Gjest lucy d-.-b Skrevet 16. desember 2009 #1221 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg ser helt dust ut på dansingen, men det er så deilig å slippe seg litt løs og ikke minst ha litt mer variasjon i treningen.. Lurer på om Purple også ha vurdert den timen, og Icere har heller ikke vært helt fremmed for det M tror jeg vil blånekte, men.. Hun mener hun ikke har koordinasjon. Jeg mener dansing er en perfekt måte å jobbe den bedre på Og litt selvironi er bare sunt, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. desember 2009 #1222 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg har tenkt å prøve dansetimen ja. Satser på at den er bedre enn den som har vært i høst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #1223 Del Skrevet 16. desember 2009 Dagens treningsøkt: 10 min oppvarming spinningsykkel 55 min sport spinning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #1224 Del Skrevet 18. desember 2009 Det ble ikke noen trening i går, ryggen, skuldrene og nakken verket intenst og ga spenningshodepine så jeg trodde jeg skulle kaste opp. Snart ferdig med "kuren" min på betennelsesdempende. Ryggen er fortsatt ikke bra. Lurer på om jeg må komme meg til lege. Kort økt nå på morgenen i dag. Overkroppsøkt i 45 min. Merker at energinivået er litt lavere på morgenen, og at jeg blir litt fortere sliten, men god økt, og jeg merker det hjelper på smertene at jeg får bevegelse i musklene, ikke bare varme. Dagens økt: 10 min tredemølle, 11 km/t: 1,81 km. 45 min styrketrening, 3x8-10 hele overkroppen: - Nedtrekk, rett: 27/10 - 27/10 - 27/10 - Stående kryssdrag: 6,8/10 - 9/10 - 9/9 - Stående, foroverbøyd roing: 27,7/10 - 27,7/10 - 27,7/10 - Sett med sidehev, umiddelbart etterfulgt av shrugs: 5/10 - 5/10 - 5/10 - 5/10 - Biceps 7-7-4: 6 - 6 - 6 - Tricepspress med manualer: 6/10 - 6/10 - 6/10 - Hofteflex på bosu m/push up: 6 - 6 - 6 - Sideplanke sek pr. side: 40 - 30 - Planke: 45 - 45 - 45, 20 sek pause mellom Merker godt at jeg har godt av å variere litt innimellom, ikke bare kjøre programmet mitt, men kjøre litt variasjoner over programmet mitt, og kanskje variere litt mellom 3 splitt og andre splittkombinasjoner. Skal bli litt flinkere til å gjøre det innimellom. Bra for teknikk på øvelser jeg gjerne kjører når jeg er dønn sliten, og bra for motivasjon etc. Kjøre litt styrketrening på morgenen i blant er nok heller ikke så dumt. Det var egentlig ganske deilig, så lenge jeg ikke kjører like lange, harde økter som jeg gjør på kveldstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 18. desember 2009 #1225 Del Skrevet 18. desember 2009 Uff, så kjedelig at du må gå å hangle med den ryggen da. Men jeg synes du er flink allikevel jeg da, som trener som du gjør. Men det er vel som du sier, at det må til. Og variasjon er bra ja. Man har lett for å bli stående fast på programmet sitt og/eller med favorittøvelsene sine. Jeg gjør iallefall det, men prøver å variere litt innimellom da. Og det er vel bra for fremgangen også det å variere litt innimellom, la musklene få nye utfordringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #1226 Del Skrevet 18. desember 2009 Uff, så kjedelig at du må gå å hangle med den ryggen da. Men jeg synes du er flink allikevel jeg da, som trener som du gjør. Men det er vel som du sier, at det må til. Og variasjon er bra ja. Man har lett for å bli stående fast på programmet sitt og/eller med favorittøvelsene sine. Jeg gjør iallefall det, men prøver å variere litt innimellom da. Og det er vel bra for fremgangen også det å variere litt innimellom, la musklene få nye utfordringer. Jeg merker framgang dersom jeg i blant endrer litt på rekkefølgen, eller om jeg ikke tar alle øvelsene på hver muskelgruppe. Særlig sånn som hofteflex med push up på bosu. Det er til