Gå til innhold

Flytte til USA

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tar opp igjen denne tråden jeg :D

Noen som har funnet ut noe mer, bestemt seg for å dra eller allerede har dratt? Jeg har så utrolig lyst å flytte til Los angeles, men virker skummelt å dra helt alene uten å vite særlig mye. Noen som vet om der er mange nordmenn der borte? Jeg er snart ferdig utdannet sykepleier, så ser på mulighetene for å jobbe innen helse :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du jobbe som sykepleier der, så skal du bare gå i gang med å ta internasjonal spl.eksamen, jo før jo heller. Og så må du skaffe seg kompetanse/videreutdanning som de trenger der, "vanlig" spl.utdanning har de ikke bruk for, dessverre. Tror det der kan bli vanskelig for deg, ikke lett å få opphold der i mer enn 3 mnd...

Skrevet

Tar opp igjen denne tråden jeg :D

Noen som har funnet ut noe mer, bestemt seg for å dra eller allerede har dratt? Jeg har så utrolig lyst å flytte til Los angeles, men virker skummelt å dra helt alene uten å vite særlig mye. Noen som vet om der er mange nordmenn der borte? Jeg er snart ferdig utdannet sykepleier, så ser på mulighetene for å jobbe innen helse :)

Det jeg ville gjort om jeg var deg, var å ta GRE først:

http://www.summerschool.uio.no/test/gre.html

Så ville jeg søkt meg inn på master der borte. Når du da er ferdig, vil det være mye enklere å få seg jobb.

Også bør du putte inn et lodd i Green Card-lotteriet først som sist, det er nemlig ganske umulig å få opphold i USA.

Som sykepleier kan det finnes noen muligheter for jobb skikkelig ute på landsbygda, men tviler på at det er lett i byer som f.eks LA.

Skrevet

Glemte å legge til denne linken:

http://www.fulbright.no/en/destination_usa/

og:

I AM A NORWEGIAN NURSE/MEDICAL DOCTOR WANTING TO PRACTICE IN THE US. WHAT DO I HAVE TO DO?

If you want to practice medicine or work as a nurse in the US and are educated within this field in Norway or any country other than the US, you need to take a test that certifies your readiness to enter residency or fellowship programs in the United States that are accredited by the Accreditation Council for Graduate Medical Education.

This is carried out by the Educational Commission for Foreign Medical Graduates (ECFMG). Please be advised that the US Embassy in Oslo does not have any information brochures or application forms for this.

These may be downloaded from the ECFMG website. You can also call the Norwegian Fulbright Commission (22 01 40 10) in Oslo for an information booklet on this program.

Men på forhånd må du altså ha permanent visa og et jobbtilbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...