Gå til innhold

Hvis vi skulle hatt dødstraff i Norge


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Cederic Rueben
Hvilken henrettelsesmetode mener du vi burde hatt da?

Den gode gamle Giljotinen.

Men henging er også en bra måte. Det er så mange av de gode gamle henrettelsemetodene man kunne brukt. Men jeg må nok si Giljotinen

men jeg er imot dødstraff

Endret av Cederic Rueben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dødsstraff er så forkastelig at jeg klarer ikke å tenke på en eneste metode... annet enn "naturlig død". Teller det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% mot dødsstraff. Skulle dette innføres i Norge syns jeg det mest humane ville vært å gitt en kraftig overdose med piller e.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes giftsprøyte. Skal vi først ha dødsstraff bør det gjøres humant.

Giftsprøyte er IKKE humant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fullstendig imot dødsstraff, men skulle det skje, måtte det skje på den mest mulige humane måten. Først bedøvelse/neddoping, og så sprøyte, gass eller noe annet som virker forholdsvis sivilsert. Mao. syns jeg giljotin virker for barbarisk, selv om offeret skulle være neddopet og ikke kjenne smerte. Samtidig har man det med at en sprøyte kan gjøre det hele så klinisk og ordentlig, at man nesten glemmer at man tar liv av et annet menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 100% i mot dødsstraff, men hvis det absolutt skulle vært så ville jeg gått for et par skudd i hodet med en kraftig pistol. Er i hvertfall slik jeg ville dødd om jeg skulle blitt drept.

Man kjenner vel ingenting da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cederic Rueben
Giftsprøyte er IKKE humant!

Det er den mest humane av de ikke humane måter og drepe noen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den mest humane av de ikke humane måter og drepe noen på.

Det som sies om denne måten, er at personen kjenner giften, og at dette er svært smertefullt den stunden det kjennes. Men jeg vet jo ikke, jeg har aldri fått gift sprøyta inn i blodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at henrettelsen burde skjedd i full offentlighet, både for å fungere avskrekkende, og for ikke å bli bortgjemt i lukkede sterile rom. Vi har mange stolte tradisjoner her til lands innen livsstraff. Synes vi bør holde på tradisjonene, så skarpretterøksa bør nok pusses støv av. Giljourtinen blir litt sånn fransk og upersonlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cederic Rueben
Det som sies om denne måten, er at personen kjenner giften, og at dette er svært smertefullt den stunden det kjennes. Men jeg vet jo ikke, jeg har aldri fått gift sprøyta inn i blodet ;)

Det kan kanskje stemme med noe gift. Men jeg mener og huske at f.eks blåsyre som er svært giftig. Er ganske smertfritt fordi det går fort. husker jeg ikke helt feil så er 0.05% blåsyre nok til å drepe et menneske i løpe av sekunder.

Men jeg nå er det vel slik at all form for henrettelse sansynligvis er smertfullt i en periode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje stemme med noe gift. Men jeg mener og huske at f.eks blåsyre som er svært giftig. Er ganske smertfritt fordi det går fort. husker jeg ikke helt feil så er 0.05% blåsyre nok til å drepe et menneske i løpe av sekunder.

Men jeg nå er det vel slik at all form for henrettelse sansynligvis er smertfullt i en periode..

Jeg kan ikke forestille meg at en overdose med sovetabletter er smertefullt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

propofol

remifentanil

midazolam

bomberom

bombe

Tror ikke jeg hadde vært så redd da. Ferdig på 1 2 3 dau, pizzafyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor ikke lissom.

Slipper å betale for pedofile

Slipper å betale for voldtektsmenn

Slipper å betale for mordere

Slipper å betale for andre asosiale.

Fengsel funker ikke allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som jeg kunne tenke meg, var henrettelse av pedofile. ET bevis at en har brukt barn------Rett i el stolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pascale

Den metoden ble "utført" av Javier Bardem i "No Country for Old Men".

In the novel and movie "No Country For Old Men", the killer Anton Chigurh uses a captive bolt pistol to kill several people and to punch out cylinder locks on doors.

A captive bolt pistol (also variously known as a compressed-air cattle gun, stunbolt gun, or stunner) is a device used for stunning animals prior to slaughter. Proper stunning is essential to prevent the pain and suffering of the animal through the bleeding (exsanguination) process (which is itself necessary to prevent meat spoilage) during the butchering process. The principle behind captive bolt stunning is a forceful strike on the forehead using a bolt to induce unconsciousness. The bolt may or may not destroy part of the brain, depending on which method is used.

1

2

Da kun på pedofile, mordere og eventuelt også voldtektsmenn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i å hugge hodet av pedofile. Har bare ikke riktig bestemt meg ennå for hvilket hode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor ikke lissom.

Slipper å betale for pedofile

Slipper å betale for voldtektsmenn

Slipper å betale for mordere

Slipper å betale for andre asosiale.

Fengsel funker ikke allikevel.

Dødsstraff er visstnok dyrere enn andre dommer (bortsett fra land uten ordentlige rettssystemer). Det er fordi de dømte vil bruke alle sjansene de kan for å anke og dra ut saken. De ender ofte opp med å sitte mange tiår i fengsel før de blir avlivet.

Ellers er det rart å tenke på at vi ikke avskaffet dødsstraff før i 1979. Akkurat 30 år siden i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...