Gå til innhold

Hva er innetemperaturen deres?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hos meg er det 19 grader inne. Synes det er behagelig temperatur, men noen mener det er kaldt her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt kaldt med 19 grader synes jeg. Her har vi sikkert 25 grader holder på å dø av varme...

Skrevet

Er veldig forskjellig, nå er det 19.5 grader, andre ganger kan det være 22..

Skrevet

Soverom: 18 grader

Stue/kjøkken: 21-22 grader

Bad: 25 grader

Gang: 10-12 grader

Skrevet

Det er helt flaut å si det, men vi har ca 28 grader. I teorien høres det ut som galskap, men det er ganske behagelig :) Vi går riktignok aldri med genser inne. Jeg har lenge trodd at det vises feil grader på værstasjonen, men vi har prøvd med andre målere også, og flyttet den rundt, og det er 27-30 grader her inne :flau:

Gjest antigartner
Skrevet

Vi har ca 20 grader i hovedoppholdsrommene til vanlig. Av og til fyrer vi litt hardt i ovnen, og da blir det vel 23-25 grader i stua. 28 grader er sykt varmt for meg! :sjokk:

På badet har vi det litt varmere, omtrent 25 grader, og på soverommet er det som regel mellom 13 og 18 grader. (Bruker ingen oppvarming der inne, så det avhenger litt av oppvarmingen i resten av huset.)

Skrevet

Vi har fra 12 til 20-22 grader alt etter som om oljeovnen har stått på eller ikke.

Gjennomsnittet for tiden ligger vel på 17-19, om sommeren er det betraktelig mye høyere.

Skrevet

Vi har 18-20 grader i oppholdsrommene (kjøkken og stue/kontor), varierende på soverommet og i gangen - men på det verste er det nærmest kuldegrader pga ingen oppvarming, lite isolasjon og at rommet ligger iunna de rommene som varmes opp. Når vi fyrer i vedovnen blir det vel en ca 20-23 grader før vi roer ned tipper jeg, har ikke nøyaktig termometer.

Gleder meg til den dagen vi flytter til et mer energieffektivt hus, for å si det sånn, men trives med moderate temperaturer inne (og lufta i huset er god!). Huset er 130 år gammelt, de hadde vel andre behov den gangen det ble bygd...

Skrevet

Vi fyrer med ved, så det varierer. Trives bra med temperatur rundt 20 grader.

Skrevet
Det er helt flaut å si det, men vi har ca 28 grader. I teorien høres det ut som galskap, men det er ganske behagelig :) Vi går riktignok aldri med genser inne. Jeg har lenge trodd at det vises feil grader på værstasjonen, men vi har prøvd med andre målere også, og flyttet den rundt, og det er 27-30 grader her inne :flau:

Hvordan er strømregningen deres da..? Må jo bli høy? Her står ovnene på 15 hele dagen mens vi er på jobb og om natten, setter de opp til 22 ca nå på vinteren (store arealer å varme) når vi kommer hjem og skrur evt ned litt senere på kvelden.

Skrevet

Ut fra en uformell undersøkelse blant venner og familie er det vanlig med 20-22 grader i oppholdsrommene (stue, kjøkken osv), litt varmere på badet og litt kaldere på soverom. Stemmer godt med hvordan vi har det hos oss.

Skrevet

Her står termostaten på 22 grader. Vi bor i en leilighet midt mellom andre som også fyrer, så her blir det aldri kaldere enn rundt 17 grader selv uten fyring (med mindre det er sprengkaldt ute).

Termostaten i badegulvet står på 26 grader. Soveromsvinduet står alltid på luftestilling om natta, så vi sover i ca. 15 grader.

Jeg har lagt merke til at 22 grader i vår leilighet er noe helt annet i vår leilighet enn 22 grader hos svigerforledrene mine. Her blir varmen jevn, det er ca like varmt langs gulvet som opp mot taket, men hos dem kan det være 19 langs gulvet, 22 midt i rommet og 24 i taket. Det resulterer i at man kan fryse på føttene selv om det er behagelig tempratur i rommet, men hvis man reiser seg for å gjøre noe fysisk krevende, blir det for varmt i toppen.

Skrevet

Her er temperaturen rund 20 i stua, og kommer den over 23 så er det for varmt her, synes jeg.

Mens i gangen er det vel rundt 18, på soverommet vil jeg gjerne ha vinduet oppe, men han jeg deler seng med vil ikke ha det... så vi har blitt enige om rundt 15-18, så da er ingen fornøyde :fnise:

På badet er det godt å varmt med 23-25 grader.

Mens hos foreldrene mine er det rundt 18 grader...så der får man ulltepper når man kommer på besøk..

Skrevet

Har alltid 24-26 grader i huset og kjølig på soverommet.

Skrevet (endret)

Har en ovn i gangen som står på mellom 20 og 25 grader, alt etter hvor kaldt det er ute.

Fyrer med ved i tillegg.

På badet står termostaten på 2 av tre, og soverommet har en oljeovn som står på 3/4.

Fryser lett og liker å ha det godt og varmt.

Endret av Shaz
Skrevet

Rundt 25 i rom vi oppholder oss. Ca 17-18 på soverommet.

Og neida, strømregninga er ikke høy. Vi har store flater å varme opp, men fyrer med ved i to etasjer(i loftstua) bare når det trenges(sjelden), og parafin i kjellerstua.

Panelovn på i stua om natta.

Hater å fryse og liker ikke å gå med masse klær inne.

Gjest ~Milla~
Skrevet

Ca 20-21grader på stue/kjøkken. Soverommet derimot skal være svalt og ligge rundt 15-16grader max.

Skrevet

21,7 i stua uten at jeg har gjort stort for at det skal bli slik.

Har laget mat i dag. Brent litt stearinlys. Slikt avgir vel også varme.

Skrevet

Har mellom 15 og 17 grader i stuen, da går vi alltid med t-skjorte inne. På soverommet er det rundt 10 grader, og på badet er det vel 22 grader. Deilig å ha det litt varmt på gulvet der..

Skrevet

Rundt 20 i stuen, på soverommet er det nesten så kaldt som ute, siden vi har vinduet stort sett åpent hele døgnet (har heller ikek ovn på soverommet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...