Gå til innhold

Sommerlektyre

Gunilla

Anbefalte innlegg

Hva blir din sommerlektyre denne sommeren?

Jeg tar snart ferie, og har bestemt meg for følgende som et minimum:

- Harry Potter bok 5

- Wonderboy

- Jeg fatter ikke hvordan hun får det til

- og en klassiker; Don Quijote (fortsetter forrige sommers prosjekt som plutselig rant bort i sanden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lmari

Skal jobbe hele sommeren, men det blir vel litt lesing uansett, tenker jeg.. Har kommet til side 100 i nye Harry Potter-boka, så den må avsluttes. (er så spent på hvem som dør, selv om jeg har en liten anelse...)

Og så har jeg kjøpt meg Syden-boka til Are Kalvø - tenkte den kunne få meg i feriehumør selv om jeg skal jobbe. Har i tillegg en del engelske "jentebøker" som jeg kjøpte i Skottland i påsken - type Bridget Jones-aktige, romantiske og lettleste bøker. Deilig avslapning det.

... og så har jeg bestilt meg noen nye krimbøker på nettet - blant annet Mankells Før frosten. Har også planer om å lese Minette Walters`Fox Evil og Liza Marklunds nyeste, Prime time.

Puh - det blir ikke så mye tid til annet enn lesing i sommer, ser jeg...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jeg er halvveis i HP-boka, og skjønner jeg må roe litt ned hvis den skal vare litt. Kjøpte den på tirsdag. *sukk* Hadde bare sekser'n vært like om hjørnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er krim, er det i grunnen nesten det samme. (men bare nesten!!) Nå i sommer skal jeg for øvrig lese en bok som ikke har noenting med krim å gjøre, den heter "Wasted".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Skal bli ferdig med The Idiot av Dostojevskij, så skal jeg lese "Svermere" av godeste Hamsun. Førstnevnte er som en murstein, og jeg har ikke så mye tid til å lese som jeg egentlig trodde, så det går litt treigt. Blir jeg ferdig med begge bøkene, skal jeg lese "Life of Pi" (boktips fra Etoile!), og etter det cruise gjennom nok en Irwing.

Fullt av planer her ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg faktisk lagt endel tid og tanker i - hva som skal leses i sommer. Det må være noe som engasjerer, som varer lenge... det betyr at er det vanlig-størrelse-bøker, må det være en serie. I fjor var det Julie-bøkene av Anne-Karin Elstad - året før var det en diger Vera Henriksen, jaja, hennes bøker er jo digre... og så må de ikke være for tunge (dype) for de skal leses på hytter og sommerhus med familien rennende rundt, så dyp konsentrasjon kan ikke være påkrevet...

Og så må jeg forte meg ferdig med Harry Potter - det står en utålmodig mann og venter på den :ler: Er halvveis.

Så skal jeg lese Tove Nilsens nye bok - og deretter blir det vel en Vera Henriksen, tenker jeg. Hun har masse jeg ikke har lest enda. Og de romanene varer jo evig... og litt morsomme er de også. Det var etter en av dem, jeg ble så betatt at vi reiste til Island... Det var Bodvars Saga, det.

Mulig jeg også tar med en stor tykk Agataha Christie bok med tre romaner inni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Harry Potter and the Order of the Phoenix - men er redd den ikke varer så langt inn i sommeren...

Har også som mål å bli ferdig med Ringenes Herre - The Fellowship of the Ring - leser den på engelsk og føler at jeg ALDRI blir ferdig...

Brownie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg har tenkt (les: tenkt) ...

- Uro, forfatter grepet av teflon-syndromet

- Black Intellectuals

- Forsvarstradisjonen

- Astrologi (div)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Akkuratt nå leser jeg Hans Fallada`s "Hva nå -lille mann?"

(Was nun -kleiner Mann) - Det er en fin roman om et ungt par i startfasen og burde være midt i blinken for dere unge som skal stifte familie og gifte dere.-Det var ikke så enkelt før ,heller!

Uansett lettlest sommerlektyre og en klassiker attpåtil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Siste boka i triologien om Victor Alveberg (Ketil Bjørnstad)

- Noen Irwing bøker

- Den dårlige kioskromanen av Allende som jeg holder på med (går fort, tipper jeg blir ferdig i dag eller i morgen)

- Forbrytelse og straff av Doskojevskij

- Noe Undset, som forberedelse til særemne i norsk til høsten

- Da Nietzche gråt av Yalom

- Bikubesong av Frode Grytten (noveller)

- de fem bøkene i norgeshistorien til Alnæs

Dette blir en laaang liste, orker ikke mer. Men jeg skal på ferie en uke til også, og jobbe litt. Så vi får se om jeg rekker alt.

Lesekidden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å ha masse tid til å lese, men det er ikke så lett. Er jeg heldig får jeg lest Zadie Smith's *The autograph man* som jeg håper er like bra som den første hun skrev(White teeth) :D . Så blir det nok et forsøk på Lord of the Rings. Og hvis jeg har klart det kunststykket, er nok sommeren over og vi har kommet langt ut i september.....

Ellers blir det masse Donald og Ludde-bøker og kanskje vi prøver å dikte noen historier også!

God sommer. Husk solfaktor, solhatt og vann når du ligger på solsenga og leser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

skal ta med meg "Kreta sommer" av Tove Nilsen + fagbøker (Urrgh) på ferie. Også blir det nok noen timer Ludde på meg også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...