Gå til innhold

Melde svindlere til NAV

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gulla_*
Skrevet

Når man vet om sleipinger som jobber mens dem går på dagpenger skal man henvende seg til NAV.

Noen som aner hvilken adresse man da skal hendvende seg til NAV? Hvilken avdeling. Dette gjelder Lillestrøm, men hvem tar seg av saker som omhandler svindel.

De jeg skal melde er faktisk ekstreme mht. svindling som går utover andre som ikke får lønn!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tenkt å melde anonymt?

Hvis ikke, risikerer du at vedkommende får vite at du har meldt de...

Skrevet
Når man vet om sleipinger som jobber mens dem går på dagpenger skal man henvende seg til NAV.

Noen som aner hvilken adresse man da skal hendvende seg til NAV? Hvilken avdeling. Dette gjelder Lillestrøm, men hvem tar seg av saker som omhandler svindel.

De jeg skal melde er faktisk ekstreme mht. svindling som går utover andre som ikke får lønn!!!

Bra for de andre at det fins sladrehanker.

Gjest Ms.GuineaPig
Skrevet

BRA!!!

Ring og sladre på snylterne :-) Rett skal være rett.

Gjest Gjest_Gulla_*
Skrevet

Dette er virkelige snyltere og bedragere!

Når de starter et firma, ansetter 2 stk. ikke gir den arbeidskontrakt, lønn pr lønnslipp, kunn av og til kontant, de sev melder seg arbeidsledige mannen får gratis lastebillappen gjennom NAV mens hun-russerdama, går å shopper!

De som jobber for firmaet får stikket til seg kanskje kr 4000:_ kontant mens dem ber om lønnslipp mm.

Blæ!

Eksakt hvor sende jeg sånne meldinger, nå er jeg drittlei

Skrevet

uærlige folk skal meldes, ærlige folk skal ikke få dårligere ry enn de allerede har!

Gjest Gjest_hmmm_*
Skrevet
Dette er virkelige snyltere og bedragere!

Når de starter et firma, ansetter 2 stk. ikke gir den arbeidskontrakt, lønn pr lønnslipp, kunn av og til kontant, de sev melder seg arbeidsledige mannen får gratis lastebillappen gjennom NAV mens hun-russerdama, går å shopper!

De som jobber for firmaet får stikket til seg kanskje kr 4000:_ kontant mens dem ber om lønnslipp mm.

Blæ!

Eksakt hvor sende jeg sånne meldinger, nå er jeg drittlei

Ja, men mange har faktisk rett på arbeidsledighetstrygd når de starter firma. Når det gjelder arbeidsforhold, så er ikke NAV det rette å kontakte. Da er det en annen instans du må henvende deg til. Eksempelvis arbeidstilsynet.

Skrevet

Jeg lurer på det samme, men vil melde en fam som mottar yttelser som de ikke har krav på. Nav skulle hatt et system hvor man kunne sendt en enkel melding på mail, så hadde det også vært enklere å melde fra

Skrevet

Ja, man har rett på dagpenger i ni måneder når man starter en nyopsstartet bedrift så det trenger ikke være svindel det der.

Skrevet

Det kommer nok til å komme tystersystemer, og i takt med økende byråkrati, vil staten ha interesse av at mange kvinner går rundt og leker politi.

Jeg syns det er flott at mennesker misbruker trygdeordninger og hull i byråkratiet, det forteller om hvor svakt dette systemet er. Skulle gjerne sett halvparten av norske byråkrater sparket ut på gata og gjort arbeidsløse.

Gjest Grafica
Skrevet

Men gjett hvor frustrerende det er å høre om alle dem som snylter på systemet, når man selv ikke oppfyller kravene til systemet, og dermed går hjemme uten inntekt. Men noen snyter til seg dobbel inntekt. Dèt er kjipt det. Så joda, kjempeflott at folk misbruker systemet, absolutt.

Skrevet
Det kommer nok til å komme tystersystemer, og i takt med økende byråkrati, vil staten ha interesse av at mange kvinner går rundt og leker politi.

Jeg syns det er flott at mennesker misbruker trygdeordninger og hull i byråkratiet, det forteller om hvor svakt dette systemet er. Skulle gjerne sett halvparten av norske byråkrater sparket ut på gata og gjort arbeidsløse.

Er du anarkist da? Tilhenger av bytteøkonomi? Eller hvilket system ser du for deg at vi skulla hatt?

Skrevet
Jeg lurer på det samme, men vil melde en fam som mottar yttelser som de ikke har krav på. Nav skulle hatt et system hvor man kunne sendt en enkel melding på mail, så hadde det også vært enklere å melde fra

Enig! Tror mange kjenner personer i sin omgangskrets som snylter på systemet. Selv har jeg en onkel som er sykemeldt pga ryggsmerter. Dette er hva han hittil har fått gjort som sykemeldt:

- ryddet loft (plan: innrede loftsstue)

- lagt nytt gulv på stue og kjøkken

Han er onkelen min, så jeg kommer ikke til å melde han, men kunne ønske naboen hans gjorde det!

Broren min er også sykemeldt, angivelig pga ryggen, dvs det er det han sier. Men jeg tror det egentlige problemet hans er sosial angst, og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det, er veldig bekymret. Trpr nok det skjuler seg endel psykisk lidelse bak "falske" sykemeldinger.

Skrevet
Ja, man har rett på dagpenger i ni måneder når man starter en nyopsstartet bedrift så det trenger ikke være svindel det der.

Uansett så skal de gi de ansatte kontrakt og lønn på lønnslipp!

Gjør dem ikke det er det også svindleri.

Skrevet

Det er lov å jobbe når man går på dagpenger. Er et par prosenter man kan jobbe i forhold til hva man jobbet før.

Skrevet

Hva med å henge opp en kunngjøring på nærmeste kirkedør, hvis du ikke vil ringe?

Skrevet
Hva med å henge opp en kunngjøring på nærmeste kirkedør, hvis du ikke vil ringe?

Hmmm...er det noen som fremdeles går i kirken?

Jeg vil hengt opp en kunngjøring på vinmonopolets dør. :-)

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Hmmm...er det noen som fremdeles går i kirken?

Jeg vil hengt opp en kunngjøring på vinmonopolets dør. :-)

Ja det var en bedre ide!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...