Gå til innhold

Nye meldekort?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest BritElin

Jeg er arbeidsledig og fikk tilsendt meldekort for ca 1 1/2 mnd siden, nå fyller jeg ut det siste. Kommer det nye automatisk eller må jeg ta kontakt med arbeiskontoret?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Tror du får tilsendt meldekort automatisk, det gjør ihvertefall søsteren min, hun er arbeidsledig.

Har du søkt mange jobber, og hva søker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Det skal komme automatisk. Jeg sender også meldekort og bruker å få nye meldekort samme uka som jeg sender inn det siste. Dersom du ikke får nye meldekort innen ei ukes tid, så bør du kontakte Aetat. De kan gå inn å se om nye meldekort er sendt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BritElin

Hallo Avalo!

Nei jeg har ikke søkt så mange jobber, kunne tenkt meg kontor/forefallende/kantine, og sånne jobber vokser ikke på trær. Har fått tilbud om å være dagmamma for to, da får jeg være sammen med minstemann og det frister veldig. Må bestemme meg iløpet av uka, men begynner ikke før midten av August. Forresten, hvordan blir det da med dagpenger, får jeg det frem til jeg begynner å jobbe? For da er jeg jo ikke arbeidssøkende lenger, men venter på å begynne i jobb.

Brit Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvordan blir det da med dagpenger, får jeg det frem til jeg begynner å jobbe? For da er jeg jo ikke arbeidssøkende lenger, men venter på å begynne i jobb.Brit Elin

Men du vil jo allikevel være arbeidsledig. Og jeg mener du har rett til å motta dagpenger frem til du begynner i jobben. Om jeg får meg en jobb om en mnd, så hadde jeg sendt meldekort frem til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ja, du leverer meldekort fram til datoen til du skal begynne å jobbe igjen, det har du rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...