Gå til innhold

Jenter inviterer på date

Gjest Betatt

Anbefalte innlegg

Gjest Betatt

Hei!

Hva synes dere gutter om jenter som inviterer på date?

Jeg har snakket en del med en gutt i to måneder i telefon og medlinger osv, hva hadde dere synes om en jente dere hadde gjort det med spurte dere på date? jeg er nysingel og vet han er litt "redd" pga det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hva synes dere gutter om jenter som inviterer på date?

Jeg har snakket en del med en gutt i to måneder i telefon og medlinger osv, hva hadde dere synes om en jente dere hadde gjort det med spurte dere på date? jeg er nysingel og vet han er litt "redd" pga det...

Gå for det sier jeg. Jeg hadde blitt veldig positivt overrasket dersom en jente inviterte meg ut på deg. Det skulle mye til for at jeg hadde takket nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingeniøren

Jeg tilhører dem som synes det er hyggelig å bli spurt. Ser ingen grunn for hvorfor jenter ikke skal få lov til å be ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Siri_*

Nei, passer ikke at jenter inviterer til date. Ærlig talt, menn er ikke lik kvinner. Der skal være en viss forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for det sier jeg. Jeg hadde blitt veldig positivt overrasket dersom en jente inviterte meg ut på deg. Det skulle mye til for at jeg hadde takket nei.

Sikkert mest sjenerte og innadvendte menn som liker at dama tar initativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert mest sjenerte og innadvendte menn som liker at dama tar initativ...

Sikkert mest homofobe kontrollfriker som ikke liker at dama tar initiativ ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

initiativ er turn on

Signerer denne med begge hender... Initiativrike kvinner som ikke fremstår som løssluppne, er veldig hyggelig og tennende.

Kvinner må lære seg at menn blir like glade for at de gir dem oppmerksomhet, komplimenter og ber dem med på ting, som de blir når menn gjør det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om hun insisterer på å betale for f.eks. middagen da? Det takler dere vel ikke.

Jo, hvorfor ikke?

Jeg ville sikkert forsøke å betale, i alle fall for min del.

Har det vært en hyggelig middag så er det jo en ypperlig anledning til å si "ok, men neste gang er det min tur".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... de mennene jeg kjenner syns fort det er stressende når kvinner viser initiativ, og er redde for at kvinnen (jeg) føler mer, og syns det er skummelt å bli spurt på date...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om hun insisterer på å betale for f.eks. middagen da? Det takler dere vel ikke.

Jo, hvorfor ikke? Evt dele regningen eller at jeg betaler, det har strengt tatt ingenting å si.

Jeg som trodde man var på date med en person for å bli bedre kjent/finne ut mer om den andre, ikke vente i spenning på hvem som tar regningen ;)

KateW: Det er vel ganske individuelt om hva menn foretrekker, på lik linje med at noen damer ikke har problem med å be ut en gutt, mens andre kvinner ikke føler seg så komfortable med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hvorfor ikke?

Fordi det jo tross alt har vært slik opp igjennom århundrene og i stor grad fortsatt er slik at mannen forventer at han skal være den som spanderer? Hvem er det f.eks. som blir spandert flest drinker på, på byen? Gutter eller jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg invitert en mann på middag ute så ville jeg betalt, ikke stusset ett sekund.

Liker at mannen inviterer da, ikke fordi han skal ta regningen men fordi jeg liker å bli jaktet på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*

Nå er dette på god tur over til hvem skal ta regninga diskusjon, men uansett. Jeg betaler aldri i livet for ei som har bed meg ut på middag, men betaler selvfølgelig min andel. Spandere drinker på byen gjør jeg heller ikke. Det har ikke noe med gjerrighet og gjøre, men prinsipp. Jeg har penger så det holder da jeg jobber som siviløkonom. Nei takk til golddiggers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... de mennene jeg kjenner syns fort det er stressende når kvinner viser initiativ, og er redde for at kvinnen (jeg) føler mer, og syns det er skummelt å bli spurt på date...

Bare dem som er uinteresserte i utgangspunktet, vel?

Akkurat som at kvinner kan bli litt forlegne når de blir bedt ut av en de ikke i sin villeste fantasi kunne tenke seg å sleppe under dyna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke, det virker som flere menn mister interessen når de ikke blir jaktet på, og ikke lenger er den som faktisk jakter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...