Gjest fragment Skrevet 9. desember 2009 #1201 Del Skrevet 9. desember 2009 Hva med for eksempel svømming som alternativ trening i de periodene det er såpass ille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #1202 Del Skrevet 9. desember 2009 Hva med for eksempel svømming som alternativ trening i de periodene det er såpass ille? Har problemer med å rekke svømming vanligvis, når jeg jobber, men har planer om å svømme nå som jeg skal til Edinburgh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 9. desember 2009 #1203 Del Skrevet 9. desember 2009 Dæven Var akkurat det jeg også tenkte! Brrrrr, hørtes ikke noe særlig ut, men glad det løste litt opp! God bedring vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #1204 Del Skrevet 9. desember 2009 Var akkurat det jeg også tenkte! Brrrrr, hørtes ikke noe særlig ut, men glad det løste litt opp! God bedring vennen. Takk! Dagens trening: 15 min løping, tredemølle: 2,81 km. - 5 min: 11 km/t - 5 min: 12 km/t - 5 min: 11 km/t 50 min styrketrening, rygg og skuldre 3x10-12: - Stående, foroverbøyd roing: 23/12 - 23/12 - 23/12 - Sidehev: 4/12 - 4/12 - 4/12 - Shrugs, 5 hver vei: 4/10 - 4/10 - 4/10 - Nedtrekk, rett: 23/12 - 23/12 - 23/12 - Nedtrekk, langt bak m/V-grip: 23/12 - 23/12 - 23/12 - Sittende roing: 25/10 - 22,6/10 Etter dette verket det såpass i ryggen at jeg ikke turte mer. - Omvendt crunch: 30 - 30 - 30 - Rygghev m/rotasjon på ball: 20 - 20 - 20 - Planke: 1 min - 30 sek pause - 1 min Har tøyd og strukket mye på ryggen i dag, rullet mye på skuldrene o.l. Føler meg litt bedre, men det er fortsatt ganske så ømt, og skulderen min er skikkelig hoven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulda Skrevet 9. desember 2009 #1205 Del Skrevet 9. desember 2009 Æsj og au. :langer over medfølelse: Bra det føles bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #1206 Del Skrevet 11. desember 2009 Æsj og au. :langer over medfølelse: Bra det føles bedre! Takk for det. 70 min svømming i dag. Har ikke svømt siden jeg var i Edinburgh i påsken, utrolig deilig å svømme igjen. Ok, de første 5-10 minuttene var det egentlig ganske pain både i armer, rygg, nakke og skuldre, men da jeg kom ordentlig i gang og ble varm ble det veldig bra. Det blir i alle fall svømming mandag, i helga tror jeg det blir for mye barnefamilier osv. i bassenget. Det var skolesvømming da jeg svømte i dag, men bortsett fra at de bråkte masse hadde de fått avsatt veldig lite plass i forhold til oss vanlige svømmere, så det var ikke noe problem. Veldig mange av svømmebassengene og treningssentrene er stengt her nå i den kjeden jeg går til, som jeg var medlem av da jeg bodde her, dermed blir det ekstra mange på det senteret jeg går til nå. Det kan jo kanskje bli et lite problem, men jeg får bare ta sjansen på at det ikke er alt for fullt når jeg klarer å komme meg av gårde. Har sjekket litt åpningstider og priser på Tøyenbadet, og vurderer sterkt å svømme der et par ganger i måneden. Litt synd at de ikke åpner før kl 7, ellers kunne jeg svømt på morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #1207 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Dagens trening: 30 min tredemølle, 6,03 km: - 5 min 11 km/t - 5 min 12 km/t - 15 min intervaller 2:1 - 13,5:11,5 - 5 min 11 km/t - 5 min nedtrapping - 1 min 7,2 km/t - 1 min 6,4 km/t - 1 min 5,6 km/t - 1 min 4,8 km/t - 1 min 4,0 km/t 35 min core: - Omvendt crunch: 30 - 30 - 30 - Ryggstrekkere: 30 - 30 - 30 - Rotasjon m/med.ball: 3/30 - 3/30 - 3/30 - Rygghev på ball m/rotasjon: 20 - 20 - 20 - Liggende benhev: 10 - 10 - 10 - Sideplanke: 40 sek - 40 sek - 30 sek - 30 sek - Planke: 50 sek - ca 20 sek pause - 50 sek Treningssenteret er ræva, får se om jeg får trent noe skikkelig styrke i morgen, eller om jeg må vente til jeg kommer tilbake. De har kun manualer av frivekter, ikke stenger, kun få maskiner, lite som kan brukes egentlig. Endret 12. desember 2009 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #1208 Del Skrevet 13. desember 2009 I dag kom jeg meg på langkjøringa helt på egen hånd, uten press fra deg! Er jeg flink eller?!? (Må bare skryte litt... