Gå til innhold

Hva er dine fordommer mot ålesundere?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De snakker nasalt (ingen fordom egentlig, de gjør jo det sammenliknet med andre sunnmøringer)

De har ofte ganske kraftig ansikt, spesielt kinn og hake i rød-og-hvitmussede fargenyanser. Veldig lyst hår, ofte med rødskjær (de mørke sunnmøringene bor andre steder i regionen, tror jeg).

Gode forretningsfolk - praktisk anlagt og får synptomatisk nok ofte gratis reise til og fra andre deler av landet fordi de tar med seg en bil for en bilselger. Men har ikke erfaring med at de, ryktet til tross, er gjerrige.

Praktiske ja, her drømmes det ikke så mye, bygges ikke så mange luftslott (men altså jeg kjenner et par dyktige musikere derfra). Man jobber for resultatene.

Også må jeg innrømme at de ofte er flinke. Handlekraftige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_P_*
Haha!

De ålesunderne jeg kjenner lider heller av enorm lokalpatriotisme og stormannsgalskap.

Ålesund er verdens beste og fineste by, Ålesund FK er verdens beste fotballklubb osv.

Og de mener Molde er den verste byen i verden.

Altså; nå er jo Ålesund en utrolig vakker by, blant en av Norges vakreste!

Aafk er ikke blant landets beste (snarere tvert i mot) fotballklubber, men ålesunderene viser en enorm interesse og stolthet for Aafk. Tror neppe du finner en ålesunder som mener Aafk er det flinkeste laget... Aafks supportere er bla kåret til landets mest sjarmerende supportere, og det pga den enorme interessen for laget sitt.

At ålesundere er stormannsgale har jeg ikke hørt før.

Når det gjelder moldensere, så er det en kjent sak at de er noen klyser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_p_*
De har ofte ganske kraftig ansikt, spesielt kinn og hake i rød-og-hvitmussede fargenyanser. Veldig lyst hår, ofte med rødskjær (de mørke sunnmøringene bor andre steder i regionen, tror jeg).

:nei: Trokke du har vært i Ålesund, nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_P_*
De er slike plagsomme smådjevler som er overalt. Også har de med seg den oversminka mora si, som flasher seg i avisene hele tiden, mens en selv er opptatt av å sende SMS. ;)

Nå har det seg sånn at enkelte oversminka mødre stammer fra trakter nærmere Molde, og er nok mest lik moldensere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre møtt altfor mange ålesundere som er overfladiske og snobbete. De tror de er bedre og snakker penere enn andre sunnmøringer. Not.

Til dere hyggelige ålesundere: Beklager. Hvor er det dere gjemmer dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogga
Jeg har dessverre møtt altfor mange ålesundere som er overfladiske og snobbete. De tror de er bedre og snakker penere enn andre sunnmøringer. Not.

Jeg er her, jeg! Og du kjenner meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, ehh... jeg...

Som anser meg selv som gankse grei egentlig... (eller hva sier du, Caos?) men Ålesudner er jeg, selv om jeg bor i Bergen. (og bergenser er jeg absolutt IKKE!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, ehh... jeg...

Som anser meg selv som gankse grei egentlig... (eller hva sier du, Caos?) men Ålesudner er jeg, selv om jeg bor i Bergen. (og bergenser er jeg absolutt IKKE!)

Ja, jeg synes absolutt du er grei Malama! :jepp:

og du har helt rett, bergenser er du ikke, selv om du har adresse der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nei: Trokke du har vært i Ålesund, nei

Joda, det har jeg. Men de fleste ålesundere jeg kjenner har jeg møtt andre steder. Kanskje det er de lyse som flytter :ler: Inntrykket bekreftes forresten av ei venninne som har jobbet i Ålesund de siste årene, hun er oppgitt over manneutvalget (men jeg tror ikke hun har sett seg sååå mye rundt).

Men det ER en sånn lys sunnmørslook altså. Lys/rødlett og kraftig. På samme måte som trøndere til en viss grad kan generaliseres til å ha store ører (Arnstad-typen) og nedoverspiss-potetnese :fnise: (og trondheimsordførere til å ha vrengt munn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nei, sier du det :ler:

Javisst.

Tok innlegget ditt seriøst jeg da.. Er nok ikke alle som vet at Ålesund ligger på Sunnmøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...