Gå til innhold

Når bestille brudebuketten?

Miamo-Tutti

Anbefalte innlegg

Når bestilte dere buketten deres? Er det viktig å gjøre dette i god tid før bryllupet - eller er det noe som kan vente til like før?

Miamo-Tutti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med butikken du vil bestille den fra og spør. Noen butikker tar visst i mot bare et visst antall buketter pr. dag og da må man reservere i god tid. I butikken jeg bestilte fikk jeg beskjed om at å bestille buketten 4 uker i forveien var mer enn nok av tid. Da hadde jeg på forhånd ringt og spurt om dette ca 4 mnd før bryllupet. Jeg bestilte buketten min 4 uker før bryllupet, og var innom og bestilte flere blomster noen uker senere. I denne butikken hadde 2 uker før bryllupet vært nok, men siden jeg likte å ha ting unnagjort valgte jeg å gjøre det såpass tidlig.

Men mitt råd: ta en telefon til butikken og spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en blomsterbutikk igår og spurte.

Jeg skulle kjøpe roser til min tilkommende i anledning vår 6 mnd forlovelsesdag og på disken der lå det en perm med bilder av brudebuketter.

Damen sa minimum to uker, og da bare hvis du skal ha noe ordinært.

Skal du ha litt spesielle blomster anbefalte hun minst tre-fire uker, slik at de "på torget" får bestilt blomster som de skal sende videre til butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte min 3 uker før, men hadde vært å snakket med de et par måneder før, for å høre bl.a. hvor mye det kom til å koste, og når de ville ha bestillingen.

Tror det varierer veldig fra sted til sted. Ta en telefon til blomsterforretningen og spør hvor lang tid i forveien de må ha bestillingen inne - da er du på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte vel ca. en mnd før tror jeg..

Skal innom brudesalongen mandagen før for en siste lille prat om

buketten.

En mnd. var god tid.

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Vi gifter oss 16. august. Jeg ringte den aktuelle butikken for et par måneder siden for å "booke" tid til å lage buketten. Da holdt det å bestemme seg noen få uker i forveien. Allikevel drar jeg innom dem nå på fredag for å diskutere bukett, fordi jeg ikke vet om jeg kommer til å ha muligheten et par-tre uker i forveien. Vi gifter oss et annet sted enn der vi er, og da er det greit å stikke innom når jeg først er på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal bestille og ha en samtale minst en mnd før. Det beste er som de har sagt over å ringe til den aktuelle butikken. Noen leier inn egne folk til å gjøre det og da er det vel greit med god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Reserver datoen i travle brullupsmåner. Endelig bestilling 2-3 uker før.

Hilsen blomsterdekoratøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei MIamo hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med butikken så fort som mulig. JEg jobber litt i blomsterbutikk og det er enkelte helger som er mer populære enn andre. Så da hender det at vi får veldig mange bestillinger.

Og det er faktisk ikke alle blomsterbutikker som har fler enn en blomsterdekoratør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi giftet oss sist var vi innom på fredag og fikk buketten torsdagen etter.....

Det var ingen kjempebukett, men en helt vanlig brudebukett med roser og litt annet. Så det er nok forkjell fra sted til sted.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldigt greit å reservere datoen slik at du ikke får beskjed om at de har stoppet bestillinger til den helga. Dette gjelder også hos de gode/populære frisørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...