Gå til innhold

Bytter alle her inne til mannen sitt etternavn


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har tatt hans navn og beholder mitt som mellomnavn. Synes det er helt greit, så blir vi en enhet nå som vi er gift. Synes det er gøy å skrive det nye navnet mitt jeg - men surrer litt med den enda i telefonen osv... :wink:

Det tok litt tid før jeg ble vant til å presentere meg med mitt nye etternavn. Hukser spesielt godt mandagen etter bryllupet vårt da jeg skulle ringe og bestille klippetime til meg selv. Jeg presenterte meg jo med mitt pikenavn uten å tenke over det, men da hørte jeg mannen min kremte i bakgrunnen. :ler: Litt komisk, for jeg kunne jo ikke akkurat si til hun jeg snakket med "Nei, forresten...jeg heter noe annet nå...." :ler: (Vel historien var litt mer komisk da vi opplevde den hjemme enn når jeg forteller den her... :blunke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer til å ta mannens etternavn og mitt som mellomnavn. Grunnen til det er at det er veldig mange med mitt etternavn, mens mannen er mer sjeldent. I tillegg synes jeg det er det mest riktige for meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha hans etternavn og mitt som mellomnavn, kommer vel til å bruke hans mer i dagligtalen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal beholde mitt gamle jeg, men tar også hans etternavn. Regner med at det er bare hans etternavn som vil bli brukt i det daglige. Vi har begge lange etternavn + at jeg har lang fornavn... Så jeg bruker bare begge på papirene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kutter ut mellomnavnet mitt, tar etternavnet mitt som mellomnavn, og min tilkommendes etternavn som etternavn.

6 dager igjen nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI HAR BEGGE TATT MITT NAVN SOM MELLOMNAVN OG HANS SOM ETTERNAVN. DETTE FORDI VI ØNSKER ET FELLES FAMILIENAVN MED TANKE PÅ FREMTIDIGE BARN. DET ER EN LØSNING VI ER VELDIG GODT FORNØYD MED OG SOM VI HAR FÅTT POSITIVE TILBAKEMELDINGER PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet til hans... Både fordi han hadde et mye mer spennende og skjeldent navn... (Jeg hadde et vanlig ...sen navn) ... og det er mye lettere både i forhold til offentlige etater - og ikke minst i forhold til barn og skole etc.

Jeg vil at mine barn skal hete det samme som meg -- og kommer derfor ikke til å bytte tilbake til pikenavnet mitt - selv om vi nå er skilt... -

Det skyldes jo også at jeg på en måte har blitt .... XXXX ... og ingen kjenner meg ved pikenavnet mitt lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta hans etternavn. Er kanskje litt gammeldags... I bibelen står det "hun skal forlate din mor og sin far, og de to skal være ett". Syntes det er veldig fint. Hvis vi to skal være ett føler jeg det naturlig med samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg har to etternavn som er meget sjeldne (beskyttet av navneloven) og knyttet til slektens historie. Han har et mer vanlig navn.

Jeg synes det er kjempekoselig med en familie der alle heter det samme, men navnene mine er veldig sterkt knyttet til meg og min identitet. Kommer nok derfor ikke til å bytte. Ev barn vil derfor få ett navn fra hver av oss.

Hadde jeg hatt 1 etternavn, ville jeg kanskje tatt det som mellomnavn og tatt hans i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt hans etternavn jeg. Følte at det var mest riktig for meg, selv om jeg surrer noe veldig med etternavnet om dagen... Til alles fornøyelse! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beholdt mitt eget, selvom det var et vanlig navn, mens hans er sjeldent. Men så har jeg et langt og spesielt fornavn.

Følte ikke for å bytte navn, angrer ikke heller.

Han bruker mitt enkle navn når han bestiller ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tok ikke min manns etternavn! Min mann syntes det var leit, men jeg sa han kunne ta mitt-det ville ikke han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Helenius

Vi ville hete det samme, vi, det var viktigst for oss. Derfor tar vi begge hans som mellomnavn og mitt som slektsnavn. Det klang best rytmemessig og er forsåvidt mest særpreget også. Så her bytter begge navn, siden jeg bytter ut mitt nåværende mellomnavn.

Det var ikke noen stor kampsak for meg å beholde mitt eget navn - men jeg ville uansett beholdt ett av navnene mine om jeg tok hans navn som etternavn. Allikevel setter jeg stor pris på at han ville bryte med tradisjonen og ta mitt slektsnavn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...