Gå til innhold

Hvordan stoppe en avstandsforelskelse?

Gjest Gjest_meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*

Sikkert lettere sagt enn gjort, men jeg har vært avstandsforelsket en stund og blir tidvis deppa av det. Dette er en person jeg har sett noen ganger, og selv om han sikkert har sett meg "bokstavelig talt", så har han nok ikke "sett" meg så han ville gjenkjent meg tror jeg...

Anyway, det er knapt en sjanse i havet for at det skulle blitt noe mellom oss, så jeg ser helst at denne idiotiske avstandsforelskelsen stopper, men tankene mine kverner om han om og om igjen. Blir så deppa av å ha såååå lyst på en person jeg ikke kan få, :sukk:

Noen som har noen geniale tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har dessverre ikke noe tips, eneste er vel å finne en annen å få tankene over på.. Sliter med det samme selv. Avstandsforelsket, såå syyyykt og. Det gjør vondt inni meg ettersom jeg vet det ikke kan bli noe, men jeg klarer ikke glemme. Det er han for bra til. Fordelen for meg er vel at jeg ikke ser denne personen jevnlig, jeg så han bare en del før jul i fjor. Trodde det at jeg ikke ser han lengre ville få meg til å glemme, men snarer tvert i mot. Jeg blir mer og mer avstandsforelska, og mer og mer deprimert pga det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til det går over. Det er det eneste som funker, dessverre. Og tro meg for jeg er "dronningen av avstandsforelskelser" :ler: . Men det er kjipt mens man venter på at det skal gå over, det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er den eneste måten å stoppe en forelskelse, å bli forelsket i en annen en. Men går dessverre ikke bare å fortelle hjernen dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Ikke stort man kan gjøre gitt...

Er selv betatt av en jeg ikke kjenner stort, men som jeg ser opptil flere ganger i uka. Dessverre kan ikke slike følelser styres manuelt, man må nok vente til de går over. Med tiden vil de nok det, eller så dukker det opp en annen "prins". Men før den tid? :sukk:

Min erfaring er at det hele ofte roer seg dersom man ikke treffer/ser vedkommende, da kommer han etterhvert mer og mer i bakgrunnen, helt til han bare forsvinner ut bakdøra... Men noen ganger hjelper ikke avstanden stort heller er jeg redd.

Lykke til, håper det går seg til etterhvert!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Fuerza: kjenner meg igjen, det er så vondt og sårt. Tenker på hvor fantastisk han er, utstrålingen, sjarmen, utseende, alt! Det blir så klart et "fantasibilde" av han, men likevel....Innbiller meg at han er den eneste jeg noensinne kan bli lykkelig med etc :gjeiper:

Men får vel smøre meg med tålmodighet jeg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :)

Fuerza: kjenner meg igjen, det er så vondt og sårt. Tenker på hvor fantastisk han er, utstrålingen, sjarmen, utseende, alt! Det blir så klart et "fantasibilde" av han, men likevel....

Det med fantasibilde er veldig riktig. Jeg har til og med vært forelsket i en jeg ikke har ønsket å få noe forhold med. Rett og slett fordi jeg har innsett at det er drømmebildet av ham jeg er forelsket i. Så drømmen er fin, men jeg ønsker ikke virkeligheten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja! det med å danne et fantasibilde kjenner jeg meg igjen i også! Og selv om jeg vet jeg er betatt av en fantasi, så hjelper ikke det. Følelser er ikke logisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*

Alle mennesker har feil - Det som er perfekt puster ikke

Du har garantert laget deg en boble som fokuserer kun på de positive tingene, men jeg tørr vedde på om du setter deg ned og finner penn og papir og skriver negative ting som du kommer på om han og fokuserer på de så vil forelskelsen forsvinne. Dette har fungert for meg.

Hvis jeg ser livet i det lange løp så skulle jeg vel egentlig ønsket at jeg ikke fant ut av dette, men det fungerer iallfall for meg =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har garantert laget deg en boble som fokuserer kun på de positive tingene, men jeg tørr vedde på om du setter deg ned og finner penn og papir og skriver negative ting som du kommer på om han og fokuserer på de så vil forelskelsen forsvinne. Dette har fungert for meg.

Hvis jeg ser livet i det lange løp så skulle jeg vel egentlig ønsket at jeg ikke fant ut av dette, men det fungerer iallfall for meg =/

Jeg har aldri forstått meg på de som sier at man skal fokusere på de dårlige ting. Man blir da ikke glad i noen pga de gode tingene, men på tross av de dårlige. Jeg tror folk som faller for folk med slike kriterier må være svært overfladiske og grunne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off vet akkurat hvordan du har det! Jeg har vært avstandsforelska i en duden i snart 1 år nå :( Så jeg har ingen gode tips for hvordan du skal komme over det, men du er i hvertfall ikke alene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert rett, det er bare det at jeg ikke kan komme på en eneste negativ ting om han uannsett hvor mye jeg vrir hodet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen negative mennesker i denne tråden... Det er da ikke meningen du skal komme over han uten at du egentlig har prøvd å få kontakt med han. Du må jo prøve å få blikkontakt, smile til han og kanskje si hei. Det er mange som ikke ser så mye på mennesker de passerer på gata. Så om han ikke har sett på deg er ikke det noe du skal ta personlig. Det kan jo hende at han tror du er utenfor hans liga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen negative mennesker i denne tråden... Det er da ikke meningen du skal komme over han uten at du egentlig har prøvd å få kontakt med han. Du må jo prøve å få blikkontakt, smile til han og kanskje si hei. Det er mange som ikke ser så mye på mennesker de passerer på gata. Så om han ikke har sett på deg er ikke det noe du skal ta personlig. Det kan jo hende at han tror du er utenfor hans liga. :)

Innlegget ditt fikk meg til å smile, for å si det sånn, med hans egenskaper må han ha veldig dårlig selvtilitt (noe ingenting tyder på), om han hadde betraktet meg som utenfor sin liga, men det var en oppmuntrende tanke likevel...

Hvis jeg får sjansen skal jeg selvsagt prøve å oppnå en form for kontakt, men det er ikke så lett å få til å møte han for tiden,har ikke sett han på et par måneder faktisk....

Men jeg får se om det dukker opp noen muligheter, ingenting hadde vært bedre enn om han faktisk "så" meg, hvis ikke får jeg prøve hardt å fylle hjernen min med noe annet. Jeg er ikke mer urealistisk enn at jeg innser at dette befinner seg mer på et ønskedrømstadium enn på et virklighetsstadium;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du driter deg ut fullstendig, og da mener jeg fullstendig, foran typen kommer han garantert aldri til å digge deg. Ved å skrinlegge alle former for håp vil nok forelskelsen også forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles nesten litt surrealistisk, men møtte, hadde øyekontakt, hilste og smilte, snakket med og tilbragte bittelitt tid med (på _hans_intiativ) min avstandsforelskelse i dag! Føles så utrolig for jeg hadde ikke trodd jeg fikk noen mulighet til det på leeeenge....

Jeg merket nå at mitt drømmebilde av han ikke stemmer. På en måte er han jo skjønn, samtidig er det som om drømmen min har sprukket, og forelskelsen lagt litt på is. Jeg skjønner hvertfall at han ikke har så mye med mitt bilde av han, og jeg liker han nok likevel, men ikke på samme måte kanskje...

Så oppskrift på å stoppe en avstandsforelskelse i enkelte tilfeller kan være å tilbringe tid med vedkommende, for meg er det hvertfall fort gjort å bygge et fantasibilde...

Men det var jo herlig å møte han likevel da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...