Mamma1 Skrevet 20. januar 2009 #41 Skrevet 20. januar 2009 Fordi jeg syns at når de er så store så må de takle en del uten at foreldrene legger seg sammen med dem. Jeg hadde jo snakket med henne og forklart henne at det ikke er noe å være redd.
Kykkelikokos Skrevet 20. januar 2009 #42 Skrevet 20. januar 2009 (endret) Angst/frykt er irrasjonelt. Det hjelper ikke å forklare en person som er mørkredd eller redd for spøkelser at det ikke er noe å være redd for. Innerst inne vet man som oftest at det ikke er noe skummelt som kommer til å ta deg, men frykten er der likevel. Synes du det er galt å sitte der til hun sovner også? Endret 20. januar 2009 av Kykkelikokos
Mamma1 Skrevet 20. januar 2009 #43 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har ikke sagt om noe er galt eller riktig, men hva jeg ville gjort. Men nå vet jeg bare hvordan mitt barn er, ikke andres. Noen har kanskje behov for at man sitter der, det har ikke min. Jeg var ekstremt mørkredd når jeg var lita, var ganske stor før det gikk over. Men jeg er litt redd for å overbeskytte barna mot alt, noe må de lære seg å takle selv. Når det er sagt er døra til jenta alltid åpen, rommet er ved siden av vårt og lyset er på.
Gjest gjestegiveri Skrevet 20. januar 2009 #44 Skrevet 20. januar 2009 Jeg reagerte litt på kommentaren til Thumbalina om at hos de var den en regel om at barna sov på eget rom. Men faren var i mot regelen.. Da tenker jeg at det er rart at de har en regel om barnet som faktisk ikke faren til barnet er enig i.. Jaja.. Det er nå meg da.. Jeg mener fortsatt at det kan være at far synes det er litt koselig å bare være hundre prosent til stede for barnet når han først har det jeg. Skjemme det bort litt.. Og forresten tror jeg kjærlighet aldri har skjemt bort et barn. Det er så lett å si: slapp av... det er ikke farlig.. sov nå, døren står jo oppe. Vi er ved siden av.. Også jumpe opp i senga til samboeren og legge seg trygt på armen.. Også ligger det et redd barn ved siden av som aldeles ikke synes det er trygt og godt og ligge der alene med alle tanker, lyder og skygger.. Jeg tror dere som sier at man ikke skal skjemme bort barna selv synes det er godt å krype inntil kjæresten hvis man har hatt et mareritt. Hvis ikke, så har dere vært heldige og sluppet å være så redd da.. :søvn:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå