilbake når man sender inn kvitteringer. Det er heller ikke noe krav å ha bil, hvis man tar buss sender man bare inn bussbilletten, så får man også denne dekket.

Hvor mye man jobber, legger man litt opp til selv. Når det er ledige oppdrag får man sms om dette, så går man inn på nettsiden og leser om oppdraget. Hvis det ser ok ut, godtar man oppdraget. Hvis man veldig ofte takker nei til oppdrag, vil man også få lite oppdrag. Takker man derimot ja ofte, og alltid overholder fristene man har for rapportene, så kan man få mange.

Har du jobbet med dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette er en grei ekstrajobb, man får godt betalt i forhold til tiden man bruker på det og jeg synes det er en morsom jobb. Man kan vel neppe leve av det, men i tillegg til annen jobb funker det fint, siden man selv bestemmer hvilke oppdrag man tar. Inklusive kjøring, besøk og rapport ender man vel opp med ca 150 kroner i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ganske spennende ut, litt allsidig jobb hvis man har en kjedelig ensidig jobb ved siden av. Vet du hvor lange turer man blir nødt til å kjøre? Det er vel snakk om i nærmiljøet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemmesidene deres fyller du ut en slags profil om deg selv, som de bruker når de velger ut folk for oppdrag. Her krysser du også av for hvilke kommuner du kan tenke deg å ta oppdrag i. Så det er jo opp til deg selv hvor langt du er villig til å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På hjemmesidene deres fyller du ut en slags profil om deg selv, som de bruker når de velger ut folk for oppdrag. Her krysser du også av for hvilke kommuner du kan tenke deg å ta oppdrag i. Så det er jo opp til deg selv hvor langt du er villig til å kjøre.

Aha. Maybe I'll give it a try :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg jobber der som ekstrajobb. Jeg synes det er veldig kjekt :)

Moro :) Da er det hvertfall ikke noe lureri. Har hørt mange historier om at man bruker masse penger også får man ingenting igjen for det. Men jeg lurer: Når og hvor får du vite hvor mye et eventuelt oppdrag er betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Du får vite hvor mye du får betalt før du takker ja til oppdraget. Som sagt, så går en inn på nettsiden og leser om oppdraget før en sier ja, og da står det også lønn, når oppdraget må utføres osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...