Gå til innhold

Fordømte nabobarn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er så irritert! Slapp hunden ut i hundegården for å kunne støvsuge gulvet uten å skremme vettet av han. Hører et leven uten sidestykke og stikker hodet ut vinduet for å be han ti stille. Da ser jeg en masse små hoder som henger over gjerdet. De står bare der for å få han til å bjeffe. Har også opplevd at de har kastet snø og isklumper etter han. Jeg blir for*anna og brøler at de skal ha seg bort. Først da jeg åpner vinduet på vidt gap og brøler at jeg ser dem og ber dem ha seg ned fra gjerdet forsvinner de. Han reagerer aldri slik når andre går forbi. Det er kunn når barn står og roper eller kaster ting over gjerdet. Vi bor i et tettbebygd område så jeg er avhengig av at han er stille når han er ute. Vi har en stor privat hage og har satt opp en hundegård som han kan bruke når jeg f.eks skal vaske gulvet. Den står så langt fra veien som det er mulig å så til.

Hvis jeg en dag får tak på en av dem skal vi to ta oss en tur og hilse på mamma.

Grr....Må bare blåse ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kashmir

Skulle ikke forundre meg om den voldsomme reaksjonen din gjør denne aktiviteten enda mer spennende for disse ungene.

Ikke misforstå, jeg forsvarer ikke oppførselen deres på noen måte, men jeg tror jeg ville valgt en litt mer taktisk måte å håndtere situasjonen på.

Gå ut til dem. Prat rolig med dem, forklar dem hvordan det de gjør virker på hunden og hvorfor det ikke er ok å gjøre det. La dem få hilse på hunden og bli litt kjent med den. De kommer garantert ikke til å gjøre det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke forundre meg om den voldsomme reaksjonen din gjør denne aktiviteten enda mer spennende for disse ungene.

Ikke misforstå, jeg forsvarer ikke oppførselen deres på noen måte, men jeg tror jeg ville valgt en litt mer taktisk måte å håndtere situasjonen på.

Gå ut til dem. Prat rolig med dem, forklar dem hvordan det de gjør virker på hunden og hvorfor det ikke er ok å gjøre det. La dem få hilse på hunden og bli litt kjent med den. De kommer garantert ikke til å gjøre det igjen.

Akkurat det jeg hadde tenkt å si. Klart de terger hunden hvis det kan få hun sure nabodama til å komme ut og kjefte og smelle. Slikt elsker jo barn, bare tenk tilbake til din egen barndom. Trykke på ringeklokka og legge på sprang er jo en gjenganger. Ved å ta deg tid til å prate ordentlig med barna og komme dem i møte fjerner du mystikken og spenningen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ytterst skjelden at hunden står ute i noen minutter. Og jeg synes grensen er nådd når barn kaster ting på dyr helt uprovosert. Det mener jeg at barn skal lære å ikke gjøre (vi snakker tross alt om 10 - 12 åringer). Hunden er ikke vandt til barn, og jeg har ingen planer om å slippe han bort til helt ukjente barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ytterst skjelden at hunden står ute i noen minutter. Og jeg synes grensen er nådd når barn kaster ting på dyr helt uprovosert. Det mener jeg at barn skal lære å ikke gjøre (vi snakker tross alt om 10 - 12 åringer). Hunden er ikke vandt til barn, og jeg har ingen planer om å slippe han bort til helt ukjente barn.

Ja, men du kan jo lære dem det på en annen måte enn å brøle på en festlig måte... For sinnadamer som brøler ER jo nettopp festlig for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ytterst skjelden at hunden står ute i noen minutter. Og jeg synes grensen er nådd når barn kaster ting på dyr helt uprovosert. Det mener jeg at barn skal lære å ikke gjøre (vi snakker tross alt om 10 - 12 åringer). Hunden er ikke vandt til barn, og jeg har ingen planer om å slippe han bort til helt ukjente barn.

Kanskje de slutter hvis du lar han få tygge litt på dem... :lur::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle

Dette er noe foreldrene må ta tak i. Få tak i en unge og tving han til å vise deg hvor han bor slik at du kan ta en prat med foreldrene.

Jeg tåler ikke å se barn terge dyr! Dette er veldig alvorlig, man vet heller ikke hvordan dyr reagerer. Det som kan skje, bank i bordet, er at de provoserer hunden så han til slutt går til angrep.

Gutter er gutter, men det er INGEN unnskyldning til å kaste gjenstander på et uskyldig dyr som bare venter på å få komme inn igjen. Det er stor forskjell på en unge på 5 og 10-12 år. De er faktisk i stand til å forstå at hunder er levende vesener. Stakkars hund! Han er helt hjelpesløs. Det eneste han får gjort er å bjeffe eller bite. Han skjønner jo ikke hvorfor de er slemme mot ham.

Jeg ville ha reagert på samme måte; jeg hadde mest sannsynlig kastet snøballer (med isklumper) på de. Drittunger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mambibia

Tar du samme barn på fersken igjen, så følg etter eller huk tak i en av dem. Bli med h*n hjem og snakk med foreldrene. Forhåpentligvis er de fleste foreldre enige i at plaging av dyr ikke er lov.

Blir kraftig provosert. Håper bare det hjalp å snakke til dem 1 gang.

Pass på vov-vov'en din godt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer mye mer på nabobarna her enn jeg gjør på TS. Så store barn bør ha lært seg for lenge siden å ikke plage dyr. Her reagerer jeg mest på både barnas foreldre og barna selv - for de er store nok til å kunne ta ansvar for egen oppførsel hvis de er 10-12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund hadde det vondt før han kom til meg. Jeg skapte en rolig og trygg hund ut av et skjelvende vrak. Jeg lar INGEN gå løs på hunden min. Han er aldri ute uten at jeg et like innenfor og passer på han.

Og bare så det er sagt:

Hjemme hadde vi den snilleste roligeste hunden jeg har sett. Helt til en dag da naboguttene kom inn døra. Busten sto i nakken på han. Hadde jeg ikke kastet meg over han og holdt han rolig ville han angrepet. Det var den eneste gangen jeg så denne oppførselen. Årsak: Nabogutten hadde stått på andre siden av gjerdet og stukket han med en pinne. De glemmer ikke så fort som mange liker å tro.

Barn skal lære å behandle dyr med respekt. Det lærte jeg fra jeg var bitteliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle
Jeg reagerer mye mer på nabobarna her enn jeg gjør på TS. Så store barn bør ha lært seg for lenge siden å ikke plage dyr. Her reagerer jeg mest på både barnas foreldre og barna selv - for de er store nok til å kunne ta ansvar for egen oppførsel hvis de er 10-12 år.

Helt enig. De er fullstendig klar over hva de holder på med.

De må forstå at det finnes konsekvenser.

Jeg har ikke barn selv, men jeg ville ha slått HARDT ned på den slags oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle
Min hund hadde det vondt før han kom til meg. Jeg skapte en rolig og trygg hund ut av et skjelvende vrak. Jeg lar INGEN gå løs på hunden min. Han er aldri ute uten at jeg et like innenfor og passer på han.

Og bare så det er sagt:

Hjemme hadde vi den snilleste roligeste hunden jeg har sett. Helt til en dag da naboguttene kom inn døra. Busten sto i nakken på han. Hadde jeg ikke kastet meg over han og holdt han rolig ville han angrepet. Det var den eneste gangen jeg så denne oppførselen. Årsak: Nabogutten hadde stått på andre siden av gjerdet og stukket han med en pinne. De glemmer ikke så fort som mange liker å tro.

Barn skal lære å behandle dyr med respekt. Det lærte jeg fra jeg var bitteliten.

La han angripe neste gang, kanskje ungen lærer.

Nei, jeg bare tuller.

Uansett; jeg er helt på din side. Dyr er svakere enn 10 år gamle gutter, og de har tillit til oss. Hvis tilliten blir brutt, kan han ende opp med å ikke stole på mennesker.

Jeg ville tatt meg en dør-til-dør-tur rundt i nabolaget og prøvd å finne guttene, og snakket med foreldrene. Fått de til å forstå alvoret. Si at hunden er utrygg, engstelig for å gå ut. Si klart ifra at hunder KAN bite. Det vil få de til å ta en alvorsprat med barna, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Godt å høre at jeg ikke bare er den "hysteriske og ikke minst morsomme nabodama". Blir hårsår når man har dyr som opplever vonde ting, og det er ikke lett å ta det så kaldt og rolig som man kanskje burde når ting står på. Blir en runde på dette, og til våren skal jeg stenge innsynet fra veien. Det vil ikke hemme hunden min på noe vis, gir bare enda bedre skygge for han. Men jeg synes det er trist at barn ikke lærer å ta vare på angre levende vesener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle

Det som irriterer meg mest er når drittungerbarn slår og plager hunder. Hunden blir redd og forbannet, og biter, selvsagt. Hvilke dyr gjør ikke det når de blir redd? Det er forsvarsmekanismen deres. Så er det DYRET som må avlives!

Godt mulig det ikke er slik i alle tilfeller (finnes hunder som er aggressive generelt), hundene kan ha blitt mishandlet fra den var valp. Hunder kan også være psykisk syke. Men når barn/folk MISHANDLER et dyr, og det er det stakkars dyret som får straff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som irriterer meg mest er når drittungerbarn slår og plager hunder. Hunden blir redd og forbannet, og biter, selvsagt. Hvilke dyr gjør ikke det når de blir redd? Det er forsvarsmekanismen deres. Så er det DYRET som må avlives!

Dette provoserer meg noe grenseløst også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville blitt med ungene neste gang, om det er slik at det er veldig vanskelig for deg å behandle barn ordentlig. Greit nok at barn skal behandle dyr bra, men hvordan kan de lære det når du ikke engang kan behandle barn ordentlig. Hadde du kommet hjem til meg hadde jeg bare ledd av deg. Er enig med en oppe her som sier at du bør prate med barna. Jeg synes det er flott at andre voksne snakker med mitt barn om det gjør noe galt, men jeg synes ikke at det er greit at de blir brølt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...