Joli Skrevet 24. juni 2003 #1 Del Skrevet 24. juni 2003 Endelig!!! :D Trodde aldri han skulle fri, men der overrasket han stort! Vi hadde innflytningsfest med 16 av våre venner tilstede. Vi satt på verandaen og grillet og koste oss når samboeren min gjennom 8 år reiste seg for å takke alle for hjelpen vi har fått under flytteprosessen. Kjempefint at han husker på det, tenkte jeg. Men så sier han: innflytningsfesten er imidlertid bare et skalkeskjul, for jeg har tenkt å fri ikveld! Så kommer han bort til meg, setter seg ned på kne med diamantring og de store ordene man har håpet og høre i lange tider... Klart jeg sa JA!!! Nå står altså bryllupet om et drøyt år... Er det noen andre som har opplevd fantastiske frierier? Synes det er morsomt og koselig å høre om. Skriv gjerne noen ord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 27. juni 2003 #2 Del Skrevet 27. juni 2003 Det var et kjempe fint frieri Synes dere har funnet en fin dato til bryllupet ! :blunke: Gleder meg til å følge med i fortsettelsen av dagboka, og kanskje få noen tips her og der.. :D Gratulerer med frieriet og lykke til med planlegginga av den store dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joli Skrevet 14. juli 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juli 2003 Hei, Vimsevips! :D Ja, jeg ser dere har plukket ut den perfekte datoen dere også! Det blir et spennende år framover. Tror planleggingen kommer til å ta litt tid. Jeg har egentlig ikke gjort så mye enda. Har bestilt kirke, lokaler og fotograf. Det er det. Jeg er gravid med tvillinger, har termin 2. november, så det er litt annet og planlegge også..... I tillegg har vi en sønn på 1,5 år, som jo krever sitt! Har dere noen barn, eller tar dere det i "riktig" rekkefølge? Svett hilsen fra Joli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joli Skrevet 27. juli 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 27. juli 2003 Det går ganske trått med planleggingen for tiden. Jeg er veldig usikker på hvor tidlig man skal ordne ting også.. Kirke, lokaler og fotograf er i orden. Det er ting jeg vet man må være tidlig ute med. Jeg skal prøve å få tak i hun som forhåpentligvis skal sy kjolen min en av de nærmeste dagene, så jeg vet sånn ca. hvor lang tid hun trenger på seg. Så må jeg høre med hun som skal lage mønsteret om hvor lang tid hun trenger på seg. Jeg får virkelig håpe jeg går fort ned i vekt etter fødselen, så jeg kan begynne å prøve kjoler!!!! :D Ellers har jeg begynt på gjestelisten, men er veldig usikker på om vi skal ha alle til middag, eller om vi skal ha noen ekstra til kaffen. Vi får diskutere litt fram og tilbake. Det er jo også veldig tidlig enda. I forhold til mat skal jeg høre med et cateringfirma som fetteren til pappa driver. De har et veldig godt rykte og er ikke så dyre. Eller så skal jeg høre med kokkene der vi skal holde middagen. Jeg tror det blir for mange gjester til å spørre han på jobben til samboeren min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 29. juli 2003 #5 Del Skrevet 29. juli 2003 Takk for hilsen i dagboka mi Vet du noe mer om kjolen din? Litt nysgjerrig vet du.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joli Skrevet 29. juli 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei, Vimsevips! :D Nei, egentlig så vet jeg ikke noe mer om kjolen. Jeg skal som sagt ha tvillinger i oktober/ november, så jeg trenger å gå ned noen kilo før jeg får gjort noe særlig... I hvertfall prøverunder! Jeg har imidlertid fått tak i hun som skal sy den, og hun trenger ca. 5-6 mnd på seg (har jobb ved siden av). Det vil si at syingen må komme igang senest i februar. I forkant av dette må jeg da ha bestemt meg for hvordan kjolen skal se ut og fått tegnet mønster. Jeg har en jobb foran meg å komme i normal vekt igjen!!! Det gikk heldigvis fort sist gang, så vi får satse på at det gjør det denne gangen også... Joli. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 31. juli 2003 #7 Del Skrevet 31. juli 2003 Lykke til ! Får du trent skulle det vel gå relativt greit også denne gangen får vi håpe :blunke: Vet det har vært noen tråder tidligere om kjolemønstre, og hvilke butikker som har godt utvalg i dette, men finner selvsagt ikke den tråden akkurat nå. Skal lette litt senere i dag, så får vi se hva jeg kommer opp med. Har barnefri frem til i morgen, så vi skal legge fliser over kjøkkenbenken, og prøve å slappe litt av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 31. juli 2003 #8 Del Skrevet 31. juli 2003 Hei Joli :D Synes dere har valgt en kjempefin dato for bryllupet deres, det er bursdagen min..hehe blir 25 på dagen deres jeg. Jeg skal gifte meg til vinteren, har ikke satt noen dato enda, men jobber med saken. Blir i februar/mars engang da. Lykke til med planleggingen å alt som følger med! Mange hilsner Leya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joli Skrevet 1. august 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 1. august 2003 Hei! Vimsevips: Det hadde vært kjempekjekt hvis du vet om noen nettsider med mønster. Du trenger vel det selv også ettersom du skal sy på egen hånd! Apropos det: Håper ikke du er overtroisk, for i følge gammel skikk måtte ikke bruden sy selv, for da kom hun til å felle like mange tårer i ekteskapet som hun hadde sydd sting på kjolen.... Vi får håpe ikke det stemmer. Har du kjøpt stoff enda? Leya: Takk for hilsen! Har du fått planlagt noe enda, eller venter du til dere får satt datoen? Har ringt kokken der vi har leid lokale idag for å høre med priser etc. Han kunne bestille ingredienser, lage maten og anrette. Da betaler vi han 200 kroner timen + råvarene. Dette vil nok komme langt billigere ut enn om vi bestiller et catering firma. Jeg skal allikevel høre med et så vi får noe å sammenligne med. Joli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 3. august 2003 #10 Del Skrevet 3. august 2003 Joda, jeg har flere internett sider med mønster ! Her er en med mange forskjellige merker (butterick,vogue, McCall´s++) og her er en med litt flere fra McCall´s her er en 3. (denne har jeg ikke sett på selv, men har fått den anbefalt av andre) og på denne sida finner du linker til enda fler. De fleste på denne sida er empire, og rennesanse inspirerte mønstre. Denne og kanskje denne kan gi en pekepinn på vanskelighetsgrad, + og - ved diverse mønstre. Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men om du skulle være i Oslo ville jeg tatt en tur på Casetino på Majorstua. Har ikke vært der på en stund, men de pleier å ha et godt utvalg i mønstre til bryllup ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 4. august 2003 #11 Del Skrevet 4. august 2003 Hei Joli :D Datoen blir satt i forhold til når de har vielser på sorenskriverkontoret og det får vi vite om en måned eller så...Men vi har bestemt hvordan ting skal være. Vi skal ha kun familie og forlovere til vielse og middag på dagen. Er ikke typen til den store festen noen av oss..Vi skal ha middagen hjemme hos mine foreldre..de bare vet det ikke enda..hehe..men vi blir max elleve stykker så jeg regner med at det skal gå greit. De er så snille så Vi har ikke bestemt oss for antrekk enda. Bare kikket litt. Å det ser ut til at vi kanskje bruker (i allefall jeg) bruker noe vi har fra før av. Senere på sommeren skal vi ha en gigantfest for venner. HELT uformelt. Ei svær gryte lapskaus å masse go drikke...så blir det sikkert morsomt :D Leya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 4. august 2003 #12 Del Skrevet 4. august 2003 Flotters dato dere har satt, Joli Og det er beundringsverdig at du skal sy kjolen selv. DET hadde aldri jeg tort å brgidd meg ut på! (men så er jo fingrene mine ikke så flinke på symaskin heller da) :-? Blir spennende å lfølge med i dagboken din videre. *kjempeklem fra en annen 14.08.04-brud* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joli Skrevet 4. august 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 4. august 2003 Nå har jeg ringt og fått den endelige bekreftelsen på leie av lokaler. Da er den i boks. Jeg satt og tittet på felles dagbok for de som skal gifte seg i 2004, jeg ser det er mye og ordne. Det er jo utrolig mye småting man må huske på! Det er heldigvis over (så vidt) 1 år igjen... Hei, Vimsevips! :D Tusen takk for alle linkene! Jeg har ikke vært inne og sett på dem enda, skal ta det når jeg får litt ro på meg og ikke har sønnen min flyende rundt stolen her... Jeg bor i nærheten av Oslo, så da kan jeg ta meg en tur i den butikken du nevnte. Supert!!! Hei, Leya! :D Det hørtes ut som et enkelt og greit bryllup. Hvorfor skal man egentlig gjøre det så innmari stort? Vi har nå bestemt oss for den typen vi skal ha, med 50 - 60 gjester osv, men det blir jo dyrt, og pengene må jo hentes fra et eller annet sted... Hei, Chiquita! :D Flott dato, ja!!! Jeg skal ikke sy kjolen min selv, men jeg skal få en til å sy den for meg. Har kjøpt stoff for flere år siden når vi var i Thailand, fikk alt for 1000 kr. Kjenner en som kan sy billig (2-3000), så da kommer jeg jo billigere ut av det enn om jeg skal leie! Det er jo ikke noe og tenke over i grunn..... 