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #1209 Del Skrevet 13. desember 2009 I dag kom jeg meg på langkjøringa helt på egen hånd, uten press fra deg! Er jeg flink eller?!? (Må bare skryte litt... ) Veldig, veldig flink! Helt klart stolt av deg, og du kan definitivt være stolt av deg selv. Fant et annet treningsstudio i dag, dyrere, og bare ørlite grann bedre utstyrt, men fortsatt bedre, nærmere, og ikke minst, de har jacuzzi, badstu og svømmebasseng inkludert i prisen. Kommer til å stikke dit i morgen også, pamper myself litt, tilbringe halve dagen med trening, svømming, jacuzzi og badstue. Dagens trening: 15 min tredemølle: 5 min 11 km/t 10 min 12 km/t Styrketrening, 35 min: Sumoknebøy: 30/10 - 35/10 Rette knebøy: 30/10 - 35/10 Strakmark: 50/10 - 50/10 - 50/10 Utfall: 7,5/10 - 7,5/10 - 7,5/10 (7,5 i hver hånd, 10 på hvert bein) Bicepscurl: 7,5/8 - 7,5/8 - 7,5/8 (7,5 kgs manualer i hver hånd) Tricepspress: 7,5/8 - 7,5/8 Litt sparsomt utstyrt treningssenter, mulig det andre er bedre, tror det var to treningssaler så vidt jeg skjønte. Uansett bedre enn der jeg har trent til nå, siden der har de ikke frivekter i det hele tatt. Jeg er egentlig fornøyd så lenge jeg kan trene litt mens jeg er på ferie. Jeg er tross alt på ferie, da kan jeg ikke forvente at jeg skal får trent like bra som når jeg er hjemme. I tillegg hindrer rygg, nakke og skuldre meg i å trene så bra som jeg ønsker. Konstant verking og rimelig mye smertestillende/betennelsesdempende legger en ørliten demper på treningsork og treningsiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 15. desember 2009 #1210 Del Skrevet 15. desember 2009 Hei vennen! Beklager at jeg ikke har fått skrevet noe i boka di i det siste, har vært uten internett og det har vært helt sporadisk KG-besøk på meg. Bra at ryggen er litt bedre, men den behandlingen håper jeg du slipper å ta for ofte, høres virkelig ikke godt ut! Pass på betennelsen i skulderen, ta pillene dine og ikke overbelast, betennelse blir ikke bedre av trening direkte på området. Men det vet du sikkert, han har vel kommet med endel retningslinjer han knekkeren din. Har du fått øvelser i tillegg? Jeg syns det Icere har fått av sin kiropraktor virker veldig bra, og spesielt hvis man begynner å slite med betennelse kan det være lurt å ta en titt på å styrke muskler rundt de utsatte leddene. Håper du har det fint der borte, kos deg masse disse dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #1211 Del Skrevet 15. desember 2009 Hei vennen! Beklager at jeg ikke har fått skrevet noe i boka di i det siste, har vært uten internett og det har vært helt sporadisk KG-besøk på meg. Bra at ryggen er litt bedre, men den behandlingen håper jeg du slipper å ta for ofte, høres virkelig ikke godt ut! Pass på betennelsen i skulderen, ta pillene dine og ikke overbelast, betennelse blir ikke bedre av trening direkte på området. Men det vet du sikkert, han har vel kommet med endel retningslinjer han knekkeren din. Har du fått øvelser i tillegg? Jeg syns det Icere har fått av sin kiropraktor virker veldig bra, og spesielt hvis man begynner å slite med betennelse kan det være lurt å ta en titt på å styrke muskler rundt de utsatte leddene. Håper du har det fint der borte, kos deg masse disse dagene Har ikke fått noe eget opplegg siden dette er noe jeg har hatt mange ganger før, det er ikke noe nytt at jeg får betennelse i ryggmusklene. Jeg har en stivhet i ryggraden som jevnlig sørger for ryggproblemer, så det eneste jeg kan gjøre er å trene og på den måten holde det noenlunde i sjakk. Dermed vet jeg bedre selv hva jeg kan gjøre for å "fikse" problemet enn hva han egentlig gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 15. desember 2009 #1212 Del Skrevet 15. desember 2009 Ok. Jeg ville tenkt at man med stadig tilbakevendende problemer burde se etter et opplegg som ville hindret det, men nå kjenner du jo kroppen din godt og vet vel hva som fungerer og ikke fungerer Håper i alle fall at det blir bedre raskt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #1213 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Ok. Jeg ville tenkt at man med stadig tilbakevendende problemer burde se etter et opplegg som ville hindret det, men nå kjenner du jo kroppen din godt og vet vel hva som fungerer og ikke fungerer Håper i alle fall at det blir bedre raskt!! Jammen det er ingenting som kan hindre det. Det finnes ingen magisk kur, eller et opplegg som kan fikse en ryggrad som ikke fungerer som den skal. Det eneste jeg kan gjøre er som nevnt å trene, for å holde det noenlunde i sjakk. For å si det slemt, ja, jeg kjenner kroppen min og vet hva som fungerer og ikke fungerer fordi jeg har levd med diagnosen min siden jeg var 11 og disse plagene med akutte låsninger og betennelser i 10 år. Jeg kan bli bedre, og jeg kan fungere, men dette er ikke noe som kan "fikses", eller på noen måte hindres. Endret 15. desember 2009 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 15. desember 2009 #1214 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg skjønner, men var jo ikke så lett for meg å vite at det er en diagnose som man ikke kan gjøre noe med (altså stivheten) Ikke meningen å fortelle deg hva du skal gjøre, og jeg forstår godt at du blir frustrert når det er tilbakevendende på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #1215 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg skjønner, men var jo ikke så lett for meg å vite at det er en diagnose som man ikke kan gjøre noe med (altså stivheten) Ikke meningen å fortelle deg hva du skal gjøre, og jeg forstår godt at du blir frustrert når det er tilbakevendende på denne måten. Jeg har vært innom det noen ganger, at det er en sykdom som er grunnen til dette her. Siden dette her også er noe man ikke kan gjøre noe med blir det litt frustrerende når folk har en formening om hva man kan/bør gjøre, for det eneste som er mulig å gjøre er å behandle symptomene og forsøke å holde ting i sjakk, det er ikke noe som kan fikses på permanent basis. Det er heller ikke noe jeg er så interessert i å legge ut så masse om, siden det er en ganske personlig greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 16. desember 2009 #1216 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg ser den! Heldigvis tror jeg du kjenner meg godt nok til at du vet jeg ikke vil noe vondt med det jeg skriver, ikke alltid lett å få med seg alt. Syns det er så synd at du skal få så mye vondt, du fortjener det virkelig ikke! Har du forresten lyst til å være med på dansetimer etter jul? Jeg ser helt dust ut, men tenkte å starte på onsdagstimene, hun som skal ha dem er så søt, også er det så deilig å få jobbet litt med bevegelighet igjen! Jeg tenkte å bruke det som oppvarming til en vanlig styrkeøkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #1217 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg ser den! Heldigvis tror jeg du kjenner meg godt nok til at du vet jeg ikke vil noe vondt med det jeg skriver, ikke alltid lett å få med seg alt. Syns det er så synd at du skal få så mye vondt, du fortjener det virkelig ikke! Har du forresten lyst til å være med på dansetimer etter jul? Jeg ser helt dust ut, men tenkte å starte på onsdagstimene, hun som skal ha dem er så søt, også er det så deilig å få jobbet litt med bevegelighet igjen! Jeg tenkte å bruke det som oppvarming til en vanlig styrkeøkt Veldig klar over at du bare vil meg godt, vennen. Det var ikke meningen å høres så krass ut som jeg gjorde, bare er drittlei hele greia. Jeg kan sikkert prøve meg på dansetimer, men jeg regner med jeg kommer til å se helt håpløs ut. Er det noe jeg ikke er god på, så er det vel den typen timer, men om ikke annet så kan jeg jo prøve for å få meg en god latter. :gjeiper: Er dessuten nødt til å prøve å få inn bittelitt mer kondisjonstrening, og da er det greit med litt variasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 16. desember 2009 #1218 Del Skrevet 16. desember 2009 Husker du alle variantene av fallteknikker vi lærte på begynnelsen i kickboksinga? Er så lenge siden nå, det eneste jeg husker er fall til siden, og fall rett frem. Og så rullet vi litt... mer? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #1219 Del Skrevet 16. desember 2009 Husker du alle variantene av fallteknikker vi lærte på begynnelsen i kickboksinga? Er så lenge siden nå, det eneste jeg husker er fall til siden, og fall rett frem. Og så rullet vi litt... mer? :klø: Voldsomt fram, voldsom bak, sidefall og forlengs og baklengs rulle. Tror det var de tingene vi lærte. Vi begynte så vidt å lære fall fra håndstående og sånn også, før jeg sluttet. Tror det var til orange belte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 16. desember 2009 #1220 Del Skrevet 16. desember 2009 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg