Gå til innhold

melde en person for trygdesvindel i dag.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

utrolig barnslig av deg å gjøre dette pga misunnelse.Sladrehank fortjener bank.......la andre leve sitt liv og du kan leve ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slettet tre innlegg fra tråden da de brøt med følgende punkt i våre regler:

Du kan ikke poste innlegg som inneholder rasistiske, satanistiske, nasistiske ol utsagn, eller innlegg med en undertone av disse "ismene".

Nala - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Unnskyld meg Nala:

Å skrive et innlegg der man hevder at folk skal behandles likt uavhengig hudfarge er IKKE rasistisk. Jeg er rimelig fornærmet, for jeg er INGEN rasist eller fremmedfiendtlig person WHAT-SO-EVER, og mitt innlegg var et kritisk svar på innlegget til en (gjest selvfølgelig...)som satte mørkhudede i en egen negativ bås for seg, og ikke ønsket å anmelde hvite.

Jeg sier igjen at jeg mener alle som snylter bør anmeldes, om de er hvite eller brune. Likhet for loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Det er merkelig det der. Det er umulig å skrive om utlendinger (ikke norsk statsborgerskap) uten å få stemplet rasist. Ikke bra, ikke bra.

Ellers må jeg si jeg er mye enig med deg donpedro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg Nala:

Å skrive et innlegg der man hevder at folk skal behandles likt uavhengig hudfarge er IKKE rasistisk. Jeg er rimelig fornærmet, for jeg er INGEN rasist eller fremmedfiendtlig person WHAT-SO-EVER, og mitt innlegg var et kritisk svar på innlegget til en (gjest selvfølgelig...)som satte mørkhudede i en egen negativ bås for seg, og ikke ønsket å anmelde hvite.

Jeg sier igjen at jeg mener alle som snylter bør anmeldes, om de er hvite eller brune. Likhet for loven.

Beklager Donpedro. Jeg vet jeg formulerte meg feil i begrunnelsen min. Er her for å endre nå, men for sent.

Altså, bare ett av innleggene var rasistisk. Jeg valgte likevel å slette også innleggene som refererte til dette innlegget. Ingen vits å ha kommentarer liggende til et innlegg som er borte.

Så, da håper jeg alt er i orden og at jeg er tilgitt?

Nala - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Jepp!

Det var godt å høre. Synes det er helt greit at dere sletter, men mener det gikk litt langt hvis det jeg skrev var over streken, for det var ment helt motsatt.

At dere sletter ting som henger sammen er helt ok for meg, er ikke mye sær sånn, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Det var godt å høre. Synes det er helt greit at dere sletter, men mener det gikk litt langt hvis det jeg skrev var over streken, for det var ment helt motsatt.

At dere sletter ting som henger sammen er helt ok for meg, er ikke mye sær sånn, nei!

Det du skrev var på ingen måte over streken eller i strid med våre regler. Innlegget ditt ble som sagt slettet fordi det var en kommentar til et innlegg jeg fjerna pga regelbrudd.

Og nå, nå tar jeg natta - så blir det ikke mere krøll :briller:

Nala - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som morderatorene har lagt seg kan vi voksne diskutere videre... =)

Det er selvsagt at det er flere mørkhudete som er trygdet, av den enkle grunn at det er vanskeligere for dem å få seg jobb.

Hva er det med dette utsagnet som er så veldig vanskelig å forstå for dere?

Waco

Rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Har du statistikk på dette Waco?

For meg høres det du sier logisk ut, men samtidig så er det ikke alltid det logiske er det riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

For det første så vil det ikke si at bare fordi noen tipser trygdekontoret så er det nødvendigvis riktig. Det får trygdekontoret avgjøre. Så diskusjonen på om det var riktig er vel ikke helt nødvendig. Syns at det var greit å tipse, fordi man mistenker jo en kriminel handling. Syns heller ikke at dette har noe med misunnelse å gjøre, det er jo mine skattepenger som går til dette og da ønsker jeg selvfølgelig at alt går riktig for seg. Bryter man loven så bryter man loven. Er det slik at å svindle til seg titusenvis av kroner er "bedre" enn å svindle til seg hundere tusen kroner? Moralsk er det ikke det. Stjeler man så stjeler man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

At trygdemisbrukere skal tas er riktig.

Pengene skal gå til dem som trenger dem.

Jeg ser av skrivingen her inne at det er endel uvitenhet og sarkasme ute å går.

Å stjele er å stjele,uansett hvem man er,hvor man kommer fra og til hvilket formål man stjeler til.

Alle som får trygd får penger etter satser,og mottar de mer enn det som rett er uten å si i fra , så er det å lure til seg midler som andre kanskje hadde trengt mer.

Det er ikke meningen at man skal bli rik av trygd altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor reagerer noen her inne på at man melder fra til trygdekontoret om det foregår ulovligheter?

Om det blir anmeldelse på dette,så er det jo fordi saken er riktig slik du så han og det er jo da trygdekontoret som da går til ploitiet med saken.

Da er det vel påtalemyndigheten mot en sivilperson,er det ikke?

Selve anmeldelsen har jo ikke dette mennesket som startet tråden noe med å gjøre.

Hun/Han sa vel bare ifra til trygdekontoret om noe som virket mistenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er faktisk enig med deg. Jeg syntes det er helt utrolig at folk som vet om at andre som misbruker trygdesystemet ikke melder fra. Hvor går egentlig grensen da ? At det skyldes missunnelse syntes jeg er ganske så uhørt. Det er faktisk missbruk av våre skattepenger vi snakker om her, så at altfor mange bruker de midlene de kan for å kare til seg ulovelige penger syntes jeg bør straffes hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å svindle til seg trygd er ikke noe man skal gjøre. Men en annen ting, om de er forvlovet , har kjøpt seg hus osv, da må man jo stå sammen på adresse osv? Her er det jammen opp til trygdekontoret å være våkne!! De utgir barnetrygd ekstra, trygder osv uten å sjekke godt nok opp? Barnefar må jo ha en annen adresse, og han skal jo bet bidrag. Systemet må jo fungere begge veier!

MEN, det å gå til det steget å angi denne personen :evil: det er sjofelt gjort. Man utsetter de for enorm belastning, tbk bet,anmeldelse sov. Jeg ville heller vært litt mer tøff i trynet og sagt til denne personen at dersom vedkommende ikke oppgir samboer m mer,da ville du angitt henne/han. Ville gitt de muligheten til å gjøre det selv, oppheve trygder osv.

Så er mitt neste spm : dersom du selv ville vært full av penger, solig økonomi osv, ville du da gjort det? Tror du gjorde dette i ren missunnelse over at andre har det bedre økonomisk.

Vil tilføye at jeg synes ikke noe om at folk svindler til seg penger uansett hvilken måte, men å passe på seg selv og ikke blande seg i andres økonomiske liv er vel det beste man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om man sitter godt eller dårlig i det økonomisk har vel ikke noe med det å gjøre,rett er rett og galt er galt for det vel,eller er det andre regler for dem som har bedre økonomi.

Om en blakk person hadde sagt ifra,så hadde det blitt kaldt misunnelse , om en velstående person sier ifra så er det sjofelt og det som verre er.

Når skal man få lov til å reagere på skeivheter da?

Samfunnet har forandret seg,man hjelper hverandre,støtter hverandre,er endel av samfunnet på godt og vondt og det betyr noen ganger at man må ta upopulære beslutninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...