Gå til innhold

Hva er innetemperaturen deres?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vanligvis rundt 22, 23 grader, hvis det da ikke er ekstremt kaldt ute. Da kan den gå ned til 20.

Om sommeren går den opp til 32 grader, da er vi avhengig av aircondition for å "overleve".

Vi bruker aldri varme i huset, ikke engang på badet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stue/kjøkken: 21-22 grader

Soverom: 17-18 grader

Dere som har 17-18 grader i stuen, hva gjør dere når dere får gjester? Har dere pledd og gensre liggene, og advarer dere folk på forhånd om at de må kle seg godt? Det er jo helt forjævlig å være på besøk hos folk og så sitte og hutre, til tross for at man er "normalt" kledd...

Skrevet

17-18 på soverom, 20-21 i resten av rommene.

Skrevet

Hos oss er det fra 23-25 grader i stua og kjøkkenet, kommer det under det fryser jeg ihjel. Sitter stort sett alltid under pleddet for ikke å fryse. På badet er det vel 25-26 grader tipper jeg. Soverommet er vel kanskje 10-15 grader, så jeg må tvinge sambo til å legge seg før meg bestandig, ellers må jeg kle på meg fleece-klær for å legge meg. :klø:

Skrevet (endret)

Vi har radiator som går til hele blokka, og den er håpløs til å regulere varmen. Mao varierer det noe enormt. I tillegg er stua rektangulær, og ovnen er i en ende like under et svært vindu, mens temperaturmåleren er i andre enden av rommet. Er gjerne rundt 25 grader på den når vi sjekker, og det gjør vi hvis det er veldig varmt (ved ovnen). Vi går som oftest i t-skjorte, da. I resten av leiligheta har vi ikke på varme. Vi lar bare dørene stå oppe til de stedene vi vil ha varme. Det resulterer i ca. 19 grader på kjøkkenet, og ok temperatur på badet.

Korreksjon. Jeg sjekket nå, og det er 22,2 grader i stua i den enden ovnen ikke er, og 15 grader på kjøkkenet. Ikke rart jeg foretrekker stua.

Endret av Wind
Gjest Catwoman
Skrevet
Vi bruker aldri varme i huset, ikke engang på badet.

Hva er det som gjør at leiligheten deres holder seg varm da?

Innetemperaturen hos oss er ca. 22 grader. Alt under det er for kaldt etter min smak - da må jeg kle på meg ekstra.

Fyrer vi opp i peisovnen, blir det fort 26 grader, eller enda mer. Er voldsom effekt i den peisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...