dels en hatøvelse, den kommer nesten sist i programmet mitt, og da er jeg allerede ganske kjørt i bryst og armer. Så har jeg nå kjørt den noen ganger utenom splitten, kjørt den tidligere i programmet osv. og plutselig satt den. Jeg som har knekt sammen etter veldig få reps, klarer nå en 6-8 reps, selv når den kommer seint. Merket også veldig godt i dag kryssdrag i kabel. Når jeg kjører det etter flies og skråbenk klarer jeg nesten ikke øvelsen, fordi kabel er såpass tungt. Fryktelig demotiverende, mens i dag da jeg droppet skråbenk og flies kjente jeg virkelig hvor den tar og fikk mer ut av øvelsen enn jeg vanligvis får fordi jeg kunne kjøre tyngre. Sånne ting er interessant å oppdage, hvor mye andre øvelser påvirker resultatene dine, og hvor mye det hjelper på teknikken å bytte litt om i blant, og kanskje kutte ut noen øvelser noen ganger. Jeg må være litt mindre redd for å gjøre endringer. Jeg er så strukturert og fokusert og fikk tidligere helt noia dersom jeg ikke kunne følge programmet til punkt og prikke. Nå ser jeg jo at det lønner seg i blant. Nå håper jeg bare behandling på mandag kan hjelpe på ryggen min, sånn at den ikke er så himla vond i jula. Blir den ikke bedre i løpet av helga er jeg bare nødt til å få meg time før juleaften. Da må det sterkere lut til, og da må jeg ha resept, og kanskje henvisning til fysioterapi, så jeg slipper at det blir så dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 18. desember 2009 #1227 Del Skrevet 18. desember 2009 Da må det sterkere lut til, og da må jeg ha resept, og kanskje henvisning til fysioterapi, så jeg slipper at det blir så dyrt. Det er et skikkelig pengesluk altså Håper du blir bedre vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 18. desember 2009 #1228 Del Skrevet 18. desember 2009 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 18. desember 2009 #1229 Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg merker framgang dersom jeg i blant endrer litt på rekkefølgen, eller om jeg ikke tar alle øvelsene på hver muskelgruppe. Særlig sånn som hofteflex med push up på bosu. Det er til dels en hatøvelse, den kommer nesten sist i programmet mitt, og da er jeg allerede ganske kjørt i bryst og armer. Så har jeg nå kjørt den noen ganger utenom splitten, kjørt den tidligere i programmet osv. og plutselig satt den. Jeg som har knekt sammen etter veldig få reps, klarer nå en 6-8 reps, selv når den kommer seint. Merket også veldig godt i dag kryssdrag i kabel. Når jeg kjører det etter flies og skråbenk klarer jeg nesten ikke øvelsen, fordi kabel er såpass tungt. Fryktelig demotiverende, mens i dag da jeg droppet skråbenk og flies kjente jeg virkelig hvor den tar og fikk mer ut av øvelsen enn jeg vanligvis får fordi jeg kunne kjøre tyngre. Sånne ting er interessant å oppdage, hvor mye andre øvelser påvirker resultatene dine, og hvor mye det hjelper på teknikken å bytte litt om i blant, og kanskje kutte ut noen øvelser noen ganger. Jeg må være litt mindre redd for å gjøre endringer. Jeg er så strukturert og fokusert og fikk tidligere helt noia dersom jeg ikke kunne følge programmet til punkt og prikke. Nå ser jeg jo at det lønner seg i blant. Nå håper jeg bare behandling på mandag kan hjelpe på ryggen min, sånn at den ikke er så himla vond i jula. Blir den ikke bedre i løpet av helga er jeg bare nødt til å få meg time før juleaften. Da må det sterkere lut til, og da må jeg ha resept, og kanskje henvisning til fysioterapi, så jeg slipper at det blir så dyrt. Ja, skal sikkert ikke mer til. For de forskjellige øvelsene tar jo forskjellig på musklene. Og når man allerede er sliten før man begynner på øvelsen så klarer man jo ikke å gi alt. Og dermed får man ikke trent maks på akkurat den øvelsen. Og da skal det jo faktisk ikke mer til enn