Gå til innhold

Jack russel terrier (Frasier hund..)


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det som av dere som har denne hunderasen? Hva synes dere?

Hvor mye mosjon trenger de?

Synes de er helt sjønne! :D

Mvh Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også!!!

Har ønsket meg denne rasen siden jeg så Milo i filmen The Mask med Jim Carrey.

Dessverre vet jeg ikke så mye om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

En god venn av meg har en kollega med en slik hund. Den er ofte på kontoret og er blitt hele firmaets kjæledegge. Den trenger nok en 2-3 lufteturer pr. dag men de kan også være noen skikkelige "kosegriser".

De er meget dyre i innkjøp, regn med en pris på mellom 10-15 000 kroner. Ellers er de kjente for sitt vennlige lynne og gode helse.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en terrier og de er både smarte og stae.

De terrierne jeg "kjenner" (4 stk, forskjellige raser) er sinnsykt sta og trassige. De er godt oppdratt, men bestemmer selv når de skal være det. Tror alike vel ikke det er den værste rasen og ha.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
En god venn av meg har en kollega med en slik hund. Den er ofte på kontoret og er blitt hele firmaets kjæledegge. Den trenger nok en 2-3 lufteturer pr. dag men de kan også være noen skikkelige "kosegriser".

De er meget dyre i innkjøp, regn med en pris på mellom 10-15 000 kroner. Ellers er de kjente for sitt vennlige lynne og gode helse.

Minnie

Trodde de fleste renrasede hunder kostet mellom 10-15000 i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Trodde de fleste renrasede hunder kostet mellom 10-15000 i dag?

Nei, min hund som er renraset og kommer fra en av landets beste oppdrettere kostet 7000 i innkjøp. Har inntrykk av at Jack Russel er en av de rasene som ligger noe høyere over prisgjennomsnittet.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste renrasede hunder ligger på 8-9000.

Er det høyt premierte foreldre, så kan det hende at man må opp i pris.

Kjenner noen som kjøpte Jack Russel for et halvt år siden og betalte 8000 (renraset, godkjent oppdretter o.l.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp undersøkt vedr. pris på en langhåret dachsvalp og prisene varierer svært lite, så jeg må regne med å måtte betale ca. 8.000.

Har imidlertid en venninde som får sin JR levert nå i juli (Meget annerkjent oppdretter) og hun betaler også 8.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er så morsomme og sjarmerende! :kyss: *kyss på snuta*

Var inne på tanken på å kjøpe en slik en for en stund siden jeg også, men de må visstnok ha oppgaver og masse trim for å trives. Hadde jeg vært så heldig å få tak i en "sofagris" (som Minnie skriver) som i tilegg til å være det klarer seg meg å bli lekt med i hagen + et par korte turer pr.dag skulle jeg vurdert en selv.

Du kan jo ta en titt her for å lære litt mer om rasen: http://www.jackrussell.no

PS: Kan sikkert være kjekt å vite at det skal mye til å få en hund til kunne alt det hunden i Frasier kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah

"Fraiser hund" egner seg dårlig som rase hvis du er ute etter en sofa hund.. Den trenger mye morsjon for å trives..

Dette hørte jeg treneren til fraiser hunden si.. Han var bekymret for at serien gir et galt inntrykk av rasen.. En slik hund hadde ikke hatt det bra hvis den levde som den tilsynelatende gjør i serien..

Men de er vannvittig søte! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...