Gå til innhold

Kan ikke en mann på 160cm få dame?

Gjest Gjest_Mann_*

Anbefalte innlegg

Jeg er godt voksen, 162 cm og har aldri vært i nærheten av å få dame. Jeg blir riktignok ofte godt likt av damer, ofte får jeg høre at jeg besitter en rekke attraktive kvaliteter som damer prissetter. Men seksuelt og relasjonelt attraktiv er jeg ikke, jeg er for lav av vekst.

Nå har det gått såpass lang tid at jeg har sluttet å bry meg noe om det, men av og til har jeg tatt meg selv i å synes synd på yngre menn som ikke er høyere enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ikke en direkte turn-off, kjenner bare ikke tiltrekningen til kortvokste menn. Jeg føler meg så svær i forhold til dem, så det er der problemet ligger hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror høyde for jenter er som pupper og rompe for gutter. Det teller ikke alt, men det teller veldig mye. Merker at jenter liker høyde på gutten...Selv er jeg glad for at jeg ikke er høyere (er 184cm) pga tror noen damer ville ha vært altfor små da. Liker små jenter best:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde betyr ikke alt, men med en på 160 cm ville jeg bare følt meg stor og klosset ved siden av ham (er 170 og med cirka 10 kilo for mye). Det gjelder også mange andre jenter jeg kjenner, de fleste vil ha en som er høyere, og helst også "bredere" enn seg selv. Det kan høres overfladisk ut, men slik er det i alle fall for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bror på 162, han har aldri hatt problemer med å få seg dame. Han har hatt samboer på som er ca 5 cm høyere enn han i flere år nå.

For meg (og mange kvinner tror jeg) er det litt viktig at jeg føler meg mindre enn mannen, men det trenger ikke nødvendigvis bety at de må være høyere enn meg. Lave menn er utrolig mye mer attraktive hvis de har muskler, så kan de liksom være store og sterke likevel. En liten spjæling tror jeg ikke jeg kunnet blitt forelsket i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp en dokumentar på NRK som omhandlet lave menn. En psykolog påsto at en mann på 160cm ville ha svært få muligheter til å finne seg en dame. Er dette en sannhet? Ville noen av dere kunne blitt sammen med en mann med denne høyden?

Som noen andre her så må jeg svare nei på det spørsmålet, da jeg er over 180 og hadde følt meg som et monster ved siden av en på 160.

Men at du har svært få muligheter med å få dame er tull. Utvalget blir kanskje innsnevret litt, men det finnes nok av lave damer og damer som ikke bryr seg om høyde.

Er jo samme med meg, utvalget mitt er innsnevret andre veien siden jeg er så høy. Har likevel null problemer med å finne meg menn :)

Det er jo uansett slik at vi alle fisker i forskjellige deler av bassenget, det er ingen som kan få eller vil ha "alle". Er det ikke høyden som snevrer inn utvalget, så er det andre preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daisy Dean

Synes ikke høyde er noe problem. Kjæresten min er på høyde med meg, rundt 1.60, og jeg ville ikke bytta han vekk for noen. It's all about chemistry:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Jeg ser ikke problemet. Er 162 høy selv og 160 er bare to cm kortere. Tror ikke det hadde vært noe problem. Men at de har litt færre jenter å velge i, ja det tror jeg. Mange vil ha høyere menn. Bare se på alle de mindre pene mennene som har flotte damer - noen ganger lurer jeg på om det kan være høyden...

Eller hjernen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daisy Dean
Jeg er godt voksen, 162 cm og har aldri vært i nærheten av å få dame. Jeg blir riktignok ofte godt likt av damer, ofte får jeg høre at jeg besitter en rekke attraktive kvaliteter som damer prissetter. Men seksuelt og relasjonelt attraktiv er jeg ikke, jeg er for lav av vekst.

