Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #21 Skrevet 9. januar 2009 så israel skal slutte å forsvare seg og se dems familier bli bombet av raketter og bussbombere fra hamas? Hva ville du ha gjort hvis israel hadde vært norge? Trur du serjøst at hamas slutter med rakett og selvmordsbombingene dem har holdt på med i tiår hvis israel slutter å forsvare seg selv? Hamas har skylden i dette selv. Hei, meg du siterte her. Vel, jeg er sterk motstander av terrorister og sterk tilhenger av folk som tør å stå imot. Så jeg støttet Israel i begynnelsen faktisk. Hvis jeg, som bor i norge, ble skutt mot med raketter i flere år, hadde jeg klikket. Jeg hadde krevd at Norge skulle gjort noe med det. Men, jeg hadde ikke bombet skoler og andre bygninger som er ment som sikkerhet, som jeg hadde fått beskjed om. Jeg tror ikke Hamas vil gi seg i det hele tatt. Jeg tror derimot at de kan bli sterke og flere, av denne krigen. Tror du at de ser på Israels krigføring som selvforsvar? De ser jo på det som et angrep. Og det gjør dem sintere, noe som vil gjøre dem sterkere.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #22 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har IKKE lukket øynene, nei! Og etter å ha sett hvordan det var i Oslo i går, så trenger du ikke reise lenger enn til Oslo for å prøve å "hjelpe" disse dyra! Igår var det noen bråkmakere som var ute etter alt annet enn å støtte Gaza. Det trengs ikke en behavioral psychologist for å se at de var ute etter å ødelegge mest mulig for ingenting. Unødvendig av dem. Bidro bare med å gjøre ting verre. Akkurat som det Israel gjør, vil bidra til å gjøre ting verre. Men du må ikke la deg lure. Ikke la dem få deg til å tro at det som skjedde i Oslo igår, var noe støtte til Gaza. FAKKELTOGET var til støtte for sivile ofre. Det er der du bør rette oppmerksomheten din. Jeg jobber i Oslo
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #23 Skrevet 9. januar 2009 Hei, meg du siterte her. Vel, jeg er sterk motstander av terrorister og sterk tilhenger av folk som tør å stå imot. Så jeg støttet Israel i begynnelsen faktisk. Hvis jeg, som bor i norge, ble skutt mot med raketter i flere år, hadde jeg klikket. Jeg hadde krevd at Norge skulle gjort noe med det. Men, jeg hadde ikke bombet skoler og andre bygninger som er ment som sikkerhet, som jeg hadde fått beskjed om. Jeg tror ikke Hamas vil gi seg i det hele tatt. Jeg tror derimot at de kan bli sterke og flere, av denne krigen. Tror du at de ser på Israels krigføring som selvforsvar? De ser jo på det som et angrep. Og det gjør dem sintere, noe som vil gjøre dem sterkere. Du sier noe der, Hamas mener ganske sikkert at Israel angriper. Men jeg tviler på om det hjelper hvis Israel slutter å forsvare seg, Hamas vil mest sannsynelig fortsette med terror aktiviteter. Men, med tanke på opprøret i hovedstaden, så mener jeg at hvis grensene våres var det motsatet av det de er nå (vidt åpne), så ville vi ikke det være 30-40 muslimer som gjorde hærverk i Oslo. Men det er bare en påstand.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #24 Skrevet 9. januar 2009 Det er ikke selvforsvar Israel driver med, men brutal krigføring overfor forsvarsløse og uskyldige palestinere. DET er realiteten og kan aldri forsvares!
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #25 Skrevet 9. januar 2009 Det er ikke selvforsvar Israel driver med, men brutal krigføring overfor forsvarsløse og uskyldige palestinere. DET er realiteten og kan aldri forsvares! Det er akkurat selvforsvar Israel driver på med når Hamas har sendt bussbombere og raketter inn mot Israel. DET er realitetn og kan aldri forsvares! men... forsvarte jeg ikke nettop det du sa at det ikke kunne forsvares mot? Hvordan kan jeg forsvare det? Hehehehe.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #26 Skrevet 10. januar 2009 Du sier noe der, Hamas mener ganske sikkert at Israel angriper. Men jeg tviler på om det hjelper hvis Israel slutter å forsvare seg, Hamas vil mest sannsynelig fortsette med terror aktiviteter. Men, med tanke på opprøret i hovedstaden, så mener jeg at hvis grensene våres var det motsatet av det de er nå (vidt åpne), så ville vi ikke det være 30-40 muslimer som gjorde hærverk i Oslo. Men det er bare en påstand. Hei igjen! Nei, jeg mener absolutt ikke at Israel skal slutte å forsvare seg. Jeg har høyere tanker om Israel, og mener at det de gjør nå, forverrer ryktet deres. De er en av de største militære maktene i verden, de har ressurser og muligheter til å gjøre noe mye bedre for seg selv enn å sverte navnet sitt. Jeg tror at i slike situasjoner så må man veie opp fordeler mot ulemper. Israel MÅ forsvare seg. Hamas VIL fortsette med terror. Så, hva taper man på at Israel angriper tilbake og hva vinner man på det? Ja, man kan vinne at man faktisk får drept mange Hamas-medlemmer. Men, man risikerer å styrke andre terrorgrupper. Og hvis mange drepte Hamas-medlemmer = flere og sterkere terrorgrupper, hva har man egentlig utrettet? Man har kjøpt seg litt tid mens de andre ruster opp og organiseres. Og når de igjen angriper, så må Israel igjen forsvare seg. Og så blir det en runddans. Og jeg har alltid ment at Israel er smartere enn å gjøre akk det terroristene vil at de skal gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå