Gå til innhold

garbon dører trenger hjelp

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

har gamle slitte garbon dører i leiligheta vår(sånne glatte pressa papp dører) De trenger sårt oppussing,men hva kan man gjøre med dem?? noen som har noen tips eller egne erfaringer?? Veggene er caffe latte og gulvet i kirsebær...

takk for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt hva slags dører du mener, men slik gjorde jeg med de glatte dørene der vi bodde før:

Fjernet håndtak etc. Vasket med salmiakk og pusset med fint sandpapir. Malte grunningsstrøk med heftgrunn (oljebasert) og derette to toppstrøk med lady 40. Da får du slitesterke dører med fin overflate. Du kan bruke liten rull eller malepute for å få best mulig overflate. Ikke bruk vannbasert maling - den tørker for fort, og lar luftboblene bli igjen som rugler, og er dessuten veldig lett å skalle av. Jeg har prøvd det på dører senere, og ALDRI MER!

Farge? Vel, avhengig av om du vil ha mørkere eller lysere enn veggen det. Det er veldig fint når døra og karmene har samme farge . Jeg liker best hvit dører, men har nå gamle originale fyllingsdører, så det blir noe annet. Da jeg malte dørene først i historien her, malte jeg dem mørk burgunder (joda, det var 90-tallet :ler: ) men det var faktisk veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...