Gå til innhold

Periodisk kjøretøykontroll

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva koster en periodisk kjøretøykontroll på en helt vanlig personbil, hvis alt er i orden med den?

Trenger å planlegge økonomien min fremover.

Har fått brev fra statens veivesen om at bilen må godkjennes for videre bruk innen utgangen av mai 2009, ellers blir det igangsatt avskiltingstiltak osv.

Dårlig økonomi var ikke gyldig utsettelsesgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EU-kontroll bruker å ligge på rundt 4-600 kr. Kommer an på verksted. Ring rundt og hør. Tror det kan være forskjeller på prisene fra verksted til verksted. Hvis de finner noe kommer jo det i tillegg til selve eu-kontrollen.

Edit: NAFs pris er fra 465,-.

Endret av Scorpina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har dårlig råd, og ikke er SIKKER på at bilen går rett gjennom kontrollen, bør du ta kontrollen så tidlig som mulig, slik at du har tiden frem til 1.juni med å fikse eventuelle feil...

Litt kjipt å ta kontrollen like før friste, finne en masse feil, og så må man bruke alle pengen man har for å få beholde skiltene på bilen...

Hvis du tar kontrollen nå, kan du jo legge utgiftene til rep inn i budsjettet over nesten 5 måneder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU-kontroll bruker å ligge på rundt 4-600 kr. Kommer an på verksted. Ring rundt og hør. Tror det kan være forskjeller på prisene fra verksted til verksted. Hvis de finner noe kommer jo det i tillegg til selve eu-kontrollen.

Edit: NAFs pris er fra 465,-.

Tror denne NAF-prisen forutsetter at du er medlem. Jeg betalte 650 hos dem.

Mekonomen og Snap Drive ligger begge på rundt 450.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patti Labella

Snap drive 499. Fordelen, er det noen feil, så ordner de det på stedet. Naf gjør ikke det og da blir må du først ta 1 kontroll. Så fikse bilen, så en ny kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snap drive 499. Fordelen, er det noen feil, så ordner de det på stedet. Naf gjør ikke det og da blir må du først ta 1 kontroll. Så fikse bilen, så en ny kontroll.

Men hva tror du blir billigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Patti Labella
Men hva tror du blir billigst?

Jeg har gjort begge deler og vet det blir billigst hos snap drive hvis det er noe som skal fixes. For noen år siden, glemte jeg å sjekke en lyspære. Bommbert. Jeg tok en naf kontroll og fikk vite at jeg måtte skifte en pære. Ut å kjøpe pære, inn på ny naf kontroll. Idioti. Men det var helt klart dyrest.

P.s sjekk alt du kan før du skal inn til kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...