Gå til innhold

Hva synes du om å kjøpte brukt brudekjole?


Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Har tittet litt på noen tråder her inne omkring dette med å kjøpe brukt brudekjole, og ser at det er delte meninger om dette.

Har du noen betenkeligheter med å kjøpte brukt brudekjole? I så fall hvorfor? Eventuelt hvorfor ikke?

Personlig skulle jeg gjerne ha kjøpt brukt kjole jeg, men da skulle den vært veldig billig også. Også skulle de hatt et greit utvalg av brukte kjoler. Da jeg giftet meg vurderte jeg (dessverre) ikke dette en gang, da jeg visste lite om muligheten for det. Hadde vi hatt lenger tid på planleggingen hadde jeg nok brukt lenger tid på å finne kjole også, og da kunne jeg like gjerne ha endt opp med en brukt kjole som en ny kjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trampe

Hei! :D

Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med dette, selv ville jeg også ha valgt en brukt kjole dersom ikke jeg hadde funnet min kjole så raskt.

Jeg skal ha en Maggie sottero kjole og den finnes ikke for utleie.

Men, jeg ville heller kjøpt hos en privatperson som hadde brukt kjolen en gang istedenfor gjennom en butikk... Så på noen av de brukte kjolene der som hadde vært til utleie. De bar preg av å ha blitt lagt opp og ned en del ganger. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe brukt for å spare penger, men det er litt mer komplisert... Man må jo få sett og prøvd kjolen først (dvs selger bør bo i nærheten), og ofte er kjolene tilpasset personen som kjøpte den, og vedkommende er sjeldent helt lik deg, så man må jo regne med utgifter til sydame også. Og så spørs det om den er like pen da, slittasje osv. Blir litt som en leiekjole.

Men skal jeg kjøpe brukt kjole så skal den være BILLIG! Jeg kunne ikke tenke meg å gi mer enn 4000 kr for en brukt kjole, uansett hvor dyr den er i utgangspunktet. Blir det dyrere enn det så er det bedre å leie kjole syns jeg. Da er tilpassing inkl., og du har mulighet til å klage dersom kjolen ikke er helt bra.

Det er i utgnagspunktet ikke enkelt å få solgt kjolen etter bruk, og når den er brukt et par ganger så blir det vel ikke enklere, så man mister den "kostnadsreduksjonen" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gift 5.april

Jeg leide kjole, og var veldig glad for at det var en helt ny modell for 2003, og at jeg ble den første til å gifte meg i den. Hadde ikke likt hvis mange hadde brukt den før, og kjedelig hvis folk sier: Åh, det er samme kjole som min venninne giftet seg i.

Men det er min mening da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt usikker på det - hvis jeg skulle ha kjøpt brukt, måtte det enten ha vært fra en brudesalong (og at den da så ny ut!), eller noen som bodde i nærheten slik at jeg kunne reist og prøvd den. Så ikke så mye etter brukte kjoler før jeg giftet meg faktisk, men burde kanskje ha gjort det. Kjoler som selges privat er jo like fine som nye hvis de bare er brukt en gang og renset etterpå...

Samtidig satte jeg stor pris på profesjonaliteten i brudesalongen der jeg kjøpte kjolen min - spesielt når det gjaldt tilpassing av kjolen. Kjenner desverre ingen som jeg stoler nok på til å klippe og sy i en brudekjole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det ikke uaktuelt å kjøpe brukt, men den må ikke se brukt ut.

Også skal det uansett være "Den" kjolen, ikke en "ok, den var jo så billig"-kjole.

Men det må være mulig å prøve den også, dersom jeg ikke har prøvd en tilsvarende et annet sted da selvfølgelig.

Litt synd for alle de fine og dyr kjolene hvis de bare blir brukt en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal gifte meg 12. juli og har kjøpt brukt brudekjole. Fant annonsen i lokalavisa og hun bodde ca 30 min med bil fra meg.

Har ingen betenkeligheter med å kjøpe brukt kjole. Jeg betalte det samme som det koster å leie en kjole. Kjolen var nyrenset og jeg fikk med spileunderskjørt, hansker og pompadur. Fikk også låne med meg kjolen hjem for å prøve den i ro og mak, og slik at mamma skulle få se den.

Kjolen måtte legges opp litt, så jeg fikk tak i ei sydame før jeg bestemte meg. Sydamen skulle ha 400 kr for jobben. Etter bryllupet kan jeg selge den og dermed blir prisen enda litt lavere... I tillegg veit jeg at kun EN har brukt kjolen før meg. Hadde jeg leid kjole kunne det vært x antall før meg med "min kjole". Får jeg ikke solgt kjolen er det ingen krise, fordi jeg hadde mått ut med den samme summen om jeg skulle ha leid. Da har jeg også en kjole som eventuelle barn kan ta fram når de skal gifte seg en gang langt der framme i tiden...

Ergo jeg føler at jeg sitter igjen med mer for pengene enn om jeg skulle leie en kjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt kjole, men har ingen betenkeligheter med å kjøpe en som er brukt. En brudekjole kan vel ikke se slitt ut, selv etter et par gangers bruk, dersom den er renset og holdt pent. En brudekjole som 4 bruder har brukt er jo bare blitt brukt 4 dager! Det er nok mye penger å spare der, og jeg ser på nettsidene her inne f.eks. at det er masse flotte kjoler til salgs.

Augustbrud02, har du solgt din etterpå? Jeg har planer om å selge min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustbrud02, har du solgt din etterpå? Jeg har planer om å selge min.

Jeg leide min kjole jeg, slik at jeg slapp dette problemet med å selge kjolen etterpå. Jeg vet med meg selv at om jeg hadde kjøpt meg kjole hadde jeg aldri hatt samvittighet til å selge den etterpå, så jeg sparte nok faktisk noen kroner på å leie kjole jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det viktig å finne drømmekjolen først og siden bekymre meg om hvordan jeg skulle fått tak i den.

Hadde den kun vært til leie hadde jeg leid den, og hadde jeg funnet den brukt (og i perfekt stand) hadde jeg kjøpt den brukt.

Jeg kjøpte min kjole i april, ny, spesialbestilt og til full pris, og siden da har jeg sett på samtlige brudeutstyrs annonser jeg vet om etter den (bare for å se...)

Har ikke sett den ennå, og er glad for valget jeg har tatt.....

(og gleder meg masse til den kommer !!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....og jeg skal IKKE selge den !!!

:grine: Søren å.......

Hva skuer mine øyne ......?

:o FOR en avatar :o

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt brukt kjole, den er brukt en gang men det synes ikke. Damen måtte se godt etter for å finne ut det, og fant at den var lagt opp litt helt nederst. Jeg betalte 3000 for den. Jeg hadde valget mellom å leie, som kostet 6000, eller å kjøpe brukt, men da måtte den være mye billigere så det skulle lønne seg. Jeg gikk på salget for å se om de hadde noe verdt å kjøpe, og var heldig og fant en slik som jeg var ute etter (ang fasong og type kjole etc). Alt i alt synes jeg at jeg kom godt ifra det. Som student var det aldri aktuelt å kjøpe ny til 10 000+. Nå er datoen utsatt da, så hele regnestykket vil nok endre seg i og med at jeg vil gå ut i jobb før den nye datoen, og nok hadde kunnet spandere på mer penger hvis jeg skulle kjøpt da. Men jeg er uansett glad for at kjolekjøpet er unnagjort :)

Det må legges til at på salget var det noen fine kjoler, og en hel del fæle kjoler, så man må nok være heldig for å finne en man vil ha. En flott silkekjole til 3000 som satt veldig pent på meg synes jeg var en god handel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg kjøpte kjole, var jeg først og fremst opptatt av å finne drømmekjolen. Jeg kjøpte min kjole og er fornøyd med det valget. Jeg hadde for lite tid til å finne den brukt, tror jeg skulle ha slitt litt med det fordi den er årets modell. Jeg har hørt om bruder som i løpet av bryllupsdagen plutselig kjenner svettelukten fra forrige eier/leier fra kjolen. Dette skjer som regel etter at de har hatt den på seg en stund og selv blitt litt varme eller klamme. Hadde det skjedd meg, hadde det ødelagt bryllupet for min del. Jeg er svært glad for at jeg slapp å spare penger på kjolen for å risikere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg kjøpte kjole, var jeg først og fremst opptatt av å finne drømmekjolen. Jeg kjøpte min kjole og er fornøyd med det valget..

og du har jammen meg funnet frømmekjolen -utrolig flott, det kan JEG si, da det er min "drømmekjole" også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest(Marita)

Jeg gifte meg i vinter, men er innom, fordi jeg " avklimatiserer meg " fra alt som har med bryllup å gjøre, og så er det koselige sider.

Jeg kjøpte kjole brukt ifjor på brudekjolesalget som ble holdt i Oslo.

Jeg har vært i kontakt med de som arrangerte dette, og har fått opplyst om at dette arrangementet også vil være i år ( er visst en gang i året ?? ), og fikk opplyst dato til å være 27.september i Oslo.

Det skulle visst komme annonser om dette.

Jeg kjøpte den modellen jeg var på jakt etter, og var veldig fornøyd;sparte gode panger som vi kunne bruke på andre ting istedenfor.

Ha en god sommer og jeg håper dette svaret kan hjelpe noen der ute!

( Jeg lister meg innom dann og vann, for det er jo så koselig!! ) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe brukt kjole må vel være helt greit så lenge bruden selv er fornøyd. Det er faktisk ikke alltid det som er dyrest som er penest heller. Noen brukte kjoler trenger det vel ikke synes på at de er brukt, og isåfall, hvem finser kjolen din andre enn deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

jeg kjøpte kjolen min brukt, og var kjempefornøyd! Betalte 4000 for

kjole, underskjørt, sløy og sko. Måtte bare sy den litt inn, og det gjorde

mamma. Var og prøvde nye kjoler, ikke en jeg likte kostet under 12000,

så jeg var ganske bestemt på å kjøpe brukt.

Klem fra Louise73 som i dag har vært lykkelig gift i 3 uker.

PS! Augustbrud02, du må hilse din mann fra meg. Vi har gått i

samme klasse på barne og ungdoms skolen. Han vet sikkert hvem jeg er. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...