endring i rekkefølgen på programmet. Har faktisk ikke tenkt på det før. Har liksom bare tenkt at jeg må skifte ut øvelsene mine for å få fremgang. Og det vil jeg egentlig ikke, for jeg er så glad i de. Nå skal det bli andre boller på nyåret altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #1230 Del Skrevet 19. desember 2009 Spinning kl 9:30 i dag var bare å glemme. Klarte så vidt å kreke meg på trening i halv ett-tida. Herregud så mye jeg drakk i går, og det merkes godt på formen i dag ja. Huet gjør vondt, jeg er totalt dehydrert, og jeg har fått alt for lite søvn. Skikkelig møkkaøkt med andre ord, men ikke akkurat synd på meg siden det var fullt og helt min egen skyld. :gjeiper: 7 min tredemølle, 1,3 km. Da hadde det stakkars huet mitt fått mer enn nok. 40 min styrketrening, bein: - Markløft: 55/8 - 55/8 - 55/5 - Utfall m/manualer: 8/10 - 8/10 - 8/10 - Sittende tåhev: 25/10 - 25/10 - 25/10 - Tåhev HS: 80/10 - 80/10 - 80/10 - Knebøy HS: 20/8 - 30/8 - 30/8 Klarer ikke vanlig knebøy pga. skulderen og ryggen. Tenkte jeg skulle prøve HS, ikke helt sikker på om jeg liker det. Får få noen til å vise meg, så jeg er helt sikker på at jeg kjører riktig teknikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #1231 Del Skrevet 20. desember 2009 Dagens "treningsøkt" ble noe alternativ. Jeg skriver treningsøkt fordi 4 t med ommøblering, rydding, vasking og gulvvask/skrubbing tar på minst like mye som en treningsøkt gjør. Egentlig var planen å stikke innom og sjekke kantina etter fredagens julebord, og så stikke på spinning, dessverre ble det ikke helt som jeg hadde tenkt. Da jeg kom til kantina var det et salig rot med bordene. Disse skulle vært satt ut slik de stod, men folk hadde bare satt dem utover uten å tenke på hvordan dette vanligvis ser ut, og det var rimelig kaotisk. Flott styrketrening å hive utover bord etc. aleine! Så var det hvordan disse bordene og stolene så ut da ... Dammer av baileys, rød- og hvitvin, cognac, brus og øl over alt! Ut over bord, benker, stoler, gulv og en vegg. Etter 4 t med skrubbing og rydding, og jeg hadde gått over gulvet med moppen 3-4 ganger så det akseptabelt ut. I tillegg var det en haug med tomgods som måtte ryddes unna, så sånn sett kan man kanskje si at jeg har hatt en fullstendig treningsøkt? :gjeiper: Jeg er litt nå fordi hele søndagen min gikk med til dette her. Ingen vanlig trening, ikke noe julemarked. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 20. desember 2009 #1232 Del Skrevet 20. desember 2009 I all verden, måtte du gjøre alt dette alene? Da hadde jeg og blitt irritert, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #1233 Del Skrevet 21. desember 2009 I all verden, måtte du gjøre alt dette alene? Da hadde jeg og blitt irritert, ja Jepp, ingen andre som var mulig å få tak i. Det skulle vært i orden når jeg kom dit, men det var det ikke, så folk var ikke tilgjengelige på telefon. Dermed ble jeg stående med all dritten aleine. Fikk godkjent av kantinedamene da. Det hadde sett helt fint ut da de kom. Det var kanskje det jeg var mest redd for, at de ikke skulle være fornøyde med innsatsen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #1234 Del Skrevet 22. desember 2009 Det har blitt litt ymse med trening i det siste. Dagene før jul har vært travle, jeg har vært ute og reist og kroppen har vært sliten og sagt ganske klart fra at den ikke orker hardkjøret. I dag derimot blir det trening. Etter å ha proppet i meg 1 stk Storebrors karamellbolle og 1 stk mammas sjokoladebolle tør jeg jo nesten ikke noe annet. Julegave fra selgeren vår, fikk en 3. boks med kaker også. Dette er jo noe av det verste man kan spise, men vanskelig å holde seg unna når det står framme. Får prøve å gjøre meg hard og ikke spise mer av det her på jobb i jula, og definitivt stikke på trening etter jobb i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #1235 Del Skrevet 22. desember 2009 Endelig en god treningsøkt! Siden jeg bare får 4 økter denne uka, blir det bare 2 styrkeøkter, dermed kjørte jeg overkropp - armer i dag. Dagens økt: - 15 min tredemølle, 2,73 km, 11 km/t - 70 min styrketrening rygg, bryst, skuldre 3 x 8-10 + core: - Nedtrekk langt bak m/v-grep: 27/10 - 27/9 - 27/9 - Nedtrekk rett: 27/9 - 27/9 - 27/9 - Kryssdrag: 9/10 - 11,3/8 - 11,3/8 (ny pers på 3x8-10) - Stående, foroverbøyd roing: 27/10 - 27/10 - 27/10 - Skråbenk: 12,5/9 - 12,5/8 - 12,5/8 - Sidehev: 5/10 - 5/10 - 5/10 - Shrugs: 5/10 - 5/10 - 5/10 - Omvendt crunch: 30 - 30 - 30 - Benhev: 10 - 10 - 10 - Hofteflex på bosu m/push up: 10!! - 8 - 8 Beste ever! - Sideplanke: 40 sek - 40 sek (pr. side) - Planke: 45 sek - 20 sek pause - 30 sek (her la D en 7kg medisinball på ryggen min) - 20 sek pause - 30 sek Ryggen var snillere i dag. Den har vært øm og vond hele dagen, men jeg kjente ikke noen ekstra smerter mens jeg trente. I morgen skal jeg opp tidlig og løpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 22. desember 2009 #1236 Del Skrevet 22. desember 2009 Bra trening på deg! Og 10 slike hoftegreier! Jeg prøvde de forrige dagen og sleit fælt. Sleit mest med å få opp bena da. Får vi har ikke sånn slynge som du linka til. Men to enkelte. Og når du drar ned den ene så går den andre opp. Sleit fælt med å få på plass beina høyt nok kan man si. Og når jeg hadde gjort det så orka jeg knapt en før jeg måtte slite like mye for å komme meg løs.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #1237 Del Skrevet 22. desember 2009 Bra trening på deg! Og 10 slike hoftegreier! Jeg prøvde de forrige dagen og sleit fælt. Sleit mest med å få opp bena da. Får vi har ikke sånn slynge som du linka til. Men to enkelte. Og når du drar ned den ene så går den andre opp. Sleit fælt med å få på plass beina høyt nok kan man si. Og når jeg hadde gjort det så orka jeg knapt en før jeg måtte slite like mye for å komme meg løs.... Jaa! Kjempefornøyd i dag. Deilig etter lange tider med halvveistreninger og drittreninger! Høres slitsomt ut å ta hofteflex når dere ikke har slynge. Den er gull verdt. Siden vi har slynge så sliter jeg mest med push ups-ene siden bosuen er så ustabil, og å ikke knekke i korsryggen, men det blir mindre og mindre slitsomt og jeg kan fokusere på push ups og at jeg kjenner øvelsen skikkelig i "korsettet". Hatet øvelsen i begynnelsen, siden jeg følte jeg ikke klarte den, og gjerne knakk sammen etter 2-4 reps, men nå har det endelig løsnet, og det er så deilig. Særlig ettersom jeg faktisk hadde tatt to øvelser på brystet på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. desember 2009 Forfatter #1238 Del Skrevet 23. desember 2009 Dagens trening ble litt kortere enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt. Senga var litt for fristende. Dagens økt: 25 min tredemølle, 4,85 km. - 5 min oppvarming, 10,5 km/t - 12 min intervaller, 2:1 - 13,5 km/t:11,5 km/t - 3 min 11 km/t - 5 min 10,5 km/t Bedre enn ingenting, men hadde planlagt 40 min på tredemølla. Var i grunnen hardt nok å komme seg opp i det hele tatt. Pottetett i nesa og brystet, og sååå trøtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 23. desember 2009 #1239 Del Skrevet 23. desember 2009 Så herlig med god treningsøkt igjen! Må si at jeg er imponert over hofteflex-reps. God jul til deg og dine Enigma, håper vi sees snart igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 23. desember 2009 #1240 Del Skrevet 23. desember 2009 Innom og ønsker deg en riktig god jul! Utrolig imponerende hofteflex, jeg måtte prøve den og bare det å holde seg rett er jo vanskelig nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg