Skusla Skrevet 25. juni 2003 #1 Del Skrevet 25. juni 2003 Ja, nå har samo og jeg hatt enda en diskusjon om hund.. Vi har begge veldig lyst på en.. For selskapet, for å dra oss mer ut på tur, for at vi begge elsker dyr . Vi har to katter fra før, men de hundeeierne og klubbene vi har snakka med sier det ikke er problem når vi får hunden som valp. Vi har funnet ut at om vi tar den endelige bestemmelsen, så blir det en Kooikervalp.. De er søte, ikke for store og virker som en rase som vil passe oss.. Er det noen som vet noe om disse hundene????? Hvor mye mosjon de trenger, og andre relevante opplysninger? Jeg vil ikke skaffe en hund om jeg ikke VET han får det så godt som noen hund kan ha det... Fant en liten link til de her: http://www.freetains.com/nindex.htm Har dere der ute noen tips og råd, også ang å bringe en bofs inn i hjemmet med to katter? Må også nevne at den kommer til å bli med mye på fjellturer med pappa og stemoren min, og kommer også til å få løpe fritt i naturen opp ved landstedet vårt.. Så det blir ingen ren byhund.. ( dessuten blir vi ikke boende i byen mer enn ett par år til før vi begynner å bygge på tomten jeg har stående, å der er store turmuligheter..) Takker for alle råd, tips og info dere kan komme med.. Stor klem til hjelpsomme KG'ere... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 25. juni 2003 #2 Del Skrevet 25. juni 2003 Men har du ikke lest på siden du linket til da? Det står det jo bl.a.at det er en en-persons eller en-families hund og at den trenger mye mosjon... Tenke deg nøye om FØR du anskaffer hund, etterpå kan det være vanskelig å gjøre noe med hvis du angrer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 25. juni 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 25. juni 2003 Selvfølgelig har jeg lest den linken... Jeg vet hva det vil si å ha hund, jeg tenker bare generelt om disse.. Jeg hadde da aldri engang vurdert en hund om jeg ikke hadde tenkt meg NØYE gjennom det. Dette er tross alt et levende vesen man har i opptil 15-16 år.. Så generelt om hundehold, positive og negative sider? Ang dette med kattene osv osv Det er det jeg lurer på.. Å det er vel bedre å spørre for mye enn for lite når man vurderer å anskaffe seg en liten skapning... :D Så dette er gjennomtenkt til de grader også, derfor vi spør.. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 25. juni 2003 #4 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg har katt og hund. Her i huset kom hunden inn i huset før katten. Så jeg vet ikke hvordan det fungerer den omvendte veien selv. En dame jeg kjenner har to sære innekatter. Disse kom før hundene. Nå lever hundene og kattene lykkelige sammen :D Vel, jeg tror kanskje dette at hund og katt ikke går sammen kanskje er litt overdrevent. La det gå litt naturlig. La de hilse på hverandre, men ikke la kattene herse for mye med valpen (hvis de skulle vise antydning til det). Ikke glem kattene når hunden kommer i hus, og gi alle oppmerksomhet. I starten ville jeg nok ikke latt alle være alene sammen. Det er greit å følge litt med tror jeg! Hmm, positive ting om hundehold. For meg er det umulig å leve uten hund... Først og fremst får du en veldig god venn. Du kommer deg ut på tur, uannsett om du vil eller ikke. Du treffer andre koselige hundefolk, og dere har alltid noe å prate om. Du kan melde deg inn i en hundeklubb, hvor du treffer enda flere hundefolk... Hunder gjør utrolig mye rart og alle har sine særheter, noe du kommer til å more deg over stadig vekk. Hmm, kan vel ramse opp i det uendelige! Men du gjelder å tenke seg veldig godt om. Det krever veldig mye. Du binder deg for mange år framover. Hunden krever trening, aktivisering og mosjon. Og støvsuging. og dyrlegeregning... Bare spør om det er mer du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå