FangeLiv Skrevet 7. januar 2009 #1 Del Skrevet 7. januar 2009 Prioriterer veldig sjeldent å gå på kino. Når jeg først skal, synes du max manus er et bra valg, du som har sett den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 7. januar 2009 #2 Del Skrevet 7. januar 2009 Ja, det synes jeg. Veldig bra film, og en veldig viktig film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fideles Skrevet 7. januar 2009 #3 Del Skrevet 7. januar 2009 Absolutt! Det er ein veldig viktig film, uansett kva tullingar Som Erling Fossen har sagt. "Alle" nordmenn i etterkrigsgenerasjonen burde fått med seg denne filmen, som gjev eit realitisk innblikk i innsatsen Max Manus, Gregers Gram, Gunnar "Kjakan" Sønsteby og alle dei andre gjorde for "Konge og Fedreland" under okkupasjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #4 Del Skrevet 7. januar 2009 Absolutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #5 Del Skrevet 7. januar 2009 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tikk Skrevet 7. januar 2009 #6 Del Skrevet 7. januar 2009 Den er veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. januar 2009 #7 Del Skrevet 7. januar 2009 Ja, absolutt. Det var en film jeg personlig likte veldig godt. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 7. januar 2009 #8 Del Skrevet 7. januar 2009 Definitivt! Skal du kun se en film på kino i år, så se denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #9 Del Skrevet 7. januar 2009 Ja, absloutt! Det er ikke bare en veldig bra film når det kommer til skuespillerprestasjoner o.l., den forteller også en veldig viktig historie. Anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gummiloppa Skrevet 7. januar 2009 #10 Del Skrevet 7. januar 2009 Ja! Så absolutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 7. januar 2009 #11 Del Skrevet 7. januar 2009 Definitivt en film du og alle andre burde prioritere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dianah Skrevet 7. januar 2009 #12 Del Skrevet 7. januar 2009 Prioriterer veldig sjeldent å gå på kino. Når jeg først skal, synes du max manus er et bra valg, du som har sett den? Jeg synes filmen var bra, og at skuespillerne jevnt over gjorde en god jobb. Tikken (Agnes Kittelsen) hadde stort sett en mine og jeg reagerte på et par andre detaljer, men alt i alt likte jeg filmen godt. Kommer definitivt til å kjøpe DVDen når den kommer ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann28_* Skrevet 9. januar 2009 #13 Del Skrevet 9. januar 2009 Dama grein som en foss på slutten av denne filmen, fikk klumpen selv når bildene av de ekte heltene kom. Meget bra film! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #14 Del Skrevet 9. januar 2009 Nå får jeg garantert kjeft, for man skal visst ikke være uenige med flertallet her på kg... Jeg syntes ikke filmen var mer enn halvgod. Midt i mellom 3 og 4 på terningen. Den var til tider ganske endimensjonal og en del skuespillerpresentasjoner var middelmådige. Det kunne jeg fint levd med, men syns manuset og fokuset i filmen skuffet. Jeg syns ikke de klarte å formidle den okkupasjonsfølelsen og motstandskraften nordmenn hadde. Da syns jeg de heller kunne laget en reproduksjon av "kampen om tungtvannet", eller i alle fall latt seg inspirere av denne måten å skrive manus på. Det hadde vært en severdig film! Og nei, jeg kommer ikke til å kjøpe den på dvd. Når det er sagt, så syns jeg det er viktig at slike hendelser filmatiseres for enklere å nå dagens publikum og for å hindre at det ikke går i glemmeboken. Tungt-vann aksjonen, aluminiumsaksjonen i Glomfjord, og norske sympatisører og NS-folk kunne jeg også tenkt meg å sett nyere filmer om, samt krigsoppgjøret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #15 Del Skrevet 17. januar 2009 Som venninnen min sa før jeg så filmen: "Tidenes beste, norske film." Kan skrive under på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #16 Del Skrevet 17. januar 2009 Du må gjerne være uenig. Er det greit om jeg er uenig med deg? Først og fremst er dette en film, ikke en dokumentar. Den handler om Max Manus og formidler hvordan han opplevde krigen, ikke hvordan alle nordmenn opplevde det. Hvordan vet du hvordan okkupasjonsfølelsen og motstandskraften nordmenn hadde var? Opplevde du det selv? Jeg synes Max Manus var en særdeles vellaget film, og den viser noen andre sider ved saken enn det ihvertfall jeg har fått med meg tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå