Gå til innhold

Tenk dere om før dere velger forlover M/ kjole


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym i dag

Jeg vil bare fortelle om når jeg giftet meg for jeg fikk omtrent sjokk når jeg så hva forloveren min hadde på seg. Hun hadde gjort et stort poeng av at jeg IKKE skulle vite hva hun skulle ha på seg, men forsikret meg at det ikke var hvitt så jeg tenkte ikke noe videre over det. Når dagen opprant fikk jeg telefon og hun sa at hun ikke rakk å bli med til frisøren fordi hun hadde sittet så lenge hos sin frisør at nå måtte hun hjem å kle på seg. Jeg ble litt forfjamset da jeg ennå ikke hadde dratt til min og hun hadde vært hos frisøren i 4 timer allerde! Vel jeg dro til frisøren og fikk en enkel og naturlig oppsett da det ikke var et velig "stivt" bryllup. Og dro hjem for å kle på meg 25 min. før jeg skal være ute av døren kom endelig forloveren min. I en gallakjole i lys, lys rosa overstrødd med brdoererier og med 2 METER SLEP!!

Hårfrisyren var som tatt ut av et prinsesse bryllup. Jeg følte meg som en grå mus ved siden av. Jeg hadde en enkel, men stilren kjole med slep (omtrent så langt som hennes), uten noe broderier. Jeg følte meg vakker -til jeg så henne.

Så tenk dere om før dere velger forlover kjole. Det var ikke noe morsomt å høre kommentareri ettertid om bryllupsbilder "hvem av dere er bruden" og i selve bryllupet kommenterte en av gjestene (jeg skulle egentlig ikke hørt det) at "forloveren er jo mye flottere enn bruden, jeg liker ikke disse "tidsriktige kjolene...enda bra hun er naturlig pen i hvertfall..) Den siste kommentaren var jo hyggleig , men resten ga meg ikke så liten vond følelse i maven i ettertid. På selve dagen greide jeg å la være å tenke på det heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelp! Dette hørtes voldsomt ut. Visste hun hva slags kjole du skulle ha??

Synes synd på deg. Lider hun av.........:

Oppmerksomhetsbehov?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal folk lære seg at bryllupet er brudeparets dag? Da kan alle andre tre noen skritt bakover.

TefrA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig som forlover burde hun hatt mer takt enn det !

Man stiller ikke i et bryllup i brudekjolelignende kjoler om man ikke er brud.

Hadde hun vært vanlig gjest hadde det vært ille nok, men forloveren ! :x

Direkte ufint er min mening.

Meningen var forhåpentligvis å være skikkelig fin på din store dag, men hun kunne fint klart det uten en slik kjole.

Meningen er jo ikke at gjestene skal undre på hvem bruden er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Når du sier gallakjole med slep på 2 meter- er du helt sikker på at du mener slep.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helledussen; hun der hørtes ut som om hun var ute etter å stjele showet...

Og så gjøre sånt vesen ut av at du ikke skulle se kjolen på forhånd, da!

Da jeg var forlover var bruden med meg og kjøpte kjole, så vi fant en som begge følte var riktig for anledningen og som vi begge likte kjempegodt!

Uansett: Det var DU som var midtpunkt, og ikke hun.

Hadde jeg vært henne, hadde jeg følt meg overpyntet og dum, faktisk!

Godt det ikke fikk lov til å ødelegge dagen for deg, i alle fall!

Men så kunne nok enkelte av bryllupsgjestene med fordel ha tatt et kurs i folkeskikk og ha lært seg å passe munnen sin litt også, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sa du noe til henne der og da, eller i ettertid? Eventuelt hva? Hun hadde under alle omstendigheter fortjent en liten leksjon om hvordan hun kan utvikle sine sosiale antenner. Hun virker rett og slett umoden med null form for empati. Og kanskje mangler en slik person masse selvtilitt. Det virker som om hun ønsket å "stjele showet." Mulig man kan finne tusen forklaringer på hennes usympatiske atferd - men ingen unnskyldninger. Håper du klarte å heve deg over det og hadde en flott bryllupsdag sammen med dem du er glad i :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Før det tar helt av her så kan jeg jo opplyse om at jeg så frøken Celina Midelfart i forrige ukes Se&Hør, hun var forlover for sin venninne og hadde nydelig lang rosa kjole med ett lite slep og sjal til- så komplett upassende er det ikke.

Spørs litt om hun som skrev dette inlegget ikke lider av dårlig selvtillitt.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det er bruden sin store dag!

Og forloveren burde kjenne brudens personlighet og stil godt nok til å vite bedre. Dersom bruden føler hun blekner ved siden av sin forlover, da er noe feil, uansett! Da har forloveren tråkka i salaten og bomma fullstendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spørs det vel også litt hvordan kjole hun Celina var forlover til hadde da... Kanskje var denne 100 ganger flottere igjen, så det var lett å skille dem fra hverandre. Her er det faktisk snakk om en forlover med kjole som får bruden til å føle seg som en grå mus!

I tillegg var celinas kanskje planlagt - fra begges side. i dette innlegget er det jo slik at forloveren har gjort et stort poeng ut av det at bruden ikke skulle vite noe. Slik jeg tolker dette, visste forloveren at bruden ikke ville likt dette, og at det var for mye for en forlover, og var, mener jeg, åpenbart ute etter å stjele shovet, og det synes jeg er FRYKTELIG dårlig hjort! Det mener nå jeg... Ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukket hun opp i en sånn kjole ut av det blå

eller er hun liksom typen til det?

Hadde aldri godtatt at min forlover skulle holde på sånn,

men jeg har heller ikke sånne venner.

Stakkars deg, håper du har kuttet henne ut,

det er jo tydelig at hun ikke setter deg særlig høyt....

Bamseklem fra Tex......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før det tar helt av her så kan jeg jo opplyse om at jeg så frøken Celina Midelfart i forrige ukes Se&Hør, hun var forlover for sin venninne og hadde nydelig lang rosa kjole med ett lite slep og sjal til- så komplett upassende er det ikke.

Spørs litt om hun som skrev dette inlegget ikke lider av dårlig selvtillitt.

Minnie

Ja, dette var jo ikke overraskende utspill fra Minnie....

Det har kanskje litt å si hvilken "dresscode" det er. Som bruden sa, hadde hun en enkel kjole, og da passer det seg virkelig ikke med en slik kjole til en forlover som beskrevet ovenfor. Trodde du var så opptatt av at ting skal passe og stå i stil, Minnie?????????????

I tillegg ville ikke forlover si hva slags kjole hun skulle ha, og hun "kunne ikke komme" til frisøren med bruden. Herregud, sier jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det går an jeg................ :o

Den forlover'n kan ikke ha skjønt noe som helst............. en helt undøvendig handling fra hennes side! Sååå dårlig gjort overfor bruden :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg skal medgi at forloverens valg av kjole tydeligvis ikke var passende, men jeg synes dere er veldig kjappe med å tillegge henne motiver som "å ta oppmerksomheten vekk fra bruden" etc.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...men det var i alle fall det hun gjorde, Minnie. Uansett om dette var bevisst eller ikke. Det var i alle fall lite omtenksomt, er du ikke enig i det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen annen forklaring???? med alt "hemmelighetsskremmeriet" hun la for dagen..........

Uansett - det var fryktelig dårlig gjort! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at vi tillegger henne motiver hun ikke hadde, men jeg synes dette var en veldig lite gjennomtenkt handling fra forloverens side. Som regel vet forloveren hvilken kjole bruden skal ha, og burde ha vett nok til å kle seg i samme stil. Og iallefall ikke dukke opp som en prinsesse, det blir helt feil uansett hvordan man snur og vender på det. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Det var i alle fall lite omtenksomt, er du ikke enig i det, da?

Jo, det er jeg helt enig i.

Men når det er sagt må jeg si at jeg synes det er smålig at enkelte bruder nærmest krever at forloverene deres legger bånd på seg slik at de ikke er "for pene". Det vitner om dårlig selvtillit og ett stort "prinsesskompleks"- à la jeg er vakrest og best.

På min bryllupsdag vil jeg at min forlover virkelig skal føle seg strålende vakker og jeg har nedlagt veldig mye penger for at hun nettopp på denne også dagen skal få føle seg spesiell- selv om det er min tilkommende og jeg som er dagens "hovedpersoner".

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...