Jade Skrevet 22. januar 2009 #101 Del Skrevet 22. januar 2009 Klart det er en fantastisk mulighet til å se Malaysia - hvis man har råd! Det er ikke alle som har samme prioriteringen som Gjest i de to siste innleggene. Og det er ikke alle som har råd til annet enn samfunnshusbryllup, og de er like koselig de hvis brudeparet har anledning til å arrangere hele bryllupet selv. At du kaller andres prioriteringer "tull", og snakker nedsettende om de som ikke har råd til "luksus"-brylluper, sier jo litt om deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. januar 2009 #102 Del Skrevet 22. januar 2009 Har du seriøst brukt tid på å finne ut dette? knis Ja, tenk. Jeg brukte hele 3 minutter på å legge inn et par søk på noen ulike reiseoperatører for å finne pris og flytid. Resten har jeg utrolig nok tenkt meg til. Har du seriøst brukt til på å skrive inn en så lam kommentar? knis altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wow! Skrevet 22. januar 2009 #103 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg er overrasket over hvor mye negativitet det er i denne tråden. Utrolig at noen oppfører seg som om de vet best og kan snakke så nedsettende om andres følelser. Helt utrolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken eple Skrevet 22. januar 2009 #104 Del Skrevet 22. januar 2009 Ja, tenk. Jeg brukte hele 3 minutter på å legge inn et par søk på noen ulike reiseoperatører for å finne pris og flytid. Resten har jeg utrolig nok tenkt meg til. Har du seriøst brukt til på å skrive inn en så lam kommentar? knis altså Var vel mer det at man bruker tid på å kverulere for å kverulere. Hvor lang tid det tar er vel relativt uinteressant. Og se, nå gjør jeg det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piper Skrevet 22. januar 2009 #105 Del Skrevet 22. januar 2009 TS har sagt hun er fra Malaysia. Hvis de skal bo resten av livet i Norge er det NATURLIG etter min mening å legge bryllupet der. Jeg ville sett på det som en fantastisk mulighet til å se landet og oppleve min gode venninnes kultur og hjemland (jeg er gift, men har ikke barn). Dersom jeg hadde hatt barn hadde jeg nok ikke dratt. Det blir for vanskelig. TS blir skuffet over at venninnen prioiterer alt mulig annet tull som er der like mye etter bryllupet. Bryllup i Malaysia får man oppleve en gang. Og er det en god venninne skal man ha mistet jobben uken før invitasjonen kom for å droppe å dra! Jeg vil tro at partnere er invitert og da kan jeg ikke skjønne hvorfor man ikke vil legge ferien til Malaysia. Denne tråden er gjennomsyret av norske, negative og "ikke-tro-du-er-noe" holdninger. Kos dere med samfunnshusbryllupene deres, med hjemmelaget koldbord og egenprodusert "drink-kart!" Og jeg syns du er frekk som kaller det venninnen kjøpte for tull, så man kan jo lure på om er så mye bedre enn andre her inne. Du tror kanskje du er det, men du er jo like gale andre veien. At du vil prioritere å bruke over 30 000 på en ferie for deg og din mann, får være din sak, men andre må få lov å si at de ikke vil det uten at du kaller de både det ene og det andre. Du kan prioritere hva du vil bruke pengene dine på, men en kan ALDRI forlange å bestemme hva andre skal bruke pengene sine på, for det er frekt å tro noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hysteria Skrevet 22. januar 2009 #106 Del Skrevet 22. januar 2009 Folk kommer aldri til å oppgi som grunn at de ikke VIL eller har lyst til å komme i bryllupet, bursdagen, whatever til noen.. Folk vil alltid finne en annen grunn enn sannheten hvis sannheten er den. Det vet vel alle Typisk, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 22. januar 2009 #107 Del Skrevet 22. januar 2009 Orket ikke lese hele tråden jeg... men bryllup i Malaysia er nok veldig dyrt kan jeg tenke meg. Hadde du vært min bestevenninne, søsteren min eller uansett noen jeg følte meg nært knyttet til skulle jeg fått det til på en eller annen måte, men jeg hadde aldri brukt så mye penger på å reise i bryllup så langt unna hvis du var mer perifer enn det. Og jeg hadde sikkert funnet på en annen unnskyldning enn "har ikke lyst", for det synes jeg er skikkelig kjipt å komme med. Så da hadde jeg nok sagt at jeg hadde dårlig råd eller andre ting jeg måtte prioritere økonomisk. Hadde jeg prioritert å kjøpe meg hund foran å dra på ferie, ja da måtte du bare respektert det dessverre. Hunder er dyrt, men de varer på en måte lenger enn en uke også... Hm... Men du får min sympati for at du synes det er litt leit, det er klart. Samtidig er det ditt valg å holde bryllupet så langt unna så det blir så dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. januar 2009 #108 Del Skrevet 22. januar 2009 Var vel mer det at man bruker tid på å kverulere for å kverulere. Hvor lang tid det tar er vel relativt uinteressant. Og se, nå gjør jeg det selv Synes vel strengt tatt ikke det å påpeke reelle kostnader og reisetid for en slik tur er å kverulere jeg da. Men det er kanskje bare meg. Uansett, til TS: Jeg synes ikke det er frekt av deg å invitere 150 gjester. Jeg kan ikke forstå at noen kan oppfatte det som frekt å bli invitert til noe, selv om det er snakk om noe som vil koste manfoldige tusen å delta på. Kan eller vil man ikke er det ikke værre enn å si nei. Jeg forstår ikke helt de i tråden her som i det hele tatt reagerer på at du har invitert så mange, og stiller spørmsål ved hvor du skal gifte deg. I og med at din familie bor i Malaysia er det like naturlig at dere gifter dere der som i Norge. Jeg synes heller ikke det er frekt av deg å bli skuffet over at ikke alle kommer. Det jeg imidlertid synes er på kanten er å uttrykke frustrasjon over at folk mangler folkeskikk hvis de ikke har svart i god tid før fristen er gått ut. Har du satt fristen til f.eks. 1.februar så må folk faktisk få svare frem til den dato uten at noen skal få si at de mangler folkeskikk og høflighet. De som svarer først etter fristen, eller kanskje ikke i det hele tatt, kan jeg være med på at viser lite hensyn. Som du er inne på, men litt strengere enn meg, så er det mangel på folkeskikk å ikke svare innen fristen når man blir invitert med på noe. (under forutsetning av at det ikke har skjedd noe helt spesielt). Jeg synes også det er litt drøyt at du skal stille deg til doms over din venninne sin pengebruk. Jeg forstår at dårlig råd kan være et argument som er sårt å svelge når hun prioriterer ting til seg selv fremfor bryllupet ditt. Men å uttrykke frustrasjon og skuffelse og trekke diverse tolkninger ut fra pengebruken synes jeg blir veldig feil. Vær skuffet over at hun ikke kan dele dagen med deg, men hold det for deg selv. Ikke la henne får dårlig samvittighet for at hun bruker pengene sine på ting hun helt sikkert har spart til og ønsket seg lenge. Selv når det er snakk om gode venner så kan man ikke forvente at de skal legge alle sine egne planer på hyllen "bare" fordi du har bestemt å gifte deg i Malaysia. Jeg håper resten av de inviterte gir dere en tilbakemelding før fristen går ut slik at dere kan begynne å planlegge bryllupsdagen videre. Håper dere får en kjempeflott tur og at bryllupet blir slik som du har drømt om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sær gjest Skrevet 23. januar 2009 #109 Del Skrevet 23. januar 2009 TS har sagt hun er fra Malaysia. Hvis de skal bo resten av livet i Norge er det NATURLIG etter min mening å legge bryllupet der. Jeg ville sett på det som en fantastisk mulighet til å se landet og oppleve min gode