Gjest KateW Skrevet 8. januar 2009 #1 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg driver og pønsker og funderer på å ta noen kurs i vår. Utvide horisont, interesser og vennekrets, samt å møte nye mennesker. Noe som hadde vært hyggelig, men ikke hovedbaktanken hadde jo vært å treffe single menn, jeg innrømmer det. Jeg trives best sammen med menn som er forholdsvis urbane og sporty, så heklekurs, for eksempel, utgår. Har så langt tenkt på: Seilkurs Mat, vin og eller gourmet Sigar Kaffe Bøker Skrive Foto Altså bare løse tanker, men hvis noen har noen tips innenfor sjangerne jeg har nevnt, eller andre tips, så mottas disse med takk og glede! KateW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. januar 2009 #2 Del Skrevet 8. januar 2009 Vet at en del skytterklubber har arrangert kvinnekurs .. så er kanskje et alternativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #3 Del Skrevet 8. januar 2009 Vet at en del skytterklubber har arrangert kvinnekurs .. så er kanskje et alternativ Ja, men på kvinnekurs er det gjerne en sterk overvekt av kvinner... Kampsport er veldig mannsdominert, så du kan jo prøve deg på et nybegynnerkurs i en kampsport (du får gjerne prøve gratis et par ganger også, så du ikke kaster bort masse penger om det ikke er noe for deg i det hele tatt). Mennene du møter der er sporty ihvertfall, og det er sosialt og morsomt (og du får nær kroppskontakt med folk ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. januar 2009 #4 Del Skrevet 8. januar 2009 KVINNEKURS???? Lese headingen Billa... For å være noe fordomsfull, siste gjest, er ikke kampsport-typer litt spesielle? (har datet et par ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. januar 2009 #5 Del Skrevet 8. januar 2009 Ja . jeg kan da lese ... men på kurset hun jeg kjente gikk på - var det kun to kvinner - og resten menn... Dette var kurs for å få mer kvinner inn i skyttesporten .. og mannfolka var jo på skytebanen likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 8. januar 2009 #6 Del Skrevet 8. januar 2009 Knallgod ide Hva med kurs for å lære å mekke på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. januar 2009 #7 Del Skrevet 8. januar 2009 Ok da, Billa, SORRY! Nja, jeg har ikke bil Og jeg er redd jeg liker litt mer jålete gutter en de som skyter og mekker bil... Derav cigar, gourmet, vin osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #8 Del Skrevet 8. januar 2009 KVINNEKURS???? Lese headingen Billa... For å være noe fordomsfull, siste gjest, er ikke kampsport-typer litt spesielle? (har datet et par ) Nei. De aller fleste kampsportmennesker er helt normale mennesker. Det er ikke snakk om voldeligs slosskjemper Vel, om du går på fullkontakts boksing og kickboksing, er det gjerne litt mer fokus på aggresjon enn andre steder, men også der er det nulltoleranse mot å skade andre med vilje (sånn utenom en kampsituasjon, da, hvor begge parter er der av fri vilje). Vi er ikke sinte mennesker, kampsport har ingenting med sinne å gjøre. Om man er en sint person som ikke kan styre seg, så blir man kastet på hodet og rævva ut av klubben. I kampsport er det stor fokus på disiplin og respekt for andre mennesker. Kan man ikke følge disse reglene, så blir man ikke lenge i klubben. I min klubb (karate) er det menn i alle typer. Det er tannleger, leger, siviløkonomer, rørleggere, akkupunktører, lærere, sykepleiere og snekkere, alt i en herlig blanding. Det er stort fokus på at alle skal ha det kjekt på trening, og det er alltid god stemning. Når vi trener skal vi aldri skade hverandre, og heller ikke skremme hverandre. Man skal ha full kontroll, og ta hensyn til hverandre. Ingen skal gå hjem fra trening og grue seg til å komme tilbake. Med slike regler (som er de samme i omtrent alle klubber) er det klart at slåsskjemper ikke passer inn. Du kan jo prøve, så ser du selv at fordommene dine er helt ubegrunnede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. januar 2009 #9 Del Skrevet 8. januar 2009 Ok da, Billa, SORRY! Nja, jeg