Gå til innhold

Bytter alle her inne til mannen sitt etternavn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

etter bryllupet? Jeg kommer ikke til å gjøre det, for jeg har 3 barn fra før av som har mitt etternavn, og jeg vil hete det samme som dem, og har dermed foreslått at han bytter til vårt, og det tror je ghan komme ritl å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok ikke alle gjør det....... Men dette har det vært spurt om før. Bare søk.

Selv har jeg mitt mellomnavn og mannens etternavn. Barna oxo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bytter ikke etternavnet sitt nei, men veldig mange velger å gjøre det.

Jeg kuttet ut mitt pikenavn da jeg giftet meg og heter nå det samme som mannen min til etternavn. Jeg er kjempefornøyd med det valget og det var det rette for meg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ta min manns etternavn etter bryllupet, er kanskje litt gammeldags der... Føles rett for meg, men jeg har full respekt for dem som vil beholde sitt eget navn, og skjønner det godt hvis det er barn som har mors etternavn fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Meta

Jeg har byttet til hans etternavn og beholdt mitt som mellomnavn. Vi diskuterte det litt og han sa også at han kunne bytte til mitt navn. Etternavnet er ikke så viktig for meg. Jeg er bare Meta jeg.. Mannen har samme syn på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tabby

Jeg skal ta min manns etternavn etter bryllupet ja. Jeg har et så vanlig etternavn uansett at det er ikke noe å stå på krava for, i tillegg synes jeg det er koselig å hete det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å beholde etternavnet mitt men også ta min manns sitt.

Begge har veldig spesielle etternavn :)

Synd synd på barna våre :hoho: som skal ha begge etternavnene :hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal bytte navn. Kvitter meg med mitt pikenavn (etter min biologiske far som jeg ikke har hatt kontakt med de siste 25 årene) og tar min samboers mellomnavn og etternavn. Hans mellomnavn er meget sjelden og jeg vil gjerne være med på å bringe dette navnet videre.

Jeg respekterer de som velger å ikke gjøre det, men da får også de respektere at jeg velger å bytte. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil har det samme navnet som mann og fremtidige barn, og siden det bare er 6 stykker med hans navn, så blir det nok jeg som må bytte. :P

Beholder mitt mellomnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror nok ikke alle gjør det nei, og enkelte tar jo faktisk kvinnens navn. Jeg skal ta min kommende manns navn fordi begge barna våre har det som etternavn og mitt navn som mellomnavn så for meg er det helt naturlig og gjøre det da føler jeg vi får samhøringhet hvis du skjønner?

Men jeg har jo to etternavn nå så jeg må slette det ene............ :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Nei. Jeg er 31 år og har en sterk identitet, både personlig og karrieremessig, som "meg". Har tygget litt på det, prøvd å skrive det osv, men det er ikke "meg". Samtidig er kjæresten min "kjendis" innenfor sitt fagområde, og siden jeg ferdes av og til i det samme miljøet vil jeg være mer anonym og mer "meg" hvis jeg beholder mitt navn.

Hvis vi får barn? Jeg har ingen preferanser - barna våre kan gjerne ta hasn etternavn. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt hans etternavn. Enkelt og greit fordi hans er veldig vanlig og mitt er det ikke så mange som heter. Hadde litt sympati for postmannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har tatt hans navn og beholder mitt som mellomnavn. Synes det er helt greit, så blir vi en enhet nå som vi er gift. Synes det er gøy å skrive det nye navnet mitt jeg - men surrer litt med den enda i telefonen osv... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fordi jeg syntes det var koselig å ha samme etternavn som mannen min. Jeg har mitt eget navn som mellomnavn. Barna våre har også begges etternavn. Ryddig og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo ville ha tatt etternavnet mitt om vi giftet oss..

Barna har også (bare) mitt etternavn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet ikke til hans etternavn, det var ikke meg, det er "tungt" og jeg synes ikke det er fint.Mitt er også mer sjeldent. Det var greitt for han, men ungene skulle ha hans etternavn mente han, og det gikk jeg med på.Har det litt morsomt av og til med å nekte for at jeg har gått med på det... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...