Nå har det gått såpass lang tid at jeg har sluttet å bry meg noe om det, men av og til har jeg tatt meg selv i å synes synd på yngre menn som ikke er høyere enn meg.

Jeg tror nok du er et fantastisk flott menneske med alle de kvalitetene som vil gjøre den rette jenta lykkelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville noen av dere kunne blitt sammen med en mann med denne høyden?

Jeg hadde nok hatt problemer med å vært sammen med en som var mye lavere enn meg, sliter nok med de som er på samme høyde ( 174)

Tror nok veldig mange kvinner liker å føle seg fyskiskt "minst" i forholdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig kunne jeg aldri ha funnet meg selv tiltrukken av en så lav mann. jeg er 165 selv og foretrekker menn over 180. sånn er jeg bare! finner det mye mer maskulint.

jeg har en kamerat som er kanskje et par cm høyere en meg og han sliter på damefronten, selvom han ser over gjennomsnittlig bra ut.

men! alle er forskjellige så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at fyren må være minst to cm høyere enn meg. Jeg er 168 cm høy. Idealhøyden for meg på en mann er 175. :) Kjæresten min er 188... Jeg liker ikke så godt høye menn, og det er flere andre grunner til at jeg ikke så på ham i det hele tatt til å begynne med som et kjæresteemne. Men så ble jeg kjent med ham, og smeltet fullstendig... :) Nå har jeg verdens beste kjæreste for meg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vet om en fyr som utviklet muskelsykdom i barndommen og befinner seg i rullestol som har en helvetes sjarm og vet att han får seg damer ;)

Han er dog veldig oppegående og holder på med doktorgraden sin, 27 år.

Slutt å syt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest missLady

Tror jeg egentlig ikke er noe problem! Ikke alle jenter må ha høyere menn.. Selv er jeg 178 og typen er 170.. Trekk fra 10 cm på oss begge så er jo han 160 og jeg 168, hadde vært sammen med han da også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en kar etter meg...han var på høyde med meg. jeg er en 160. tror nok også vi hadde fått små barn...syns det hele var skikkelig turnoff :(

For en skjebne! Selv er jeg 1.54, og tilgir ALDRI foreldrene mine for at de fikk meg når de er så små selv!

Jaja, okei da :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp en dokumentar på NRK som omhandlet lave menn. En psykolog påsto at en mann på 160cm ville ha svært få muligheter til å finne seg en dame. Er dette en sannhet? Ville noen av dere kunne blitt sammen med en mann med denne høyden?

Nei, det kunne jeg virkelig ikke. Helt uaktuelt.

Men husk at det finnes mange lave kvinner på 1,60 eller lavere og de vil sikkert synes det er helt ok! Samt at mange på min høyde (170 cm) ikke bryr seg om høyden. Bare vent å se svarene som kommer her etterhvert, om at de fleste KG-kvinnene sikkert mener at høyuden ikke betyr noe og at de som fokuserer på den er overfladiske fordi det skal være det indre som teller og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var overfladisk! Selv er jeg 180 cm og kune gjerne tenke meg å ligge en halvmeter alene i sengen!! Fy, så mye overfladiske plastikdukker det er her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var overfladisk! Selv er jeg 180 cm og kune gjerne tenke meg å ligge en halvmeter alene i sengen!! Fy, så mye overfladiske plastikdukker det er her!!

Enig. Jeg liker mannfolk, store,små, gule, blå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.60 hadde nok blitt for lavt for meg.

Når det er sagt, tenner jeg ikke spesielt på høye menn, eller trenger å føle meg "liten og skjør"... kan godt være sammen med en som er litt lavere enn meg. Selv om jeg liker å bruke høøøye hæler!

Men 1.60 hadde blitt drøyt 15 cm lavere enn meg i utgangspunktet, og med hælene hadde det blitt 20-25 cm- og det hadde blitt litt mye. Hadde jeg vært 1.60-1.65 hadde jeg derimot ikke brydd meg det døyt om mannen var 1.60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...