har ikke bil Og jeg er redd jeg liker litt mer jålete gutter en de som skyter og mekker bil... Derav cigar, gourmet, vin osv.... Men ... tenk på de som går på jakt og sånn ... de må jo også lære å skyte - så da foreslår jeg jaktkurs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. januar 2009 #10 Del Skrevet 8. januar 2009 Til karate-gjesten... Hm Men er det egentlig rart, hvis man har truffet to som har drevet karate, og begge to har vist seg å være sære, snodige og noe hissige og tar fort til nevene, så tenker man, "Ah, typisk Karate-folk!" Tusen takk for innlegget ditt, jeg trengte en slik påminnelse. Kjente det var godt for meg. Jeg er god på å sparke høyt, og har drevet med scenekamp og fekting... Kanskje dette kunne vært noe? *funderer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #11 Del Skrevet 8. januar 2009 Til karate-gjesten... Hm Men er det egentlig rart, hvis man har truffet to som har drevet karate, og begge to har vist seg å være sære, snodige og noe hissige og tar fort til nevene, så tenker man, "Ah, typisk Karate-folk!" Tusen takk for innlegget ditt, jeg trengte en slik påminnelse. Kjente det var godt for meg. Jeg er god på å sparke høyt, og har drevet med scenekamp og fekting... Kanskje dette kunne vært noe? *funderer* Nei, det er ikke rart at man blir litt skeptisk etter å ha truffet slike folk. Men husk også at det er en del som skryter på byn av at de har trent karate - mens de i virkeligheten faktisk bare rakk å få det første beltet før de ble kastet ut av klubben pga dårlig oppførsel. Vi har hatt noen idioter i klubben min også, men som sagt: de blir hevet ut eller slutter av seg selv etter kort tid. Ikke noe å lure på engang, løp og kjøp! hehe.. Du trenger ikke kjøpe engang, siden de aller fleste klubbene akkurat nå etter nyttår starter med nybegynnerkurs, og du som regel får prøve i et par uker helt gratis. Så ingenting å tape på å prøve. (men husk at på den første treningen så er det veeeldig basice greier, det blir enda gøyere når du har holdt på en stund *snikpropaganda*) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. januar 2009 #12 Del Skrevet 8. januar 2009 Nja, han ene var veldig proff... Men som vi begge sier, unntak overalt. Takker igjen for tips. Øhm noen alternative klubber, eller er det bare å google? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #13 Del Skrevet 8. januar 2009 Nja, han ene var veldig proff... Men som vi begge sier, unntak overalt. Takker igjen for tips. Øhm noen alternative klubber, eller er det bare å google? Unntak finnes det nok overalt, ja. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men om du bor i de aktuelle områdene, vil jeg anbefale en av klubbene til wikf (se under boksen med "kobling" til venstre på siden for klubber). Disse klubbene trener Wado ryu karate, som er en karatestil som er godt egnet til jenter, siden det i den stilarten fokuseres på teknikk, hurtighet og kroppforflytninger framfor rå styrke. Tankegangen er at man skal forflytte kroppen vekk fra teknikkene, samtidig som man plasserer seg slik at man lett kan gå til motangrep, i motsetning til i f.eks. shotokan, hvor man står mer i ro og blokkerer teknikken (og da er avhengig av styrke..). Wado ryu er den nest største karatestilarten i verden. Jeg trener selv i en av disse klubbene, og har trent med mange av instruktørene og medlemmene i de andre klubbene på felles treningssamlinger oppgjennom årene. Alle klubbene har høyt graderte og meriterte trenere. (Jeg vet også at Yvonne her på forumet trener wado ryu karate, så om du kjenner henne kan du jo høre med hennes erfaringer). Ellers kan du se på Norges kampsportforbund sine sider for flere klubber. Merk deg at det er flere stilarter innen karate. Om du IKKE har lyst til å trene fullkontakt, må du holde deg unna kyukushinkai, siden dette er en fullkontaktsstilart. Shotokan er den største stilarten, men der fokuserer de mer på styrke enn i wado ryu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TannFe Skrevet 8. januar 2009 #14 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg driver og pønsker og funderer på å ta noen kurs i vår. Utvide horisont, interesser og vennekrets, samt å møte nye mennesker. Noe som hadde vært hyggelig, men ikke hovedbaktanken hadde jo vært å treffe single menn, jeg innrømmer det. Jeg trives best sammen med menn som er forholdsvis urbane og sporty, så heklekurs, for eksempel, utgår. Har så langt tenkt på: Seilkurs Mat, vin og eller gourmet Sigar Kaffe Bøker Skrive Foto Altså bare løse tanker, men hvis noen har noen tips innenfor sjangerne jeg har nevnt, eller andre tips, så mottas disse med takk og glede! KateW Godt tiltak det. Jeg vurderte det samme ihøst for å treffe jenter og fant kurs der jeg traff jeg blink, men det er så flaut å si hva det er at den holder jeg for meg selv, haha. Glem å spør :-) Men skal du treffe gutter, sier jeg det samme til deg som jeg sier til single venniner. Spill golf, det er sosialt, morsomt, litt konkuranse preget og er fin trim ! Jeg vet ikke om hvordan selve kurset er, men det er sikkert hyggelig det også. Hvis du når du er ferdig med kurset melder deg inni en golf klubb får du masse kontakt med gutter og menn. Du kan velge og vrake menn som du vil. Noen kan si at det virker litt snobbete i visse klubber, men der kan du jo velge selv hvilke type mennesker du vil treffe, velg en klubb på den siden av byen du vil treffe folk fra. Noen trener kampsport også, men kun for trimmens skyld, som undertegnede. Blir ikke hissig av det, heller roligere. Men vet ikke om det er helt settingen for å treffe folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilcrappo Skrevet 8. januar 2009 #15 Del Skrevet 8. januar 2009 Godt tiltak det. Jeg vurderte det samme ihøst for å treffe jenter og fant kurs der jeg traff jeg blink, men det er så flaut å si hva det er at den holder jeg for meg selv, haha. Glem å spør :-) Brodering? Sminking? Amming? Begynner jeg å nærme meg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. januar 2009 #16 Del Skrevet 8. januar 2009 TannFe, hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurshvilket kurshvilket kurs? Ellers takk fort tips... Golf, ja... Hm... Og karate-gjest. Tror jeg er bedre på sterk en teknikk, faktisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seth Skrevet 8. januar 2009 #17 Del Skrevet 8. januar 2009 Hva med en form for dansing? Det er moro, sosialt OG gir kroppskontakt. Velger du salsa, tango eller noe slikt er det jo også naturlig med litt flørting under dansingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. januar 2009 #18 Del Skrevet 8. januar 2009 Ikke dans nei... Det utgår straks og med en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #19 Del Skrevet 8. januar 2009 TannFe, hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurs hvilket kurshvilket kurshvilket kurs? Ellers takk fort tips... Golf, ja... Hm... Og karate-gjest. Tror jeg er bedre på sterk en teknikk, faktisk... Joda, men husk at du skal kunne utføre teknikkene også mot fullvoksne to meter høye mannfolk som veier dobbelt så mye som deg. Om det da koker ned til hvem av dere som er sterkest, så vil du ikke ha så mye å stille opp med. Dansing vet jeg om flere som med hell har brukt som sjekkearena, ja, ikke dumt forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. januar 2009 #20 Del Skrevet 8. januar 2009 Joda, men husk at du skal kunne utføre teknikkene også mot fullvoksne to meter høye mannfolk som veier dobbelt så mye som deg. Om det da koker ned til hvem av dere som er sterkest, så vil du ikke ha så mye å stille opp med. Dansing vet jeg om flere som med hell har brukt som sjekkearena, ja, ikke dumt forslag. He he, jeg er høy og sterk, ikke tull det. Men tar hintet. Danse har jeg utrolig dårlig erfaring med... Dessverre. Kanskje nettopp fordi jeg er så høy og sterk, så har jeg alltid blitt parret med de verste guttebajasene, som har flere venstreføtter enn undertegnede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå