Gå til innhold

Irriterer du deg over skrivefeil i innlegg?

Irriterer du deg over skrivefeil i innlegg?  

1. 1. Irriterer du deg over skrivefeil i innlegg?

• JAAA
      25
    • Av og til kanskje
      20
    • Nei
      20

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kommer aldri til å rette skrivefeil - det ville være et grovt overgrep mot den som skrev innlegget.

Det var som moderator.

Som bruker syens jeg det er vanskelig å lese noen innlegg, men interesserer det meg, så klarer jeg det også jeg.

Mange her inne - og da snakker jeg ikke om eller til dem med skrive-lesevansker - kunne tatt seg et halvminutt ekstra og gjort en liten "spell-check" - det er mye slurvefeil ute og går. Ja, det gjelder meg selv, også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Slå opp i ordboka de over ordet UINTLIGENT.

Hmmm......

Får bare lyst til å være ufin jeg.......

Skrevet

Hmmm......

Får bare lyst til å være ufin jeg.......

:ler:

Skrevet

Jeg mente ikke at stavefeil var moderatorenes arbeid, men avsnitt og slike ting... f eks noen som har skrevet tretusenord uten avsnitt.... og [quote feil...men det har vi snakket om før.

Hvor det står at morderatorer skal hjelpe til er i Hvordan endrer eller sletter jeg et innlegg?.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Så du fikk med deg den da?

Var beregnet på en annen person. Jeg skrev med vilje "uintligent".

Dette er et ord som mange sliter med. Selvsagt ikke de "intligente"

I likhet med med navnet på stedet du låner bøker. Du vet "bibloteket"

Jeg vil tro at var du nysgjerrig på innholdet, ja da forstår du hva som er skrevet av slike personer.

Noen har skrivefeil. Hvilke feil har du?

Skrevet

Jest: Du har en svert agresiv håldning

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå var det ikke min holdning som var emnet i tråden.

Hvordan kan du skrive at jeg har en aggresiv holdning? Det er vel å sette seg selv litt høyt? Å beskrive andre etter svar?

Du vil få det litt bedre den dagen du aksepterer andres feil og mangler.

Om du forventer at andre skal være like "intlegent" som deg, ja da har du et problem.

Svarene du gir her inne, sier veldig mye om deg!!!!

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg er ikke glad i gjester som kverulerer. :wink:

Skaff heller et nick slik at jeg virkelig kan dømme deg. :ler:

Mayamor

Skrevet
Nå var det ikke min holdning som var emnet i tråden.

Hvordan kan du skrive at jeg har en aggresiv holdning? Det er vel å sette seg selv litt høyt? Å beskrive andre etter svar?

Du vil få det litt bedre den dagen du aksepterer andres feil og mangler.

Om du forventer at andre skal være like "intlegent" som deg, ja da har du et problem.

Svarene du gir her inne, sier veldig mye om deg!!!!

:hoho::hoho::hoho:

Nå gidder jeg ikke å krangle mer om dette

Skrevet
Jeg mente ikke at stavefeil var moderatorenes arbeid, men avsnitt og slike ting... f eks noen som har skrevet tretusenord uten avsnitt.... og [quote feil...men det har vi snakket om før.  

Hvor det står at morderatorer skal hjelpe til er i Hvordan endrer eller sletter jeg et innlegg?.....

Hmm..Waco, er ikke du sterkt i mot all moderering og inngripen i andres innlegg? Og så vil du ha oss til å redigere innlegg, lage avsnitt og rette på harmløse feil i innlegg helt uten regelbrudd?

Ikke jeg, nei :wink:

Men jeg hjelper selvsagt gjerne til dersom en bruker ber om hjelp og jeg har muligheten :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hu derre Madam Sprarkly er ganske så sår da hun får svar på tiltale.

Tydeligvis så slår det litt sprekker i en hennes selvhøytydelighet. Da har hu bare :hoho::hoho::hoho::hoho: til svar. Det sier oss litt gitt...

Ta deg en tur på kosten din...og vær snill...forbli der til du husker hvordan man oppfører seg. Du lærte å skrive, men du mistet noe underveis tro?.... :blunke: :blunke: :blunke: :blunke:

Skrevet

Det finnes en avsporingstråd inne på snikk-snakk, gjest. Benytt deg av den, eller registrer deg og send meg en PM. Dette er totalt utenfor tema.

Madame Sparkly sitter på kosten sin og venter :kul:

Skrevet

Greit med litt skrivefeil. Men når det tar helt av, og personen skriver et langt innlegg, uten å se over, og det er masse feil der, gidder jeg rett og slett ikke lese det innlegget. :)

Gjest Hulderjenta
Skrevet

*arg - innlegget kom to ganger* Sorry.....

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Ååå d ert spå utoolirgf irriterenne med skrivefoieil!!!

:ler::ler::ler:

(men jo - av og til henger jeg meg opp i skrivefeil. Det går jo an å lese gjennom innelgget sitt før man OK'er det! Men shit happens - skriver feil innimellom jeg og og det er ikke noe problem når noen andre gjør det heller...)

Skrevet

at et innlegg inneholder noen skrivefeil blåser jeg i. har sikkert en del av dem selv. har alltid hatt litt problemer med rettskrivingen. men det er forskjell på noen feil og innlegg som ikke er leselige det er klart. men stort sett bryr jeg meg ikke om det.

det er ikke det at man staver alle ordene riktig som gjør et innlegg verdt og lese eller ikke, det er innholdet.

Gjest ikke innlogget Sissi
Skrevet

Den politisk korrekte holdningen her inne er tydeligvis at "skrivefeil henger man seg ikke opp i, det viktigste er å bli forstått". Jeg er forsåvidt enig, MEN: Det er MYE lettere å forstå innholdet om det er sånn noenlunde korrekt skrevet..... i tillegg oppfatter jeg innlegg som er skrevet noenlunde riktig mye mer seriøst enn de som er fulle av feil.

Når jeg ser at det er trykkleifer ute å går, så spiller ikke det noen rolle (det skjer selv "perfekte" meg...). Men, lange innlegg uten noen form for tegnsetting, mange skrivefeil (i annethvert ord omtrent) etc. da forstår jeg ikke innholdet, fordi jeg ikke gidder å anstrenge meg nok for å forstå det!

Mulig det gjør meg fordomsfull el. men for meg er også MÅTEN noe sies/skrives på viktig. Et velskrevet innlegg som jeg er uenig i, får meg til å reflektere mye mer enn et dårlig skrevet innlegg jeg er uenig i.

Når det gjelder dysleksi: det finnes retteprogrammer som iallfall kan ta en del, gjør det ikke??

En annen (sikkert lite politisk korrekt) observasjon: synes at det er altfor enkelt å påberope seg dysleksi eller skrivevansker i dag, i stedenfor å anstrenge seg bittelittegranne.....

Skrevet

Den dagen jeg begynner og irritere meg over sånne filleting,ja da har jeg for mye fritid,og for lite og finne på! :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Gidder egentlig ikke å bry meg så mye om skrivefeil. Men selvfølgelig hvis hele innlegget "oser" av skrivefeil, blir det jo til at jeg ikke leser det.

Irriterer meg mer over et innlegg som er skrevet uten verken avsnitt, komma, punktrum, og som er veldig lange.

Da synes jeg det blir tørt og langdrygt.

Gjest Scarlet
Skrevet

Bryr meg egentlig ikke så mye om slike ting bare jeg skjønner hva som er skrevet. Laange innlegg uten avsnitt gidder jeg sjelden å lese, de blir på en måte så langtekkelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...