Gå til innhold

Jeg, rasist? Ja, godt mulig det.

Gjest Sint

Anbefalte innlegg

Men kan du klandre meg etter de siste dagenes voldshandlinger fra innvandrere i Oslo som til og med kommer helt fra STAVANGER for å lage bråk? Kan du klandre meg etter oppslag på oppslag i avisene om voldtatte jenter der voldtektsmannen er av utenlandsk opprinnelse? Mødre og barn som blir drept av far, som er av utenlandsk opprinnelse. Mørkhudede menn som står i klynger hele veien langs Akerselva dagen lang. Er de på utflukt med nistepakke og VG i sekken? Neppe!!! Grønland i Oslo, også kalt lille Pakistan, der etniske Nordmenn har rømt stedet fullstendig. Jeg tørr ikke gå der lengre. Det klages på dårlig integrering, men helt seriøst. Hvor stor er interessen for integrering i det norske samfunnet blandt unge innvandrere i dag? De siste dagene er det jo blitt klart og tydelig at norske lover og regler er av NULL interesse å følge. Også kommer de å klager etterpå at de diskriminseres, ikke blir tatt vare på og at vi nordmenn er rasister. Det er godt mulig det,men det er faen ikke min skyld!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du på alle de innvandrerne som oppfører seg alldeles eksemplarisk? De er faktisk i flertall, men at noen oppfører seg eksemplarisk får jo ikke oppslag i avisene.

Tenk på hvordan mange nordmenn oppfører seg i "syden". Det spanjolene og grekerne ser, er blonde, lettkledde jenter som sørpe dritings horer rundt som bare faen. Og det er altså inntrykket de sitter igjen med av norske jenter: dritingse felleshulll. Synes du da at det er greit at hele Spania og Hellas går rundt og snakker om ALLE norske jenter som forfyllete horer? Synes du det er greit å bli omtalt som en hore, bare på grunn av at du er norsk, og personen som kaller deg en hore har møtt mange andre norske jenter som oppfører seg som horer?

Om du skal gå rundt og generalisere og si at "alle invandrere sånn og sånn", så må du også tåle at det går motsatt vei, og at personer fra andre land sier "alle nordmenn sånn og sånn", selv om det overhodet ikke stemmer overens verken med deg selv eller noen andre du kjenner. DE har hovedsaklig møtt nordmenn som er sånn, og da er ALLE nordmenn sån, basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en ørliten forskjell på å pule 14 spanjoler og å voldta eller grisebanke en person som tilfeldigvis befant seg på fortauet i Karl Johan når en innvandrer følte for å banke noen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest24

Jeg er så LEI av samma svarene som gjest nr to kommer med.

Det er vel ikke til å komme ifra at det er alt for mange innvandrere i norge !?

Og det er sinnsykt mye kriminalitet pga dem.

JADA vi har "hvite folk som ikke er snille" også.De "må" vi ha her.Det burde holde det.

Jeg er ikke rasist.Har venner og er i familie med mennesker fra andre land.Det er ikke det som er poenget.

Det skulle vært strengere lover.De som kommer hit må følge norsk lov.Det må vi også skal vi til utlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en ørliten forskjell på å pule 14 spanjoler og å voldta eller grisebanke en person som tilfeldigvis befant seg på fortauet i Karl Johan når en innvandrer følte for å banke noen??

Har jeg sagt at det ikke er det? Du skjønte ikke helt poenget, nei?

Om en håndfull norske jenter puler 14 spanjoner hver på en ukes sydenferie, betyr det da at alle norske jenter er horer? Er det greit at spanjolene etter dette går rundt og omtaler norske jenter generellt som horer?

Om en håndfull innvandrere utøver blind vold, betyr det da at ALLE innvandere utøver blind vold? Er det greit at du går rundt og kaller alle innvandere for voldtektsmenn, når kun én av hundre faktisk er det? Tror du ikke det er utrolig sårende og stigmatiserende for de 99% som er like rystet og sjokkert over voldtekten som du er?

En del nordmenn kjøper barnesex i Thailand. Om du er i Thailand, synes du det er greit at folk spytter etter deg på gaten og omtaler deg som pedofil, fordi du er for Norge? Bare fordi de har møtt noen andre nordmenn som kjøper barnesex?

Å dømme en svær gruppe på grunnlag av hva noen få individer fra den gruppen har gjort, er latterlig. For det er faktisk bare en LITEN andel av innvanderene som er voldsmenn og kriminelle, det overveldende flertall er like forbannet og sjokkert over vold som den gjengse nordmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vet jeg at det finnes dusinvis av innvadrere i dette landet som yter maks og virkelig gjør sitt for å bidra, jeg er da ikke så sneversynt. Jeg har selv en nabo som i tillegg til å drive sin egen bedrift, har tre andre jobber. Og ikke fordi han trenger pengene, men fordi han er vant til en slik hverdag. Og jeg kjenner flere som jobber dager jeg ikke hadde maktet 14 dager av. ALL ÆRE TIL DEM!! Men disse personene drukner desverre i mengden innvandrere som kommer hit til landet og oppfører seg på en måte som ikke en gang kan betegnes som dårlig, men horribel.

De ber oss føle med dem og deres avmakt for situasjonen i Gaza, men tenkt på oss og vår avmakt over det som skjer når disse konfliktene blir dratt inn i vårt land. Hvis behovet til disse bråkmakerene er bruk av vold og våpen så til helvete dra tilbake der dere kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JADA vi har "hvite folk som ikke er snille" også.De "må" vi ha her.Det burde holde det.

Jeg er ikke rasist.Har venner og er i familie med mennesker fra andre land.Det er ikke det som er poenget.

Det skulle vært strengere lover.De som kommer hit må følge norsk lov.Det må vi også skal vi til utlandet!

Jeg er "gjest nr to". Strengere kontroller på hvem man slipper inn, og utkastelse av dem som ikke overholder norsk lov er jeg for.

Men hva har det med å sette en hel gruppe mennesker i en bås, basert på noen fås handlinger? Om du har venner av en annen hudfarge, synes du det er greit at noen spytter etter vennen din og kaller vedkommende en voldtektsmann, KUN fordi vennen din er mørkhudet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "gjest nr to". Strengere kontroller på hvem man slipper inn, og utkastelse av dem som ikke overholder norsk lov er jeg for.

Men hva har det med å sette en hel gruppe mennesker i en bås, basert på noen fås handlinger? Om du har venner av en annen hudfarge, synes du det er greit at noen spytter etter vennen din og kaller vedkommende en voldtektsmann, KUN fordi vennen din er mørkhudet?

Ingen steder i denne tråden er hele folkegruppen innvandrere satt i bås. Men de som faktisk utøver vold og ikke følger norske regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Joda, det fins de som er jævlige, men er et flertall som ikke er det.

På samme måte kan jeg skjønne mange afrikanere og diverse fattige land blir rasistiske mot hvite, fordi de hvite kommer å hogger ned alt av resurser, tar alt de kan av olje uten å gi noe tilbake til deres samfunn, voldtar, slår og stjeler.

Hvite er ikke englebarn de heller. Men jeg vil ikke dømmes pga deres jævlige handlinger.

Og jeg hadde håpet på at flere ikke var dømmende mot en hel folkegruppe bare pga noen fås handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest24

Nei selvsagt ikke.Men nå vet jeg ikke HVEM av de utleningene som har gjort noe jævlig heller.Men det blir lett sånn når det er såppas mange av dem som ikke skulle vært her i det hele tatt.

Men jeg er ikke trygg på de jeg ikke kjenner.Men er likevel hyggelig med alle.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest24
Ingen steder i denne tråden er hele folkegruppen innvandrere satt i bås. Men de som faktisk utøver vold og ikke følger norske regler.

Ja akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..neida. Tråden starter med å konstatere at gruppen "innvandrere" stort sett er drittsekker og at det derfor bør være berettiget at man blir rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..neida. Tråden starter med å konstatere at gruppen "innvandrere" stort sett er drittsekker og at det derfor bør være berettiget at man blir rasist.

Nope, det var DIN tolkning av innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan du klandre meg etter de siste dagenes voldshandlinger fra innvandrere i Oslo som til og med kommer helt fra STAVANGER for å lage bråk? Kan du klandre meg etter oppslag på oppslag i avisene om voldtatte jenter der voldtektsmannen er av utenlandsk opprinnelse? Mødre og barn som blir drept av far, som er av utenlandsk opprinnelse. Mørkhudede menn som står i klynger hele veien langs Akerselva dagen lang. Er de på utflukt med nistepakke og VG i sekken? Neppe!!! Grønland i Oslo, også kalt lille Pakistan, der etniske Nordmenn har rømt stedet fullstendig. Jeg tørr ikke gå der lengre. Det klages på dårlig integrering, men helt seriøst. Hvor stor er interessen for integrering i det norske samfunnet blandt unge innvandrere i dag? De siste dagene er det jo blitt klart og tydelig at norske lover og regler er av NULL interesse å følge. Også kommer de å klager etterpå at de diskriminseres, ikke blir tatt vare på og at vi nordmenn er rasister. Det er godt mulig det,men det er faen ikke min skyld!!!!

På hvilken måte er dette å IKKE sette innvandrere i bås? Det antydes at mørkhudete menn som er langs Akerselva har onde hensikter. Det antydes at unge innvandrere ikke har noen interesser av å følge norske lover å regler. Du sier at dette IKKE er å sette i bås? Da har du en i beste fall interessant definisjon av "sette i bås" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni
Har jeg sagt at det ikke er det? Du skjønte ikke helt poenget, nei?

Om en håndfull norske jenter puler 14 spanjoner hver på en ukes sydenferie, betyr det da at alle norske jenter er horer? Er det greit at spanjolene etter dette går rundt og omtaler norske jenter generellt som horer?

Om en håndfull innvandrere utøver blind vold, betyr det da at ALLE innvandere utøver blind vold? Er det greit at du går rundt og kaller alle innvandere for voldtektsmenn, når kun én av hundre faktisk er det? Tror du ikke det er utrolig sårende og stigmatiserende for de 99% som er like rystet og sjokkert over voldtekten som du er?

En del nordmenn kjøper barnesex i Thailand. Om du er i Thailand, synes du det er greit at folk spytter etter deg på gaten og omtaler deg som pedofil, fordi du er for Norge? Bare fordi de har møtt noen andre nordmenn som kjøper barnesex?

Å dømme en svær gruppe på grunnlag av hva noen få individer fra den gruppen har gjort, er latterlig. For det er faktisk bare en LITEN andel av innvanderene som er voldsmenn og kriminelle, det overveldende flertall er like forbannet og sjokkert over vold som den gjengse nordmann.

Jeg forstår jo meget godt bakgrunnen for argumentasjonen din når du setter likhetstegn mellom det å ligge med noen og det å være hore. Du skriver; "betyr det da at alle norske jenter er horer " mao underforstått de som gjør det er selvsagt horer men det blir feil å generalisere?? Å ligge med noen frivillig er like legitimt for en kvinne som for en mann. Å banke opp, voldta osv er feil samme hvilket kjønn som gjør det og hvilket land gjerningsmannen kommer fra er også likegyldig ift straff. Men her luftes tanken om at vi kanskje har gjort noe galt når vi på den ene siden blir anklaget for diskriminering og rasisme og vi ser at på den andre siden begåes forholdsmessig mange av disse ugjerningene av folk fra fremmede land. Du må greie å forholde deg til diskusjonen som er igangsatt, ikke lage din egen med utg.pkt i en mildt sagt dårlig analog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør noe med det da i stedet for å gnåle på internett.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor senker jenter bare blikket og går videre når de blir kalt horer på åpen gate. Hvorfor ser nordmenn narkosalg langs akerselva, men tør ikke gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cederic Rueben

Rasist er et ord som brukes alt for lett. Og har ingen betydning lenger det samme gjelder for helt og terrorist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er rydded, se reglerne

/Furstina (mod)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...