Chord Skrevet 20. januar 2009 #1 Del Skrevet 20. januar 2009 Skal nå kjøpe min første bil, og det er ikke lett! Har prøvekjørt en ganske grei bil, men jeg sitter igjen med følelsen av å ville mer. Av at den ikke er bra nok. Vet liksom ikke om jeg skal kjøpe en billig bil som jeg kan ha i 2 år, eller om jeg skal kjøpe en som jeg kan ha en god stund.. Er så i tvil på om dette er den rette bilen for meg. Den har ikke gått langt, er billig i drift og alt sånt, men det er noe som skurrer. Noe som sier meg at dette ikke er bilen for meg. Hva skal jeg gjøre? Vente og se om det kommer andre knallbra tilbud eller slå til på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #2 Del Skrevet 21. januar 2009 vent!! både fornuften og magefølesen er på tvil siden. vent heller til begge deler er på JA siden det er da man blir fornøyd med kjøpet.. er utrolig kjipt å oppdage etter noen uker at man angrer.. og tenk på fremtidsutsiktene dine. hva slags bil passer for det? personlig syntes jeg det bare er dumt å kjøpe en bil for å ha i 2 år, forså å selge og kjøpe ny. jeg liker å kjøpe en bil jeg kan ha lenge. neste bil jeg skal ha er en stasjonsvogn. ikke fordi vi har barn nå, men i løpet av et par år kommer det kanskje. da har vi en mindre ting å tenke på, når vi står midt oppe i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #3 Del Skrevet 21. januar 2009 husk det er utolmodigheten din som står å tripper og går- fordi du vil ha en kjappest mulig, mens fornuften din prøver å holde deg igjen lytt til den siste du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 23. januar 2009 Kjenner så absolutt at tålmodigheten er langt borte.. Er kjipt å måtte sitte på andre og låne andre biler! Men dette er jo en bil jeg kan ha en stund fremover da. Ikke at jeg venter barn, men om det skulle komme (på et merkelig vis), så er det sikkert plass.. Har uansett ingen planer om barn i nærmeste fremtid, og heller ikke noe mann som kan fikse det barnet for meg Er det normalt å være så i tvil ved kjøp av bil for første gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #5 Del Skrevet 25. januar 2009 dette med tvil er vel veldig vanelig. man vil så gjerne, men man prøver å tenke fornuftig. ville først og fremst sett på hva jeg har råd til nå. siden du sier at du ikke har planer om barn i nærmeste framtid. og at du kanskje er singel. da må jo det være yppelig med en liten bil som er billig i drift. dersom du ønsker en evnt større bil, eller en med større motor vil dette sluke mer av økonomien din. ikke bare benins utgiftene, men også forsikringen vil være betydelig større. se feks på meg selv, har en 1999 polo 1,4 som går 0,5 på mila og betaler 1200 kr i forsikring (står på min far) hadde jeg hatt en større stasjonsvogn måtte jeg hatt større motor, og en nyere bil med større motor hadde jeg nok mått betalt kanskje 15000 kr i forsikring. jeg venter med dette, fordi jeg ikke har noen barn nå. og velger heller å spare. selvom jeg ønsker meg en nyere og finere bil. jeg prøver å lytte til fornuften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #6 Del Skrevet 25. januar 2009 dessuten er den bilen jeg har nå enkel å fikse, og kan gjøre alt selv. mens på en nyere bil er dette nærmest umulig. man må til og med på verksted for å skifte lyspære. og er det noe vi alle vet så er det at verksted regninger er ganske kjipe og dyre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #7 Del Skrevet 25. januar 2009 ergo, se litt på det behovet du har NÅ siden du er langt fra å måtte kjøpe en familiebil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå