Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
De fleste setter ikke pris på å bli korrigert, så jeg holder kjeft. Men jeg undres ofte jeg også. :fnise:

Det verste er egentlig når man ser noen løfte på en måte som bare må medføre skader etterhvert. Markløft er jo en versting der. Jeg kjenner at jeg får vondt i hele kroppen av å bare se på enkelte som tar markløft. Da bør man jo selvfølgelig si fra, men jeg pingler ut, gitt. Mannen opplevde ofte mens han jobbet som PT at folk ikke satte pris på å bli korrigerte da heller. Ikke hans egne PT-kunder altså, men de han la merke til utførte øvelser feil mens han sullet rundt på senteret. Eller, korreksjon: damer synes det var knallbra at han sa fra, menn ble ofte bare sure. :rolleyes:

Jeg pleier egentlig ikke å si ifra av akkurat samme grunn. Typisk at når man gjør det så blir de fornærmet. Ingen stor overraskelse, men.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk pleier ikke bli så veldig glad når man sier i fra nei, men tviler på at jeg klarer å la være hvis jeg ser dem en gang til. Nettopp fordi det så så utrolig latterlig ut.

Var på langkjøring med Purple i dag. Det var H som hadde timen (hva er vitsen med å sette opp liste over instruktører når den ikke stemmer?), men det gikk faktisk ganske greit. Hun sa svært lite i dag, og lot oss kjøre vårt eget løp absolutt hele veien. Ingen kommentarer når man stod på sletta eller noe som helst, heller ingen slitsom masing. Så timen ble faktisk helt grei.

I tillegg hadde Purple og jeg underholdning :fnise: Her om dagen så jeg en mann på Latin Jam her om dagen, han skilte seg veldig ut blandt alle de små, nette jentene og den lille, nette, mannlige latinoinstruktøren. Denne mannen raget langt over alle sammen, og med sin badeball, rufsete framtoning og manglende rytme så han ganske malplassert ut. :ler: I dag var han ute i studioet, og stod foran et av speilene slik at han syntes fra spinningsalen. Der stod han og brukte noen moves fra Latin Jam-timene, i tillegg til å stå og ta noen mindre vellykkede karatespark osv. :ler:

Ble ordentlig fascinert av ham, og ble sittende og se. Så kikket jeg bort på Purple, og begge begynte å le samtidig. Så da var det tydelig at hun også hadde sett ham. Må forresten skryte av Purple. Trening 4 ganger denne uka, også avslutte med en 90 minutters time faktisk. Veldig imponert! Dessuten var det veldig koselig å ha selskap.

Dagens økt:

20 min oppvarming på spinningsykkel

90 min langkjøring, spinning.

Kanskje ikke optimalt for baken å ha så lang oppvarming, men koselig å sitte og skravle før timen. Kjente det godt i hele kroppen på slutten av timen, så det ble nok litt lenge på sykkelen. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte visst å føre gårsdagens trening:

15 min løping tredemølle, 2,69 km. (5 min 10,5 km/t, 10 min 11 km/t)

30 min core:

- Sit ups m/med.ball: 3/20 - 3/20 - 3/20

- Siderotasjon m/med.ball: 3/30 - 3/30 - 3/30

- Rygghev m/rotasjon på ball: 20 - 20 - 20

- Hofteflex på bosu m/push up: 8! - 7 - 5 (8 har jeg aldri klart før! Nå hadde jeg jo ikke trent bryst først, men likevel!)

- Sideliggende bekkenhev: 20h - 20v - 20h - 20v

- Planke 50 sek - 20 sek pause - 50 sek

15 min løping tredemølle, 2,69 km. (5 min 10,5 km/t, 10 min 11 km/t)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg hadde Purple og jeg underholdning :fnise: Her om dagen så jeg en mann på Latin Jam her om dagen, han skilte seg veldig ut blandt alle de små, nette jentene og den lille, nette, mannlige latinoinstruktøren. Denne mannen raget langt over alle sammen, og med sin badeball, rufsete framtoning og manglende rytme så han ganske malplassert ut. :ler: I dag var han ute i studioet, og stod foran et av speilene slik at han syntes fra spinningsalen. Der stod han og brukte noen moves fra Latin Jam-timene, i tillegg til å stå og ta noen mindre vellykkede karatespark osv. :ler:

Han var rett og slett fantastisk! :skratte: Tror jeg må begynne å gå på Latin Jam bare for å se på ham!

Må forresten skryte av Purple. Trening 4 ganger denne uka, også avslutte med en 90 minutters time faktisk. Veldig imponert! Dessuten var det veldig koselig å ha selskap.

Takk takk! :) Det hjalp veldig å ha nesten-lovet deg at jeg skulle komme. Kunne jo ikke la være da!

Veldig koselig å starte timen med litt skravling. Trening og sosialisering samtidig. Meget effektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, hadde en skikkelig nedtur i helga. Gikk på vekta lørdag morgen, og den viste 1,5 kg mer enn jeg pleier å veie. Fikk lettere panikk. Gikk på vekta søndag morgen bare for å sjekke om jeg kanskje hadde hatt en dårlig dag, men tallene som lyst mot meg var de samme. Ok, jeg må forvente å gå opp når jeg plutselig spiser mye mer (selv om jeg ikke hadde gjort det til nå), men 1,5 i et jafs blir litt vel mye synes jeg. Gikk på vekta i morges, og den er tilbake der den pleier å være.

Tror dette kan bli hardere enn jeg inbilte meg. Jeg ønsker å se resultater på muskelmasse, men å veie mer enn hva hodet mitt sier er greit får alt til å knyte seg. Vekt, kosthold og trening er den delen av livet mitt hvor jeg har kontroll. Når jeg føler jeg mister den kontrollen vet jeg ikke lenger hvordan jeg skal takle den delen av livet mitt jeg ikke har kontroll på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

:troest:

Du har jo en perfekt fettprosent, du ser smashing ut!! Hva med å prøve å måle seg istedet for å veie? Da ser du hvor du går opp/ned og kan lettere ha kontroll på hvordan du utvikler deg. Vekten er så vanskelig, jeg varierer ofte med 1 kg fra dag til dag, bare på vann i kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest:

Du har jo en perfekt fettprosent, du ser smashing ut!! Hva med å prøve å måle seg istedet for å veie? Da ser du hvor du går opp/ned og kan lettere ha kontroll på hvordan du utvikler deg. Vekten er så vanskelig, jeg varierer ofte med 1 kg fra dag til dag, bare på vann i kroppen..

Nå er jo fettprosenten min hele grunnen til at jeg spiser om dagen, jeg vil ned i fettprosent og opp i muskelmasse, bare for å lykkes med noe.

Vekta mi varierer svært lite, holder meg ekstremt stabil. Tror jeg er mer stabil vektmessig nå, enn noen gang tidligere, selv om jeg var rimelig stabil den gangen jeg var sammen med J også. Selv nå som jeg har spist mer har vekta holdt seg jevn, bortsett fra nå i helga da. Lettere panikk en liten stund, egentlig fryktelig teit for det burde ikke være krise om jeg legger på meg bittelitt. Holder meg vanligvis til å veie meg bare én gang i uka, men fikk det plutselig for meg i helga at jeg skulle veie meg, og det var visst ikke helt smart.

Ikke noen trening i dag, er dønn sliten, og søsteren min kommer i slutten av uka, så da må jeg rydde opp her i kveld, sånn at jeg kan trene med god samvittighet resten av uka, uten å måtte stresse masse med rydding.

Får kjørt 3-splitten min denne uka da fordi instruktørekollegaen min skal til Køben-kontoret. Dermed blir det ikke trening fredag morgen. Litt godt, fordi jeg er glad i treningsrutingene mine, men litt synd også, for timen var faktisk utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder feil utførelse av øvelser, så holder jeg kjeft. Med mindre folk spør, får de gjøre som de vil, selv om jeg får litt vondt av å se endel "knebøy" o.l.

Jeg er ikke så fan av "å blande seg", selv om det avhenger litt av situasjon. Jeg kan bli ganske irritert dersom noen kommer bort for å legge seg opp i treninga mi, siden jeg gjerne gjør ting av en grunn og ikke gidder å bruke treningstida mi på å forklare (eller argumentere for, i håpløse tilfeller) hvorfor jeg gjør som jeg gjør. Det er vel som regel godt ment, og dersom det blir gjort i riktig setting, på riktig måte og det man kommer med faktisk er til reell hjelp så er det jo fint. Men jeg har f.eks. noen eksempler på tydelig nyfrelste som har lest litt teori, men ikke har så mye praktisk erfaring, og som tydelig ikke har nok peiling til å gå rundt og rette på folk. Det er liksom så mye forskjellig man kan velge å gjøre som kan være rett, selv om det ikke passer inn i malen man har lest om på treningsforum.

Men selvfølgelig - hvis folk står i fare for å skade seg, som med ikke-eksisterende teknikk i markløft, er det selvfølgelig bare snilt å gi råd. Absolutt. :)

Jeg er jo generelt litt sær og mannevond av forstyrrelser i treninga mi. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder feil utførelse av øvelser, så holder jeg kjeft. Med mindre folk spør, får de gjøre som de vil, selv om jeg får litt vondt av å se endel "knebøy" o.l.

Jeg er ikke så fan av "å blande seg", selv om det avhenger litt av situasjon. Jeg kan bli ganske irritert dersom noen kommer bort for å legge seg opp i treninga mi, siden jeg gjerne gjør ting av en grunn og ikke gidder å bruke treningstida mi på å forklare (eller argumentere for, i håpløse tilfeller) hvorfor jeg gjør som jeg gjør. Det er vel som regel godt ment, og dersom det blir gjort i riktig setting, på riktig måte og det man kommer med faktisk er til reell hjelp så er det jo fint. Men jeg har f.eks. noen eksempler på tydelig nyfrelste som har lest litt teori, men ikke har så mye praktisk erfaring, og som tydelig ikke har nok peiling til å gå rundt og rette på folk. Det er liksom så mye forskjellig man kan velge å gjøre som kan være rett, selv om det ikke passer inn i malen man har lest om på treningsforum.

Men selvfølgelig - hvis folk står i fare for å skade seg, som med ikke-eksisterende teknikk i markløft, er det selvfølgelig bare snilt å gi råd. Absolutt. :)

Jeg er jo generelt litt sær og mannevond av forstyrrelser i treninga mi. :ler:

Jeg kan ikke fordra at folk jeg ikke kjenner, blander seg heller, og jeg pleier ikke blande meg altså. Det bare klør så sinnsykt i fingra mine i det tilfellet her, fordi det så så utrolig tett ut. Bøye knappe 30 grader i knærne, hva er det for noe? Ikke var teknikken deres noe særlig å skryte av heller. 10 min med utsikt til det der holdt på å gjøre meg sprø :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg vet. Jeg har en slik der jeg trener nå, han lasser på TUNGE vekter (typ 150 kg) og svikter lett i knærne. :ler: Jeg har en mistanke om at han tror han går mye lenger ned, det føles sikkert sånn med alle de vektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har lagt ut sjokolade på jobb igjen. Det frister ganske enkelt ikke. Egentlig blir jeg litt irritert over all denne sjokoladen som alltid skal settes fram på jobb. Det blir på en måte forventet at man skal sette fram sjokolade etter å ha vært på tur. Samtidig klager alle over hvor ille det er med all sjokoladen, fordi man skal jo liksom spise sunt, og det er jo så vanskelig med all denne sjokoladen.

Helt ærlig, så frister ikke sjokoladen meg lenger. Det har blitt for mye, for ofte. Ikke er det bra når man går og småspiser sjokolade hele tida heller. Regner med at jeg kommer til å bli frista i jula, for da settes det fram pepperkaker, konfekt og marsipan, men utover det skulle jeg i grunnen ønske at folka på avdelinga kunne droppet den evige sjokoladepushinga.

I dag blir det trening rett etter jobb. Active spinning og styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Active spinning, du liksom. Satt der på sykkelen jeg, mutters alene... :snurt:

Sorry, jeg måtte jobbe overtid i dag :( Rakk det akkurat ikke, var vel på senteret rett før halv og måtte bytte. Men du var flink som var der da :tommel:

Dagens treningsøkt:

10 min oppvarming, tredemølle, 1,72 km

52 min styrketrening, bryst 5 x4-6 + core.

- Skrå brystpress: 15/5 - 15/4 - 15/4 - 15/4 - 15/3

- Flies: 12,5/4 - 12,5/4 - 11/4 - 11/4 - 11/4

- Stående kryssdrag: 11,3/5 - 11,3/5 - 11,3/5 - 11,3/4 - 11,3/4

Serie x 2

- Omvendt crunch: 40

- Siderotasjon m/med.ball: 3/30

- Liggende benhev m/med.ball: 2/10

- Hofteflex på bosu m/push up: 6 - 4 - 4

- Sideliggende bekkenhev: 20h - 20v - 20h - 20v

- Planke: 45 sek - 20 sek pause - 35 sek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry, jeg måtte jobbe overtid i dag :( Rakk det akkurat ikke, var vel på senteret rett før halv og måtte bytte. Men du var flink som var der da :tommel:

Sånt skjer... Det var forresten vikar i dag, så det var ikke F som hadde timen, men ei som begynner på E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt skjer... Det var forresten vikar i dag, så det var ikke F som hadde timen, men ei som begynner på E.

Lita, tynn brunette, eller blond/rødhåra? Var timen bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita, tynn brunette, eller blond/rødhåra? Var timen bra? :)

Tynn, rødblond sak. Hun var ikke så gærn, og timen var bra den. Men jeg merker jo at jeg er blitt veldig vant til opplegget i de to timene jeg har vært mest på i det siste. Det ble litt annerledes i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tynn, rødblond sak. Hun var ikke så gærn, og timen var bra den. Men jeg merker jo at jeg er blitt veldig vant til opplegget i de to timene jeg har vært mest på i det siste. Det ble litt annerledes i dag.

Jeg liker henne veldig godt! :Nikke: Bare så synd hun bare har vikartimer på spinninga nå. Tidligere hadde hun faste spinningtimer, nå kjører hun bare sal. Hun er veldig flink der også, så vurderer å begynne med energy step på tirsdager igjen. Det er knallmorsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker henne veldig godt! :Nikke: Bare så synd hun bare har vikartimer på spinninga nå. Tidligere hadde hun faste spinningtimer, nå kjører hun bare sal. Hun er veldig flink der også, så vurderer å begynne med energy step på tirsdager igjen. Det er knallmorsomt!

Har noen ganger tenkt på å teste Energy step. Var på det en gang for hundre år siden (ca), og likte det. Vanlig step er jeg ikke så glad i, for de skal alltid gjøre så mye fancy. Men Energy-timene er greie. Jeg liker at det er enkelt og hardt. Kanskje jeg skal prøve det igjen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen ganger tenkt på å teste Energy step. Var på det en gang for hundre år siden (ca), og likte det. Vanlig step er jeg ikke så glad i, for de skal alltid gjøre så mye fancy. Men Energy-timene er greie. Jeg liker at det er enkelt og hardt. Kanskje jeg skal prøve det igjen da!

Jepp, nettopp det jeg liker med dem også. Den er passe enkel sånn koordinasjonsmessig, men samtidig er den ganske hard. Vi kan jo dra på den på torsdag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nettopp det jeg liker med dem også. Den er passe enkel sånn koordinasjonsmessig, men samtidig er den ganske hard. Vi kan jo dra på den på torsdag? ;)

Høres ut som en plan. Har tenkt å trene torsdag ihvertfall, så da kan det jo passe fint med den timen. Greit med litt avveksling fra spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...