8) Nå må jeg gå og få litt mat i min sønn og få lagt han så han får hvilt seg litt. Trenger det nå hører jeg... Joli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joli Skrevet 15. august 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 15. august 2003 Da har nedtellingen startet for alvor! I går var det 1 år igjen akkurat, begynte å tenke mer seriøst på dette nå. Jeg har sittet og sett på Brudegalskap i NY på TVN, og der er det jenter som har møter med sin bryllupsplanlegger 2 ganger i uka i 9 mnd!!!! :o Da lurer jeg på om jeg kanskje tar det litt for mye med ro... Kanskje det bare er vanvittig mye og ordne som jeg ikke tenker på??? Vel, vi får se hvordan det går. Bryllup blir det uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 15. august 2003 #15 Del Skrevet 15. august 2003 Halla på deg!!! Ville bare legge en liten hilsen her jeg! I dag har jeg faktisk startet min egen dagbok, bare for moroskyld... Vet ikke om jeg får skrevet så mye der, men time will sjå..he, he... Ser ikke bort i fra at jeg blir hekta på det også Lykke til med planleggingen, du kommer nok i havn! Klemmings Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joli Skrevet 26. august 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 26. august 2003 Hei Alive! :D Hyggelig at du skriver en hilsen til meg! Du må gjerne komme med litt tips til bryllupsplanleggingen hvis du har noen! :P Jeg skal se om jeg får tittet litt i dagboken din innimellom og sett om det skjer noe spennende i livet ditt.... Sorry at dette svaret kommer veldig sent, men sykt barn :cry: og reise har gjort at jeg ikke har vært inne på nettet på en stund. Mange klemmer fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joli Skrevet 11. september 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 11. september 2003 Nå har planleggingen stått lenge stille. Jeg begynner å tro at jeg kan komme til å få fryktelig dårlig tid etter hvert.... Hvor mye får man planlagt med nyfødte tvillinger og en 2 åring i huset? Vel, det får gå som det går... Jeg har ihvertfall fått spurt venninnen min om hun ville være forlover, og det ville hun! Det var koselig. :D Ellers har jeg ikke gjort noen ting, så nå tror jeg at jeg må sette meg ned og se hva som mangler, og kanskje sette opp en liste med "deadliner" så jeg vet når forskjellige ting må gjøres. Til arbeid..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 26. september 2003 #18 Del Skrevet 26. september 2003 Hei Virker som du har mye å foreta deg om dagen.... Imponerende og beundringsverdig av deg å ta fatt på bryllupsforberedelser samtidig som du venter tvillinger, OG har en liten fra før :o Du må være en grepa jente Ønsker deg all mulig lykke til... Husk å be dine nærmeste om hjelp...kanskje forloveren din kan brukes til noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 28. september 2003 #19 Del Skrevet 28. september 2003 Vi har også en perfekt dato ser jeg . Synes frieriet var originalt og flott . Et tips til å rekke alt er å benytte deg av oss andre bryllupsplanleggere selvfølgelig, men selv synes jeg det er nyttig, og ikke minst befriende å delegere bort ting til familie og nære venner. Selv er jeg student på siste året, så det er hektisk, men sikkert ikke så hektisk som dere har det. Lykke til med videre planlegging! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joli Skrevet 28. september 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 28. september 2003 Tusen takk for hilsener og tips Alive og Ringblomst! Det er kjempekoselig når jeg ser at noen har vært innom... :D Alive: Jeg håper jeg ihvertfall kan få noen tips og diverse av forloveren min. Hun er gift og har derfor vært igjennom dette før. Så får vi bare håpe at hun husker noe av det..... Ringblomst: Jeg må ta meg en tur innom dere andres sider og lese litt, ja. Det er nok nyttig. Der kan det jo dukke opp både det ene og det andre som jeg har glemt.... :-? Det jeg har gjort siden sist er stort sett ingenting.... Det eneste jeg har gjort er å begynne å leke meg litt med innbydelser. Lurer litt på om vi skal lage de selv. Driver ihvertfall og prøver ut noen forslag så får vi se hvordan det blir. Må vel si at det som opptar hodet mitt mest for tiden er den forestående fødselen og alt som må ordnes før den tid.... Syns liksom det nærmer seg farlig fort! :o Nå skal jeg imidlertid sette meg ned og kose meg med innbydelser og klippe og lime litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå