Gå til innhold

Tenk dere om før dere velger forlover M/ kjole


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det jeg synes er viktig er i hvertfall et samarbeid mellom brud og forlover. Det må vel være i begges interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madden

Synes det var skikkelig dårlig gjort!

Er kjempeglad for at min forlover og jeg har en åpen dialog ang. kjolevalg! Har ingenting imot at hun ser strålende ut på bryllupsdagen vår, men forloveren trenger da ikke bevisst gå inn for å overgå bruden! Det er tross alt ingen konkurranse heller!

Totalt uakseptabel adferd spør du meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres jo bra ut. Og skulle din fattige studentvenninde ikke ha anledning til å stille, kan du kanskje legge ned enda mer penger -så får du Celina M. som forlover..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Ja, det høres jo bra ut. Og skulle din fattige studentvenninde ikke ha anledning til å stille, kan du kanskje legge ned enda mer penger -så får du Celina M. som forlover..?

Hva i all verden skulle det bety? :o

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt utrolig skuffet og sint på venninnen min om hun hadde gjort noe sånn mot meg. Jeg regner med at hun var fullstendig klar over hvilken kjole du skulle ha, ettersom hun var din forlover.

Å dukke opp på den måten, gjøre ett stort nr ut av å ikke fortelle deg hvilken kjole hun skulle ha, nettopp fordi hun sikkert visste du ville ha nektet, å snike seg vekk fra frisørtimen din, for da hadde du nok OGSÅ fått snurten av kjolen hennes er regelrett stygt og ondskapsfullt.

Når du først så henne var det jo LITT sent å be henne bytte kjole-

Stakkars deg, dagen skulle vært din og din alene, uten at hun skulle trenge å prøve å stjele showet.

Lider hun av dårlig selvtillit og oppmerksomhetstrang? Tåler hun ikke at DU får oppmerksomheten på din dag? Unner hun deg ikke såpass?? Ja da er det ikke mye til venninne spør du meg.

Svar til Minnie ang kjolen til Celina.. Den var dyp rosa, det er noe HELT annet enn en lys lys rosa, nesten hvit kjole. Det er også noe helt annet å komme i en gallakjole med slør, mer styla og pyntet enn selve bruden..

Selvfølgelig kan en forlover føle seg vakker og være pen, men hun går ikke mann av huse for å prøve å bli PENERE/ MER PYNTET enn bruden.. Du hadde ikke likt det om forloveren din gjorde det du heller?

Men du, som de aller fleste har sikkert venninner som tenker lenger enn denne venninnen gjorde, og som ikke er så smålig.

En brudepike og forlover skal IKKE ha lys kjole.. Å hun skal IALLEFALL ikke stæsje seg såpass at hun stjeler oppmerksomheten fra brudeparet..

Det er helt feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før det tar helt av her så kan jeg jo opplyse om at jeg så frøken Celina Midelfart i forrige ukes Se&Hør, hun var forlover for sin venninne og hadde nydelig lang rosa kjole med ett lite slep og sjal til- så komplett upassende er det ikke.

Spørs litt om hun som skrev dette inlegget ikke lider av dårlig selvtillitt.

Minnie

Hva i all verden skulle det bety? :o

Minnie

Du som har så god selvtillit?

Dessuten vet jeg ikke helt om Celina Midelfart er målestokk på hva som passer seg og ikke.

Sånn avslutningsvis

Det er mange her som har forståelse for at det er kjedelig med en forlover som tydelig er upassende. Man behøver ikke lide av dårlig selvbilde av den grunn.

I beste fall så er det bra at du ikke følger strømmen, og er enig i alt -men det må være i beste fall.

Good night! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adina Madeleine

Nå må jeg nesten le... Tidlig i 20-årene vanket jeg på samme steder som Celina M. og hennes daværende kjæreste. Og jeg kan forsikre om at den jenta vet hva som passer seg. La meg si det slik at hun vel har det man kan kalle usedvanlig god "oppdragelse" på mer enn én måte. Har også observert henne i andre sammenhenger og har aldri sett henne "tråkke feil" på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveren som blir omtalt i hovedinnlegget i denne tråden høres helt merkelig ut, synes jeg. Jeg hadde reagert dersom min forlover hadde hatt så mye hemmelighetsskremmerier rundt sin kjole og så møtt opp i en kjole som var så ekstremt mye mer pyntet enn min.

Men dette er tross alt untaket! Jeg tviler på at det er så mange forlovere som er så lite omtenksomme som dette. Her på KG synes jeg heller at det er veldig mange kommende bruder som henger seg alt for mye opp i hva forlover skal ha på seg (ikke rød, svart, lys kjole, ikke manicure, ikke frisøroppsatt hår osv). La forloverne føle seg vel og pynte seg slik de vil. Så lenge du har en forlover med sosiale antenner vil gjestene alltid skjønne hvem som er bruden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forlover, og som din venn, burde hun da ha visst bedre og for meg høres det ikke ut som om hun har særlig innsikt i dette med bryllup og at det er brudens dag!

Jeg tar det som en selvfølge at ingen tropper opp sånn i et bryllup, og hvis noen gjør det, er det jo bare seg selv de dummer ut!

Hvis forloveren min hadde holdt kjolen sin så hemmelig hadde jeg nok spurt henne rett ut hvorfor hun gjorde det. Synes bruden bør vite hva forloveren skal ha på seg jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix: Synes dine innlegg var helt poengløse. Hva hadde de med saken å gjøre? :forvirra:

Høres ut som om den omtalte forloveren trodde hun skulle på slottsball.

Finnes heldigvis nok ikke så mange andre forlovere som vil gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Felix, ikke innlogget
Felix: Synes dine innlegg var helt poengløse. Hva hadde de med saken å gjøre?  :forvirra:  

Fordi jeg ikke sa meg enig at "anonym" ikke hadde dårlig selvtillit på grunnlag av at hennes forlover er totalt selvopptatt og udannet?

:o

Det er vel lov å si meningen sin her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke så mye med selvtillit å gjøre synes jeg, men hvordan en ønsker å ha bryllupet sitt. Når du legger opp til et enkelt bryllup og vil ha det, så bør alle ha respekt og forholde seg til det. At forloveren sier at hun ikke trenger å være urolig for kjolen er ikke hvit, sier litt om hvor utspekulert hun var, for da kunne hun jo spille på at jeg trodde det bare var hvit kjole man skulle ha jeg.

Det er noen av oss som har et utrolig stort markeringsbehov og skyr ingen midler, du var nok så uheldig å ha en slik forlover. Ikke mye til venn når en bevisst(ja det mener jeg) går inn for å overgå bruden :evil:

Jeg er sikker på at du var mye penere og at gjestene synes forloveren dreit seg skikkelig ut!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Var i bryllup ifjor sommer der bruden hadde en enkel rød kjole. Selv hadde jeg en nydelig syrinfarget kjole med slep. I tillegg hadde jeg vært hos frisøren og satt opp håret mitt. Jeg viste brudeparet kjolen på forhånd og spurte om det var greit om jeg brukte denne kjolen. Da fikk jeg i svar tilbake om "at det var bare flott om gjestene pyntet seg. Selv om brudeparet valgte en enkel stil, betyr det da ikke at gjestene skal gå i olabukse fordet." Selv guttene som stilte i mørk dress, var mer pyntet enn brudgommen, men det betyr da ikke at man tar glansen fra brudeparet fordet?? Man kunne lett se hvem som var midtpunktet denne dagen, uansett hva gjestene hadde på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag

Hei dere!

Jeg hadde ikke ventet slik respons, men det var jo koslig. Det har blitt stilt en del spørsmål her som jeg skal forsøke å svare på:

For det første har jeg ikke dårlig selvtillit, men bryllupsdagen er den dagen frem for noen som er preget av følelser. Alt fra overstadig lykke til ..ja usikkerhet. Og når man da får sånne kommentarer som jeg fikk var det ikke noe morsomt. Kjolen min var enkel i den forstand at det ikke var pynt på den, men det var ingen "sommerkjole" om dere skjønner. Den hadde slep den også (Ja, Minnie jeg vet hva slep er.) Poenget er vel heller at den var MYE enklere enn forloverens kjole og den tar f.eks all opmerksomheten på bildene. Vi hadde sort hvitt bilder og der ser man ikke forskjell på hvitt og lys, lys rosa. Det eneste man kan se er at jeg har slør, ikke hun.

Så for det neste spørsmålet: Jeg burde vel ha skjønt det, men det falt meg faktisk ikke inn at hun ville gjøre noe sånt. Hun snakket jo selv om hva som var passendeog ikke passende i et bryllup. Hun var opptatt av det fordi hun nettopp hadde forlovet seg på tidspunktet (jeg skal være forloveren hennes i neste måned). Hun har et sykelig selvbilde. Må alltid være finest. Går ikke ut av huset uten en time foran speilet minst. Men det er henne og til daglig så må hun jo ha lov til det. Hun har utenom dette vært en underbar venninne. Men jeg må si det svir. Spesielt i disse dager da vi skal ut å shoppe forloverkjole sammen.

Jeg har ikke sagt noe, faren hennes døde like etter bryllupet og nå synes jeg det har gått for lang tid. Vil heller ikke starte en stor krangel rett før hennes bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hun var opptatt av det fordi hun nettopp hadde forlovet seg på tidspunktet (jeg skal være forloveren hennes i neste måned).

Men jeg må si det svir. Spesielt i disse dager da vi skal ut å shoppe forloverkjole sammen.

Det er kanskje hevngjerrighet som driver meg nå, men jeg tror kanskje du skal være litt "hemmelig" når det gjelder din forloverkjole også. :sjarmor:

Du behøver ikke å kommes som prinsesse hvis det ikke er "deg", men kle deg i en virkelig flott kjole og få satt opp håret, slik at du blir vakker og stilren.

Kanskje hun ser det selv, hvordan hun egentlig er..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg synes egentlig ikke at det er interessant hva slags kjole forloveren hadde, men at hun ikke tilpasset seg situasjonen. Hvis man skal ha et ettermiddagsbryllup på tinghuset en torsdag, og forloveren vet at bruden stiller i drakt, så stiller jo ikke forloveren opp i galla med slep. Akkurat som du ikke kommer i olabukser i bryllup. Så hvis bruden her har enkel kjole, bør forloveren komme i tilsvarende enkel. Altså TILPASSET STILEN/SITUASJONEN.

Men når det er sagt får selvsagt forlover lov til å pynte seg masse, sette opp hår osv, null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var også i et bryllup for et år siden der det ble ofte kommentert en venninnes klesvalg.... hun hadde en blekrosa VELDIG FIN kjole med slep. Folket reagerte på at hun hadde lys kjole, ok greit nok det -men da det var slep på itillegg ble det litt voldsomt, samt oppsatt hår.

Jeg synes det er en ting å ha fin aftenkjole, koselig at folk pynter seg, men slep når man er gjest, synes jeg man kan la være... spes om ikke bruden har det engang... Denne bruden var også enkel, og enkelt oppsatt hår. Sløret gjorde at hun skilte seg ut -og selvfølgelig den utsrålinegen som alle bruder har!!

Men for meg virker det "rart" å velge en slik kjole, virker for meg som om det er av oppmerksomhet. Selv ville jeg følt meg dum g overpyntet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo hva skulle hun med slep da? :o synes det var en utrolig dårlig forlover, greit at de synes det er morsomt og pynte seg men herregud det må da være måte på............... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...