Gjest Jente27 Skrevet 9. januar 2009 #1 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei! Jeg lurer på om det er vanskeligere for alenemødre/fedre å finne kjæreste, enn for de som er single og barnløse? Ikke fordi det virker sånn, da jeg har flere venninner som er alenemødre,- og de mangler ikke beilere av den grunn! Lurer egentlig mest fordi jeg selv ville tenkt meg om et par gang ekstra om jeg skulle involvere meg med en alenefar, p.g.a av det ekstra ansvaret som naturlig nok følger med det å ha barn. Jeg ville jo ikke blitt "mor" selv om kjæresten hadde barn, men selvfølgelig ville dette også påvirke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bekkis Skrevet 9. januar 2009 #2 Del Skrevet 9. januar 2009 Nå kan jeg bare svare ut i fra min egen erfaring, og jeg har ikke hatt noen problemer med å få ny kjæreste som alenemor.. Men selvom det blir feil av meg å tenke slik, siden jeg selv har barn, ville jeg også ha tenkt meg om ett par ganger før jeg ble seriøs med en alenefar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanselot Skrevet 9. januar 2009 #3 Del Skrevet 9. januar 2009 Rett og rimelig det, men en barnløs mann som skal bli med en alenemamma er også nødt til å tenke seg om før det blir seriøst. Jeg tror ikke alenefedre har større problemer med å finne seg partner enn en alenemor selv om enkelte naturlig nok helst vil unngå å bli involvert med partnere med barn. Jeg tror generelt at aleneforeldre har litt større problemer med å finne en ny partner i og med at det filtrerer bort de som ikke vil være sammen med en alenemamma eller pappa. Men om det er merkbart? Det kan jeg ikke tenke meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 9. januar 2009 #4 Del Skrevet 9. januar 2009 Kan bare svare for meg selv som har vært alenemamme i mange år med to barn, det har aldri vært noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 9. januar 2009 #5 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg synes heller ikke det er noe problem. Jeg ville ikke ha stusset på å bli seriøs med en alenepappa, heller. Eller. Dersom han var alene med tre veldig små barn, så ville jeg nok ikke ha involvert meg. Tror jeg. Man vet jo søren meg aldri når det smeller til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullet76 Skrevet 9. januar 2009 #6 Del Skrevet 9. januar 2009 Min erfaring: nei det er ikke noe problem å finne seg kjæreste selv med tre små barn. Var singel i ett år før jeg gikk inn i et seriøst forhold (datet litt). Det forholdet varte i halvannet år før jeg møtte min kjære samboer (om tre uker ) Og siden jeg selv har barn, så var det uaktuelt for meg å finne noen uten barn. Valget falt på en med tre barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortuna! Skrevet 9. januar 2009 #7 Del Skrevet 9. januar 2009 Det er selvfølgelig noen som ikke godtar det, men det er også mange som gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 9. januar 2009 #8 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg har vært alene med mine barn i 14 år, og har aldri hatt problemer med å finne meg kjæreste. Og jeg foretrekker menn som har barn selv. De har større forståelse for hvordan det er å være forelder, og jeg slipper mas om å få flere barn. Min kjæreste har tre barn, og jeg har to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #9 Del Skrevet 9. januar 2009 Enig med forrige innlegg, foretrekker en som har barn selv. Da forstår han hvorfor jeg gjør som jeg gjør, og ikke minst hvordan jeg føler det overfor barnet mitt. Det er ikke noe problem å få kjæreste selv om man er alene med barn, "problemet" er vel å komme seg ut og møte noen i utgangspunktet. Men det er det som er så fint med internett! Slipper å dra ut av huset før man finner noen som er interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 12. januar 2009 #10 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei! Jeg lurer på om det er vanskeligere for alenemødre/fedre å finne kjæreste, enn for de som er single og barnløse? Ikke fordi det virker sånn, da jeg har flere venninner som er alenemødre,- og de mangler ikke beilere av den grunn! Lurer egentlig mest fordi jeg selv ville tenkt meg om et par gang ekstra om jeg skulle involvere meg med en alenefar, p.g.a av det ekstra ansvaret som naturlig nok følger med det å ha barn. Jeg ville jo ikke blitt "mor" selv om kjæresten hadde barn, men selvfølgelig ville dette også påvirke meg. Kan ikke si jeg oppfatter barnet mitt som et hinder i å få meg en kjæreste på annen måte enn at det skal litt til for at dama skal være "god nok" om du skjønner. Jg har ett hensyn til å ta, i tillegg til mine egne krav og preferanser i en kjæreste; Hun må være flink med barn. I den forstand at hun må kunne forholde seg til barn, godta barn og ikke minst like å være rundt dem. Nå har jeg bare en datter og hun er ikke akkurat vanskelig å like, men jeg merker jeg er litt mer på hugget når en ny dame møter henne. Motsatt vil jeg si at ett til to barn hos dama ikke representerer noe problemer for meg, men en alenemor til 3 og 4 blir kanskje i meste laget. Blir iallefall skeptisk om det er snakk om flere kull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pokahonta Skrevet 12. januar 2009 #11 Del Skrevet 12. januar 2009 Var ikke såå vanskelig for min kjæreste å få meg, selv om han har barn. Men viktig å være tydelig på dette fra første stund, vise at barna er viktigst og å ikke blande barna inn i forholdet før det er av en seriøs karakter. Det kan være litt mere komplisert når der er barn, men hvilket forhold har ikke sine kompliserte faktorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #12 Del Skrevet 12. januar 2009 Som 25åring som ikke liker spesielt godt å være rundt barn så er det nok ganske uaktuelt. Men tviler på jeg representerer snittalderen som dere med 2-3 barn går etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #13 Del Skrevet 13. januar 2009 Til siste taler: Jeg er like gammel som deg, singel og har to barn. Håper ikke alle på vår alder tenker som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #14 Del Skrevet 13. januar 2009 Til siste taler: Jeg er like gammel som deg, singel og har to barn. Håper ikke alle på vår alder tenker som deg. Det gjør de nok ikke Men jo yngre man blir, jo færre tipper jeg det er som kunne tenkt seg en partner med et barn..? Men ser jo at mange på min alder er verpesyke, og noen har begynt å formere seg. Er vel bare jeg som fremdeles tror jeg er en tenåring og vil leve det glade studentlivet uten forpliktelser i noen år til. Dessuten liker jeg som sagt ikke barn, men det er det jo mange andre på min alder som gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 13. januar 2009 #15 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg ville nok unngått å bli sammen med en mann som har barn. Og spesielt hvis han hadde hovedomsorgen, det ville vært helt uaktuelt. Jeg er ikke SÅ glad i andres barn, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. januar 2009 #16 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg ville nok unngått å bli sammen med en mann som har barn. Og spesielt hvis han hadde hovedomsorgen, det ville vært helt uaktuelt. Jeg er ikke SÅ glad i andres barn, Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå