Gjest jente 25 Skrevet 9. januar 2009 #1 Del Skrevet 9. januar 2009 Lurer på hvordan andre single gjør det med prevensjon. Jeg tror ikke jeg er typen til å ha one-night-stands med menn jeg knapt kjenner, så nå vurderer jeg å slutte med p-pillen. Ble singel for ca. 6 mnd siden. Jeg kommer sannsynligvis ikke til å få meg kjæreste på lang tid, så da tror jeg det kan være greit å gi kroppen en pause fra hormontilførselen, og heller starte opp igjen med p-pillen når jeg en gang i fremtiden får meg kjæreste igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 9. januar 2009 #2 Del Skrevet 9. januar 2009 Da jeg var singel var kondom det eneste alternativet for meg, i alle fall. Dette har flere grunner: for det første beskytter det mot smittsomme sykdommer og for det andre sparte jeg kroppen min for hormonpåkjenninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 9. januar 2009 #3 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg går ikke på p-piller når jeg er singel. Også får kroppen slappe av litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #4 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg går på p-piller hele tiden, har hatt noen små pauser men det blir bare kluss synes jeg. Det merkes både på huden, menstruasjonen og pms-smertene når jeg hopper av og på hele tiden. Men det spørs jo hvordan du er da, jeg har en tendens til å ha en eller flere pulevenner når jeg er singel og tørkeperiodene er korte. Hver gang jeg hopper av pillen fordi ting ser dødt ut, så kan du banne på at jeg treffer en ny. Jeg liker også å ha muligheten til å hoppe over mensen når jeg skal på "en spennende date" osv. Men ellers enig med de andre, har du ikke mye sex med fast partner som singel eller sliter med uren hud/menssmerter/mye blødning slik som meg så er det jo ingen poeng i å proppe kroppen full av hormoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Charming Skrevet 9. januar 2009 #5 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg får ikke regelmessig mensen med mindre jeg går på P-Piller, så jeg går alltid på det uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #6 Del Skrevet 9. januar 2009 Kondom er eneste alternativet for meg nå som jeg er singel. Har sykdomsangst!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 9. januar 2009 #7 Del Skrevet 9. januar 2009 Slenger meg på de som sier kondom. Er greit å bruke det som prevensjon, til man vet at den andre personen er "ren" og så slipper man å stappe kroppen sin full av hormoner eller å hoppe på pillen pga korte romanser osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #8 Del Skrevet 9. januar 2009 Slenger meg på de som sier kondom. Er greit å bruke det som prevensjon, til man vet at den andre personen er "ren" og så slipper man å stappe kroppen sin full av hormoner eller å hoppe på pillen pga korte romanser osv. Men vet man egentlig det? Jeg har en tendens til å bruke kondom første natta, men vet jeg vi blir faste partnere (noe som ofte er tilfelle, for jeg nøyer meg ikke bare med ONS men puler folk jeg har tenkt å pule flere ganger) så dropper jeg kondomen etter et par ganger og støtter meg på pilla. Det er liksom slik det skal være, fast partner = ikke kondom. Men logikken er jo litt skjeiv, det er da like "farlig" å ha et ONS som å få en ny partner. Selv om jeg ikke har sett merkelige utvekster på penisen eller om han har vært og sjekket seg så finnes det nok av virus som kan ligge latent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #9 Del Skrevet 9. januar 2009 P-piller er ikke aktuelt for meg uansett, så her blir det kondom + å unngå de verste periodene med tanke på eggløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #10 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg går på p-piller, men hovedsaklig av alle andre årsaker enn for å ha prevensjon. Kondom er et must uansett, det er sykdommer jeg er mest redd for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #11 Del Skrevet 10. januar 2009 Å være nysingel er en viktig risikofaktor for uønsket graviditet. Hauger som slutter på pillen, og ender opp med graviditet fordi de ikke så for seg at de kom til å ha sex igjen så fort. Det anbefales ikke å slutte fordi man har blitt singel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #12 Del Skrevet 10. januar 2009 Bruker ingenting som singel da det ikke er aktuelt for meg før forholdet har vart en god stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 11. januar 2009 #13 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg tok p-pille pause da jeg var singel, og egentlig brukte pillen, siden jeg er skeptisk til hormonell prevensjon. Tok også pause noen ganger i forhold. Nå går jeg på kobberspiral, og det fungerer så greit at jeg hadde nok ikke tatt ut den dersom jeg ble singel, siden det også er mye bry med å ta den ut. Så da hadde jeg bare brukt kondom i tillegg ved evt nye partnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 11. januar 2009 #14 Del Skrevet 11. januar 2009 Bruker p-pille når jeg er singel, faren for blodpropp er størst med en gang man begynner på pillene uansett om man har gått på de samme før. Liker også å ha kontroll på når jeg får mensen og mulighet til å utsette. Dersom jeg skulle ha sex med noen skjer dette selvfølgelig med kondomer, jeg krever at personen tester seg før kondomet kastes bort, selvfølgelig tester jeg meg selv også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå