Gå til innhold

Anmeldt for nasking


Gjest Gjest_Tussa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tussa_*

Jeg ble anmeldt for nasking i begynnelsen på desember men da butikken ikke hadde noe bevis ble saken henlagt. Heldigvis! Jeg hadde jo ikke tatt/stjelt noe så det var veldig fortvilende. Skjønner at butikker er lei av folk som stjeler men tror ikke dei skjønner hvor vondt det gjør for oss som ikke har gjort noe galt men likevell blir beskylt for slikt! Og jeg som har tenkt å søke politiskolen når jeg blir 20! Men vil dette ha noe å si? Risikerer jeg at jeg ikke kommer inn nå? Der står på sidene til skolen at en må ha plettfri vandel, men har jeg det når jeg er blitt anmeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det ikke har noen betydning når en sak henlegges for mangel på bevis. Det er jo frifinnelse! Dessuten er det jo en grei erfaring å ta med seg på den veien.

Men hvordan butikken kom til å anmelde et forhold uten bevis, er en merkverdighet. Det finns jo et lovforbud, med relativt streng straff, for falsk anmeldelse. Så da må man anta at en profesjonell part sikrer bevis, før anmeldelse sendes inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tussa_*

Å dette var godt å høre! Jeg har vært så redd! Jeg ble anmeldt fordi alarmen gikk når jeg gikk ut av butikken. Jeg kledde av meg alt bortsett far bukse og en singlett. Dei fikk kjenne i bukselommene mine og dei fikk gå gjennom både vesken og ytterjakken min uten at dei fant noe selvsagt. Men dei var likevell sikker på at alarmen gikk ikke uten videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dette var godt å høre! Jeg har vært så redd! Jeg ble anmeldt fordi alarmen gikk når jeg gikk ut av butikken. Jeg kledde av meg alt bortsett far bukse og en singlett. Dei fikk kjenne i bukselommene mine og dei fikk gå gjennom både vesken og ytterjakken min uten at dei fant noe selvsagt. Men dei var likevell sikker på at alarmen gikk ikke uten videre..

Hva? De fant ikke noe tyvegods på deg og valgte å anmelde deg allikevel? Hårreisende dårlig gjort, og ikke minst bortkastet bruk av politiets ressurser.

Kan jeg spørre hvilken butikk det var? De fortjener isåfall dårlig reklame. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tussa_*

Godt å høre det ikke er bare meg som synes det var dårlig gjort. Vet ikke om jeg tør å legge ut navnet på butikken. Er kanskje best å ikke gjøre det, jeg vil ikke akkurat ha mer trøbbel med den butikken selv om jeg aldri skal gå dit igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da burde jeg vært i fengsel. Jeg kjøpte en lommebok i england og i den var det en sånn pipeting. Sånne små hvite lange. De er ment til å pipe på begge type alarmstativer. Den ble deaktivert i england, men den pep som et helvette her i norge til slutt en dame ikke hadde kunder og hjalp meg gå gjennom alt og sjekke hva det var for noe. Og nå piper den ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anmeldt for nasking i begynnelsen på desember men da butikken ikke hadde noe bevis ble saken henlagt. Heldigvis! Jeg hadde jo ikke tatt/stjelt noe så det var veldig fortvilende. Skjønner at butikker er lei av folk som stjeler men tror ikke dei skjønner hvor vondt det gjør for oss som ikke har gjort noe galt men likevell blir beskylt for slikt! Og jeg som har tenkt å søke politiskolen når jeg blir 20! Men vil dette ha noe å si? Risikerer jeg at jeg ikke kommer inn nå? Der står på sidene til skolen at en må ha plettfri vandel, men har jeg det når jeg er blitt anmeldt?

Ved henleggelse, så er du ikke frikjent. De MÅ henlegge når det ikke er bevis. Det står i papira at du er anmeldt,men saken henlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dette var godt å høre! Jeg har vært så redd! Jeg ble anmeldt fordi alarmen gikk når jeg gikk ut av butikken. Jeg kledde av meg alt bortsett far bukse og en singlett. Dei fikk kjenne i bukselommene mine og dei fikk gå gjennom både vesken og ytterjakken min uten at dei fant noe selvsagt. Men dei var likevell sikker på at alarmen gikk ikke uten videre..

Du har godtatt noe som ikke er lov. Såfremt det ikke var politi som gjorde det da. De ar lov,men da skal det være politi av samme kjønn. De i butikken eller vekter har ikke lov å be deg kle av deg. de kan spørre om å få se i veska de,men du har lov å si nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha vært spesielt uheldig med ekspeditør den dagen! De alarmgreiene gir jo stadig falsk alarm, noe de i denne butikken burde skjønt at deres alarm gjorde når de ikke fant noe på deg! Må ha vært en som sto opp med galt bein den dagen som anmeldte deg på et slikt grunnlag.

Syns du burde kreve å få saken opp så du kan bli frifunnet jeg. Henlagt sak er ikke det samme som frifinnelse! Og som den over her sier, butikkansatt har ikke lov til å kle av deg, KUN politi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse alarmene er jo rare greier! Jeg hadde en over to år gammel håndkrem kjøpt på Rema i Bergen som var nesten helt oppbrukt og så helt herpet ut, som plutselig begynte å pipe hver gange jeg gikk inn på Rema da jeg flyttet til Oslo.

De spurte om å få se vesken min og jeg gav dem håndkremen, som egentlig var den siste tingen jeg trodde skulle pipe, men neimen om jeg pep igjen!

Uansett er det ekkelt:( Tror nok det går helt fint TS, lykke til på Politiskolen om du skal dit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tussa_*

Takk for det Gjest.

Jeg er bare så redd for at dette skal ødelegge for meg. Er her noen som jobber i politiet som vet dette helt sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok til å synes på politiattesten din dessverre. En uttømmende politiattest tar med alt en er anmeldt for - henlagt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tussa_*

Det er greit at politiskolen får vite det, jeg trenger ikke holde det skjult og kommer nok å si det om jeg blit kallet inn til intervju. Det jeg er redd for er om det er diskvalifiserende å bli politi med noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei det er det ikke. Alternativet kunne være å motanmelde bedriften for falsk anmeldelse og ulovlig visitering, hvis du følte deg tvungen til å kle av deg i full offentlighet. Alternativt ulovlig frihetsberøvelse, hvis de tok deg på bakrommet uten fersk gjerning, eller ferske spor. En dørpiper gir ikke butikken ubegrensede fullmakter.

Er saken henlagt, bør du sjekke at det er pga bevisets stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tussa_*

Saken ble henlagt pga bevisets stilling.

Det gjorde meg ingenting å kle av meg å la dem se i lommene mine osv fordi jeg viste jeg hadde ingenting og ville jo bare bevise dem at jeg ikke var noen tyv. Men at jeg likevell ble anmeldt synes jeg var trist. Jeg har bare hørt hvor vanskelig det er å bli politi derfor er jeg redd dette skal ha betydning for min søknad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken ble henlagt pga bevisets stilling.

Det gjorde meg ingenting å kle av meg å la dem se i lommene mine osv fordi jeg viste jeg hadde ingenting og ville jo bare bevise dem at jeg ikke var noen tyv. Men at jeg likevell ble anmeldt synes jeg var trist. Jeg har bare hørt hvor vanskelig det er å bli politi derfor er jeg redd dette skal ha betydning for min søknad.

Hør med politihøyskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er saken henlagt pga bevisets stilling, og du ikke har en bunke med slike saker, står det ingenting i veien for deg. Du er ikke dømt for noe, eller stadig mistenkt for noe.

Likevel, slik du fremstiller det, burde bedriften blitt motanmeldt for falsk anmeldelse. Men greit. Lar den fare :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...