Gå til innhold

Brevoppkrav og postoppkrav


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte noe over internett (som postoppkrav) forrige uke, og firmaet jeg bestilte det fra sendte meg sporingskoden over mail slik at jeg kunne finne ut hvor den var til alle tider. Noen dager senere bestilte jeg en annen ting fra samme side, og jeg fikk ingen sporingskode på denne pakken. Jeg ringte dem, og de fortalte at de hadde sendt det som brevoppkrav denne gangen for at det skulle bli billigere for meg, og at det ikke finnes noen sporingskode til denne pakken. Men om det skulle være nødvendig kan det spores med navnet mitt.. :klø: Hva er forskjell på postoppkrav og brevoppkrav egentlig? Når noe blir sendt som brevoppkrav må det vel fremdeles hentes (og betales) på postkontoret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Løve66

Brevoppkrav tror jeg ikke det er noe som heter. Kan det være sendt som vanlig brev? (eller; kall det brevpakke om du vil) Om du da får den i postkassen din eller må hente på postkontoret er avhengig av hvor stor pakken er - om den får plass i postkassen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som jeg snakka med i telefonen sa at det var sendt som brevoppkrav i stedet for postoppkrav denne gangen for at det skulle bli billigere for meg..

Jeg må jo betale for varen, så ville nå tro jeg må hente den på posten og betale for den der slik jeg gjorde med pakken jeg fikk forrige uke. Forstår bare ikke hva forskjellen på et postoppkrav og et brevoppkrav er.. Finner det ikke ut på postens hjemmesider heller egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,for å si det enkelt er det nok bare en "klump"vil si at du får en hentelapp med beløpet på, og du må hente den på posten og bet med en gang, og den kan du ikke spore for den har ingen sendingsnr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pia23_*

Postoppkrav: Pakke

Brevoppkrav: Brev

Man kan spore pakker.

Man kan ikke spore brev.

Det er billigere å sende brevoppkrav (gjelder opp til 2 kg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Hei, jeg lurer på om du betaler hele beløpet av varen i posten når du henter brevet/pakken eller bare porto? trenger svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lurer på om du betaler hele beløpet av varen i posten når du henter brevet/pakken eller bare porto? trenger svar!!

Heile beløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...