Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke for å dømme noen eller være nedlatende, men dere som er kristne, hvordan har dere det egentlig med krigen i midtøsten? Støtter dere Israelerne? Eller kan dere se at det er helt horribelt det som foregår der nede? Er det sånn at alle som er kristne støtter Israel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg støtter ingen. Ønsker begge landene det absolutt verste. Jævla møkkafolk som aldri klarer å ta til fornuften.

Skrevet
Jeg støtter ingen. Ønsker begge landene det absolutt verste. Jævla møkkafolk som aldri klarer å ta til fornuften.

Dette er off topic, men likevel:

Det var da en voldsom språkbruk av en som er kristen.

Skrevet

Jeg støtter ingen i krigen, men håper de klarer en dag å se at krig og bombing ikke løser konflikten. Jeg håper det kan bli fred og at de som bor der kan få det bra.

Skrevet

Som kristen har jeg det aldeles utmerket takk!

Når det gjelder krigen i midtøsten må jeg få understreke en viktig ting: Gud har utvalgt seg dette folket, og jeg tror det er en viktig årsak til det. Disse folka lar ingen pelle seg på nesa!!!

Vår herre har satt dem der som en snublesten og en anstøts klippe for alle nasjoner. Og alle nasjoner skal samle seg til krig mot dem og kringsette Jerusalem med krigshærer. Og Jerusalem skal ligge nedtrådt av hedninger i tre og et halvt år. Og da skal Vårherre komme tilbake i kraft og megen hærlighet og gjengjelde enhver etter hennes/ hans gjerninger!

Stikk den!! alle dere som tar anstøt!

Skrevet
Ikke for å dømme noen eller være nedlatende, men dere som er kristne, hvordan har dere det egentlig med krigen i midtøsten? Støtter dere Israelerne? Eller kan dere se at det er helt horribelt det som foregår der nede? Er det sånn at alle som er kristne støtter Israel?

Hvorfor har du ikke stilt et tilsvarende spørsmål i alle de årene Israel har blitt bombardert med raketter, selvmordsbombere og arabere som regelrett kjører både biler og større redskaper inn i isreelske folkemengder for å drepe flest mulig?

Det er ikke alle kristne som støtter Israel.

Det er bare de som kjenner til hvordan situasjonen har vært for israelerne i alle år.

I alle disse år har de ligget i dvale, alle de som kritiserer Israel i dag.

Dette ser jeg på som en stor falskhet.

Skrevet
Når det gjelder krigen i midtøsten må jeg få understreke en viktig ting: Gud har utvalgt seg dette folket, og jeg tror det er en viktig årsak til det. Disse folka lar ingen pelle seg på nesa!!!

Du tror dette bare er morro og ablegøyer du? Det er faktisk småbarn som blir sprengt i fillebiter der nede, hele generasjoner som har mistet både familie, hjem og arbeid pga stormakten Israel, og alt du tenker på er den helvetes hokus-pokus ørkenprofetien din.

Skrevet
Hvorfor har du ikke stilt et tilsvarende spørsmål i alle de årene Israel har blitt bombardert med raketter, selvmordsbombere og arabere som regelrett kjører både biler og større redskaper inn i isreelske folkemengder for å drepe flest mulig?

Og det var selvsagt heeeeelt uprovosert....

Skrevet
Du tror dette bare er morro og ablegøyer du? Det er faktisk småbarn som blir sprengt i fillebiter der nede, hele generasjoner som har mistet både familie, hjem og arbeid pga stormakten Israel, og alt du tenker på er den helvetes hokus-pokus ørkenprofetien din.

Som jeg sa; Regnskapet skal gjøres opp! Har du sprengt en familie eller småbarn i fillebiter må du regne med og bli krevd til regnskap for det!

Men det er ikke bare pga stormakten Israel, men også hamas`raketter. Og bare vent og se, når de oppdager at Iran har klargjort sine atomvåpen.

Skrevet (endret)
Som jeg sa; Regnskapet skal gjøres opp! Har du sprengt en familie eller småbarn i fillebiter må du regne med og bli krevd til regnskap for det!

Det finnes ikke noe regnskap. Bare elendighet. Menneskelig elendighet.

Endret av Bolledeig
Skrevet (endret)
Det finnes ikke noe regnskap. Bare elendighet. Menneskelig elendighet.

For dersom vi sier at vi ikke har synd, da narrer vi oss selv og sannheten er ikke i oss! Men dersom vi omvender oss og bekjenner vår synd, da skal vi bli frelst.... Joda, til regnskap blir du krevd, enten du tror eller ikke!

Endret av Bolledeig
Skrevet
Og det var selvsagt heeeeelt uprovosert....

Det er kanskje en ide å se på hvor lite Israel er i forhold til de arabiske landene?

Jødene absorberte alle de av de ca 8-900 000 jødene som ble jaget fra disse araberlandene, mens et mindre antall arabere ikke fikk plass i noen av disse arabiske områdene.

http://www.miff.no/porten/viewtopic.php?p=...08584783ce092fa

Hvem provoserer?

Skrevet

Hva vet du om hvilke spørsmål jeg har stilt tidligere??

Skrevet
Som kristen har jeg det aldeles utmerket takk!

Vår herre har satt dem der som en snublesten og en anstøts klippe for alle nasjoner. Og alle nasjoner skal samle seg til krig mot dem og kringsette Jerusalem med krigshærer. Og Jerusalem skal ligge nedtrådt av hedninger i tre og et halvt år. Og da skal Vårherre komme tilbake i kraft og megen hærlighet og gjengjelde enhver etter hennes/ hans gjerninger!

Stikk den!! alle dere som tar anstøt!

Det der er en pinlig og totalt inhuman holdning. Jeg ser dessverre også den hos kristne slektninger, og jeg gremmes.

Å unnskylde folkemord med religion er uholdbart.

Gjest kristen
Skrevet

Om alle kristne støtter Israel vet jeg ikke, men jeg tviler på det. Media prøver som best de kan å fremstille kristne som en ensformig, stivnet gruppe som godtar ukritisk alt Israel gjør.

Personlig mener jeg at alle saker har 2 sider, også Midtøsten-saken. Jeg er lut lei av palestinerne som fremstiller seg som uskyldige ofre på alle måter, uten å gjøre et forsøk på å gå i seg selv og se om det er noe de kan gjøre for å få fred der nede, bortsett fra å sutre pr-kåte foran overivrige journalister som er like ensformige som de prøver å fremstille kristne.

Jeg synes synd på alle som blir berørt som pårørende og skadde, men jeg sympatiserer mest med Israel.

Gjest Elfrida
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor kristne skulle støtte Israel spesielt mye. De tror jo ikke på Jesus, og har vel ikke spes mye til overs for kristendommen? Hvis de var guds folk i det gamle testamente kan de vel ikke være det lenger når de fornekter hans sønn? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Skrevet
Det der er en pinlig og totalt inhuman holdning. Jeg ser dessverre også den hos kristne slektninger, og jeg gremmes.

Å unnskylde folkemord med religion er uholdbart.

Dette er ingenting, imot det som snart kommer. I den siste tid vil det bli et klarere og klarere skille mellom de som har omvendt seg og de som ikke har det.

Skrevet
I den siste tid vil det bli et klarere og klarere skille mellom de som har omvendt seg og de som ikke har det.

Det er faktisk ingen dårlig profeti. Det tror jeg også vil skje, før den første av de tre abrahamittiske religionenes dager er omme.

Skrevet
Hva vet du om hvilke spørsmål jeg har stilt tidligere??

Dette er et tema jeg har stor interesse i.

Jeg tror ikke jeg har oversett et slikt innlegg fra deg.

I så fall er det bare å vise det fram, og jeg skal be om unnskyldning.

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor kristne skulle støtte Israel spesielt mye. De tror jo ikke på Jesus, og har vel ikke spes mye til overs for kristendommen? Hvis de var guds folk i det gamle testamente kan de vel ikke være det lenger når de fornekter hans sønn? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Ikke så mye.

Bare at du ikke vet hva kristendom er for noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...