Gå til innhold

En titt på Hamas

Fremhevede innlegg

Gjest Johannes R
Skrevet

Her kan dere ta en liten titt på hvordan Hamas opererer. De skyr ingenting, og dreper også sine egne (palestinere på Gaza)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener ca akkurat det samme som før. De er terrorister. What's your point? Er det noen som mener at de er koselig folk man skal be over på teselskap? :o

Og da mener jeg, noen sunne og fornuftige mennesker som mener det altså.

Skrevet

Det er tragisk når barn blir drept uansett hvem som dreper.

Så i mine øyner er ikke Israel noe bedre.

Jeg hadde aldri trudd Israel kunne synke så lavt,

at de slakter barn og andre sivile på den brutale måten

de gjør. Bomber skoler, grønnsaksmarket, sivile hus og i

dag skaut de til og med en Fn medarbeider, i en bil som var

godt merka at de var fra Fn.

Og er så lei av å høre Israels rett til å forsvare seg.

Det handler ikke om det lenger, med den makta Israel

har kunne de gjort det på ein helt annen måte.

Og det er berre Israel som kan stoppe dette..

ALT ansvaret ligger på Israel.

Det er tragisk, og ingen barn fortjener det de opplever på

Gaza no.

Skrevet

Gaza no.

på hvilken måte skal de løse det på da?

Gjest Kruttønna
Skrevet

Gaza no.

Se videoen under innlegget "Children of Hamas" så ser du at det aldri vil bli bedre og at Israel faktisk ikke har noe annet valg enn det de gjør nå. Hamas må utslettes ellers blir det aldri bra. Mange av barna på Gaza er hjernevasket fra de er knøttsmå og har ingen annen fremtid enn å bli selvmordsbombere og terrorister. Sånn er det bare, trist, men sant.

Skrevet
Se videoen under innlegget "Children of Hamas" så ser du at det aldri vil bli bedre og at Israel faktisk ikke har noe annet valg enn det de gjør nå. Hamas må utslettes ellers blir det aldri bra. Mange av barna på Gaza er hjernevasket fra de er knøttsmå og har ingen annen fremtid enn å bli selvmordsbombere og terrorister. Sånn er det bare, trist, men sant.

Det Israel gjør nå, er at de gir terroristene større makt. Israel kommer ikke til å klare å tilintetgjøre Hamas. Og om de klarer det, så er det andre terroristgrupper som blir sterkere av det.

Dessverre er noen barn hjernevasket til å hate og drepe, ja. Men disse er fortsatt barn, og du kan ikke si at det er eneste fremtid de har. Så fort vi HJELPER istedet for å forverre, så blir ting bedre.

Gjest Kruttønna
Skrevet
Så fort vi HJELPER istedet for å forverre, så blir ting bedre.

Hjelper???? Herregud, er du virkelig så naiv? Se videoen under innlegget "Children of Hamas" Hva i allverden kan vi gjøre for å "hjelpe"? Det er skummelt at så mange er så naive!

Skrevet
Hjelper???? Herregud, er du virkelig så naiv? Se videoen under innlegget "Children of Hamas" Hva i allverden kan vi gjøre for å "hjelpe"? Det er skummelt at så mange er så naive!

Hvis det å hjelpe barn, uansett hvem de er eller hva de er, er naivitet, så ja jeg er nok naiv.

Jeg har sett den videoen, og verre enn det også.

Det er skummelt at så mange er uten håp og bare tenker "jaja nå er han på 3 år også rekruttert, han får vel dø han også".

Jeg er FOR å ødelegge Hamas. Jeg syns det hadde vært mye bedre om Israel hadde droppa luftangrepene. Droppet å skyte FN-skoler og FN-kolonner. Droppet å drepe nærmere 200 barn.

Jeg mente ikke "hjelpe terrorister". Jeg mente hjelpe de barna som blir fanget i det. Hvordan? Jo, man lærer dem litt historie. Viser dem hvordan israelere er. Forklarer dem hvordan verden fungerer. Akkurat på samme måte som vi i Norge ikke ble tyskerhatere, kan små palestinerbarn lære å ikke bli israelhatere. Tror du at det er noe med DNA ditt som gjør deg mindre i stand til å drepe enn en palestiner? Er det noe biologisk?

Jeg vil tro at det er miljøbetinget. Kultur, oppdragelse. Altså, alt som kan bli lært. Og det man kan lære, kan man avlære.

Gjest Kruttønna
Skrevet
Jeg mente hjelpe de barna som blir fanget i det. Hvordan? Jo, man lærer dem litt historie. Viser dem hvordan israelere er. Forklarer dem hvordan verden fungerer. Akkurat på samme måte som vi i Norge ikke ble tyskerhatere, kan små palestinerbarn lære å ikke bli israelhatere. Tror du at det er noe med DNA ditt som gjør deg mindre i stand til å drepe enn en palestiner? Er det noe biologisk?

Jeg vil tro at det er miljøbetinget. Kultur, oppdragelse. Altså, alt som kan bli lært. Og det man kan lære, kan man avlære.

Ja, du er litt av en idealist! Reis ned dit, du og lær dem historie..... Det nytter ikke, og det skjønner vel de fleste? Få heller opp øya! Hamas sender bomber in i Israel støtt, og det går ikke lenge mellom hver gang det er en selvmordsbomber som sprenger seg selv midt i folkemengder. Israel MÅ ta et grep, de skjønner at det ikke nytter å være naive. Sånn er det bare.

Skrevet
Ja, du er litt av en idealist! Reis ned dit, du og lær dem historie..... Det nytter ikke, og det skjønner vel de fleste? Få heller opp øya! Hamas sender bomber in i Israel støtt, og det går ikke lenge mellom hver gang det er en selvmordsbomber som sprenger seg selv midt i folkemengder. Israel MÅ ta et grep, de skjønner at det ikke nytter å være naive. Sånn er det bare.

Jeg har reist ned dit, jeg har jobbet i flyktningsleirene. Vi har sendt historiebøker og undervist i mange år.

Mange har funnet styrken og mulighetene til å flytte og vi får jevnlig e-poster fra tidligere elever som forteller at de studerer statsvitenskap i Frankrike (sience politique) eller medisin i Ungarn, eller sosiologi i Finland.

Tror du at Hamas betyr at 1,5 millioner mennesker er terrorister eller dømt til å bli det?

Hamas sender ikke bomber, de sender raketter. I forhold til antallet raketter sendt de siste 8 åra, har ytterlige få israelere dødd av det.

Selvmordsbombere i Israel er ikke det samme som selvmordsbombere i Irak. Det forekommer ikke like ofte.

Selvfølgelig må Israel gjøre noe. Jeg hadde hvertfall ikke tatt imot og tatt imot om det var meg. Men hvis noen sparker deg i kneet, så rettferdiggjør det ikke at du skyter personen i hjertet. At du i det hele tatt reagerer er det ingen som skal si noe på. Men HVORDAN du reagerer, ja, det er noe annet.

Du preiker om denne naiviteten mens du virkelig har lukket dine øyne.

Skrevet
Jeg har reist ned dit, jeg har jobbet i flyktningsleirene. Vi har sendt historiebøker og undervist i mange år.

Mange har funnet styrken og mulighetene til å flytte og vi får jevnlig e-poster fra tidligere elever som forteller at de studerer statsvitenskap i Frankrike (sience politique) eller medisin i Ungarn, eller sosiologi i Finland.

Tror du at Hamas betyr at 1,5 millioner mennesker er terrorister eller dømt til å bli det?

Hamas sender ikke bomber, de sender raketter. I forhold til antallet raketter sendt de siste 8 åra, har ytterlige få israelere dødd av det.

Selvmordsbombere i Israel er ikke det samme som selvmordsbombere i Irak. Det forekommer ikke like ofte.

Selvfølgelig må Israel gjøre noe. Jeg hadde hvertfall ikke tatt imot og tatt imot om det var meg. Men hvis noen sparker deg i kneet, så rettferdiggjør det ikke at du skyter personen i hjertet. At du i det hele tatt reagerer er det ingen som skal si noe på. Men HVORDAN du reagerer, ja, det er noe annet.

Du preiker om denne naiviteten mens du virkelig har lukket dine øyne.

Jeg har IKKE lukket øynene, nei! Og etter å ha sett hvordan det var i Oslo i går, så trenger du ikke reise lenger enn til Oslo for å prøve å "hjelpe" disse dyra!

Skrevet

Argumentasjonen din er påfallende like nazistenes begrunnelse for å kaste jødiske barn i gasskamrene i Auschwitz.

De var bare en "pest" som måtte fjernes fra jordas overflate.

Gjest Kruttønna
Skrevet (endret)
Argumentasjonen din er påfallende like nazistenes begrunnelse for å kaste jødiske barn i gasskamrene i Auschwitz.

De var bare en "pest" som måtte fjernes fra jordas overflate.

Kom ikke her og si at de innvandrerungdommene som kastet stein mot politiet og oppførte seg som dyr i går er noe annet enn en "pest"! Hvor mange av de tror du virkelig har opplevd krig på kroppen? Hvor mange av de tror du har en jobb? Hvor mange av de tror du respekterer norske lover og norsk politi?

Vil de kaste stein så send dem til Gaza, der kan de kaste alt de gidder!

De kommer til norge for å få beskyttelse også angriper de dem som liksom skal beskytte dem?

Endret av Nigo-san
Skrevet
Her kan dere ta en liten titt på hvordan Hamas opererer. De skyr ingenting, og dreper også sine egne (palestinere på Gaza)

Svarer som en over.

Dette er jødisk propaganda, og de fleste har gjennomskuet det ENORME apparatet som Israel har satt igang for å lovliggjøre drap på barn og andre sivile.

Palestinerene har ikke en brøkdel av det propaganda apparetet som Israel har. Når journalister samtidig blir nektet adgang for å dokumentere overgrepene blir påstander som dette fra ts bare latterlig.

Vi vet at Israel har bombet 2 skoler på Gaza som var drevet av FN. Vi vet at Israel har skutt på FN's hjelpeforsendelser til Gaza. Vi vet at snart 100 palestinere er døde. Vi vet at mange hjelpeorganisasjoner blir nektet å kjøre inn nødhjelp. Vi vet at Israel skyter på ambulanser og bomber sykehus (ref det danske sykehuset som folkekirken hadde satt opp på Gaza).

Denne propagandaen som vises i videoen til trådstarter er sansynligvis klipt og limt til det ugjennkjennelige i forhold til orginalen.

Gjest heilt galskap
Skrevet (endret)

Jødisk propaganda? :haar:

Så kan vi som har litt mer under topplokket få kritisere Israels aktiviteter med det som faktisk er berettiget kritikk.

De som er ansvarlige for Israels aktiviteter er lederene deres. Jeg holder ikke enhver israelsk statsborger ansvarlig. Hvis dere har fått med dere pitte-pitte-pitte-litt så har faktisk flere israelere har demonstrert mot Israels motangrep i Gaza. Men dere går da altså enda lengre og holder jøder over hele verden ansvarlig. Det er absolutt ingen logikk i, og eneste årsak dere gjør dette er fordi dere har et utbredt jødehat. Spy gørre deres ut der den hører hjemme - inne i deres egne hoder. Så slipper vi andre å høre på.

Endret av Nigo-san
Skrevet (endret)
Kom ikke her og si at de innvandrerungdommene som kastet stein mot politiet og oppførte seg som dyr i går er noe annet enn en "pest"! Hvor mange av de tror du virkelig har opplevd krig på kroppen? Hvor mange av de tror du har en jobb? Hvor mange av de tror du respekterer norske lover og norsk politi?

De kommer til norge for å få beskyttelse også angriper de dem som liksom skal beskytte dem?

Jeg tror ikke du forstod innlegget du svarte på. Det handlet om barn i Gaza, ikke demonstranter i Norge.

Endret av Nigo-san
Skrevet
Hvis det å hjelpe barn, uansett hvem de er eller hva de er, er naivitet, så ja jeg er nok naiv.

Jeg har sett den videoen, og verre enn det også.

Det er skummelt at så mange er uten håp og bare tenker "jaja nå er han på 3 år også rekruttert, han får vel dø han også".

Jeg er FOR å ødelegge Hamas. Jeg syns det hadde vært mye bedre om Israel hadde droppa luftangrepene. Droppet å skyte FN-skoler og FN-kolonner. Droppet å drepe nærmere 200 barn.

Jeg mente ikke "hjelpe terrorister". Jeg mente hjelpe de barna som blir fanget i det. Hvordan? Jo, man lærer dem litt historie. Viser dem hvordan israelere er. Forklarer dem hvordan verden fungerer. Akkurat på samme måte som vi i Norge ikke ble tyskerhatere, kan små palestinerbarn lære å ikke bli israelhatere. Tror du at det er noe med DNA ditt som gjør deg mindre i stand til å drepe enn en palestiner? Er det noe biologisk?

så israel skal slutte å forsvare seg og se dems familier bli bombet av raketter og bussbombere fra hamas? Hva ville du ha gjort hvis israel hadde vært norge?

Trur du serjøst at hamas slutter med rakett og selvmordsbombingene dem har holdt på med i tiår hvis israel slutter å forsvare seg selv?

Hamas har skylden i dette selv.

Skrevet (endret)

ding ding, bingo.

underskrift.

Endret av Nigo-san
Skrevet
så israel skal slutte å forsvare seg og se dems familier bli bombet av raketter og bussbombere fra hamas? Hva ville du ha gjort hvis israel hadde vært norge?

Trur du serjøst at hamas slutter med rakett og selvmordsbombingene dem har holdt på med i tiår hvis israel slutter å forsvare seg selv?

Hamas har skylden i dette selv.

Hamas ble opprettet på grunn av okkupasjonen av Palestina og det vil igjen si at Israel er skyld i angrepene.

Tror du det hadde vært grobunn for ekstremister om ikke Israel hadde tatt landet ?

Det Israel i bunn og grunn gjør er å forsterke Hamas`posisjon, intet annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...