venninnes kultur og hjemland (jeg er gift, men har ikke barn). Dersom jeg hadde hatt barn hadde jeg nok ikke dratt. Det blir for vanskelig. TS blir skuffet over at venninnen prioiterer alt mulig annet tull som er der like mye etter bryllupet. Bryllup i Malaysia får man oppleve en gang. Og er det en god venninne skal man ha mistet jobben uken før invitasjonen kom for å droppe å dra! Jeg vil tro at partnere er invitert og da kan jeg ikke skjønne hvorfor man ikke vil legge ferien til Malaysia. Denne tråden er gjennomsyret av norske, negative og "ikke-tro-du-er-noe" holdninger. Kos dere med samfunnshusbryllupene deres, med hjemmelaget koldbord og egenprodusert "drink-kart!" Hallo! Det er flere her som syns det er helt greit at hun legger bryllupet sitt i Malaysia og at vi ikke syns hun er egoistisk og at det er forståelig at hun velger nettopp det. Men vi mener samtidig at hun må være realistisk og innse at å ha et bryllup så langt unna vil tilsi at mange av de inviterte ikke har anledning til å delta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 23. januar 2009 #110 Del Skrevet 23. januar 2009 TS har sagt hun er fra Malaysia. Hvis de skal bo resten av livet i Norge er det NATURLIG etter min mening å legge bryllupet der. Jeg ville sett på det som en fantastisk mulighet til å se landet og oppleve min gode venninnes kultur og hjemland (jeg er gift, men har ikke barn). Dersom jeg hadde hatt barn hadde jeg nok ikke dratt. Det blir for vanskelig. TS blir skuffet over at venninnen prioiterer alt mulig annet tull som er der like mye etter bryllupet. Bryllup i Malaysia får man oppleve en gang. Og er det en god venninne skal man ha mistet jobben uken før invitasjonen kom for å droppe å dra! Jeg vil tro at partnere er invitert og da kan jeg ikke skjønne hvorfor man ikke vil legge ferien til Malaysia. Denne tråden er gjennomsyret av norske, negative og "ikke-tro-du-er-noe" holdninger. Kos dere med samfunnshusbryllupene deres, med hjemmelaget koldbord og egenprodusert "drink-kart!" Jeg kunne aldri i verden i den situasjonen jeg befinner meg i nå bladd opp rundt 30 000,- for å reise i et bryllup. Med mindre jeg tok opp forbrukslån - noe jeg helst ønsker å slippe. Og det har da ikke noe som helst med å være en god venninne eller ikke å gjøre? Og du kan ikke skjønne hvorfor man ikke vil legge turen til Malaysia?!? De fleste er ikke i den økonomiske situasjonen at de hvert år setter seg foran en globus og spinner den vilkårlig for å finne ut hvor årets ferie skal gå. "Hvorfor ikke Malaysia?" Nei, økonomien setter en stopper for veldig mange av oss, og det er som flere her sier ikke en prioritering man gjør om en perifær venninne gifter seg. Hadde det vært søsteren min, hadde jeg tenkt over saken både to og flere ganger, men det er noe annet. Er du gjest nummer 140 så skjønner jeg veldig godt at man i stedet prioriterer hund (som garantert ikke er et spontankjøp) og et kamera. Mange kunne sikkert ta seg råd til både det ene og det andre. Men det er fortsatt en grunn til at de færreste av oss kjører rundt i knalldyre biler, kun kjøper 5000 kroners vesker og lignende. Det er økonomiske prioriteringer, og der tror jeg hver og en vet best selv hva som ligger til grunn for nettopp disse prioriteringene. Men til TS: Jeg henger meg på forslaget om å ha en etterfest her i Norge for de som ikke kan bli med deg til Malaysia! For de alle fleste ønsker nok å være med deg og mannen din og feire dere. Så det er kanskje noe å tenke på? Hadde sikkert blitt trivelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lskh Skrevet 23. januar 2009 #111 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg er på ingen måte sur. Det er forskjell på å være sur og skuffet. Jeg ønsker ikke å kontrollere hvorfor folk velger å ikke komme, for det har jeg jo ingenting med. Jeg bare merker at det stikker litt ekstra i kroppen når en av dine beste venner forteller deg at de virkelig ikke har råd, og noen dager etterpå fortelle deg alt de skal bruke pengene på. Jeg syns bare det er litt ufølsomt. Det er også venner som har sagt at de skal komme, men som har ombestemt seg, men ikke har greid å si ifra til oss(har hørt det fra andre felles venner). Jeg skal gifte meg i Malaysia, så er veldig klar over at det koster penger. malaysia?? du må huske på to ting: for det første er den reisen utrolig dyr i utgangspunktet, og for det andre må folk ta ut ferie for å komme. jeg tjener helt ok, og om jeg skulle tatt meg fri nærmere en uke å ville det kostet meg 6000 kr i lønn, en ferieuke OG opp mot ti tusen om ikke mer i ferie = med klær/reisetgifter/gave/vaksiner oppmot 20 000 kroner. du kan ikke forvente at hun skal sitte uten møbler i hjemmet sitt, droppe ferien og ikke ha et fotokamera fordi du skal gifte deg. sorry altså. jeg forventer ikke engang at folk skulle hatt råd og lyst til å komme til en nær europeisk by engang. det kunne ikke falle meg inn å bli sur fordi folk ikke hadde prioritert mitt utenlandsbryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #112 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg giftet meg i Roma. Kun en venninne (min bestevenninne) kom. Noe annet hadde jeg heller ikke forventet. Det var tross alt ikke en togbillett det var snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #113 Del Skrevet 24. januar 2009 TS har sagt hun er fra Malaysia. Hvis de skal bo resten av livet i Norge er det NATURLIG etter min mening å legge bryllupet der. Jeg ville sett på det som en fantastisk mulighet til å se landet og oppleve min gode venninnes kultur og hjemland (jeg er gift, men har ikke barn). Dersom jeg hadde hatt barn hadde jeg nok ikke dratt. Det blir for vanskelig. TS blir skuffet over at venninnen prioiterer alt mulig annet tull som er der like mye etter bryllupet. Bryllup i Malaysia får man oppleve en gang. Og er det en god venninne skal man ha mistet jobben uken før invitasjonen kom for å droppe å dra! Jeg vil tro at partnere er invitert og da kan jeg ikke skjønne hvorfor man ikke vil legge ferien til Malaysia. Denne tråden er gjennomsyret av norske, negative og "ikke-tro-du-er-noe" holdninger. Kos dere med samfunnshusbryllupene deres, med hjemmelaget koldbord og egenprodusert "drink-kart!" Dette innlegget er mye tull. Spesielt den siste linja. Klart at det ikke er det mest luksuriøse med "samfunnshusbryllup og koldtbord", men det er neimen ikke så særlig luksuriøst å ordne seg slik at gjestene må punge ut med titusenvis av kroner! For alt du vet så koster mitt samfunnshusbryllup mye mer enn TS må betale for opplegget sitt på Malaysia, det eneste vi vet er at hun tydeligvis ikke dekker reise og opphold for gjestene sine. Kan hende de ikke får annet enn en middag spandert når de kommer dit. Vet at mange liker å gifte seg i utlandet, det er liksom litt mer stil i det. Syns det er rett og slett smakløst å invitere folk, så må de punge ut med så mye penger for å være med. Om jeg skulle giftet meg i utlandet hadde jeg villet dekke reise og opphold for mine gjester. Så mye penger har jeg ikke, ergo blir det hjemmebryllup. Det skal ikke koste mine gjester en krone å delta, uten det de selv ønsker å legge ned i det i form av gaver og nye klær osv. Hvis vi tar som utgangspunkt at hver av de inviterte må punge ut med 20 000 kroner, da blir det 3 mill... I tillegg kommer det brudeparet selv legger i det, og TS' familie i Malaysia. Heftig opplegg. Men, for alt vi vet er TS av royal slekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå