Gjest Trulselinemor Skrevet 23. juni 2003 #1 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg er allmennlærer student og skal begynne på andre året til høsten. Vi skal dette året velge fag. Vi har valget mellom kunst/håndverk og musikk. Hva ville dere ha valgt? Hvorfor falt du på det valget? Jeg har valgt Kunst og håndverk, fordi jeg er glad i å jobbe med henda. Grunn til jeg ikke valgte musikk, er fordi jeg aldri har spilt noe instrument utenom blokkfløyte på barn og ungdomsskolen. Jeg vet om studenter som ikke har vært borti musikk tidligere, så vil prøve seg på det. Det er ikke galt i å prøve det, men jeg tenker at enn skal komme seg igjennom året uten å være redd for å stryke. Skulle jeg ha valgt musikk, så hadde "dommen" falt før jeg hadde begynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 24. juni 2003 #2 Del Skrevet 24. juni 2003 Jeg valgte kunst og håndverk! Først og fremst fordi jeg elsker sånt og fordi jeg er tonedøv! Musikk er sikkert morsomt for de som kan litt, men for min del ble jeg enda mer avskrekket da jeg fant ut at man må synge mye høyt og at man på slutten av året må kunne spille en viss mengde sanger på enten piano eller gitar.... Absolutt ikke noe for meg! Kunst og håndverk KUNNE ha vært bra, men vi var veldig misfornøyd med lærerene og opplegget. Håper dere får det bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #3 Del Skrevet 24. juni 2003 Jeg valgte musikk, fordi jeg elsker å synge sammen med barn. Det ble ikke slik jeg hadde tenk, men jeg kom meg i gjennom det Kunst og håntverk er ikke noe for meg for jeg liker ikke å arbeide med hendene mine, føler det blir veldig mye dikkidering, småting og alt mulig annet som jeg ikke har tålmodighet til å gjøre får vel spare elevene mine for noe Musikk faget er veldig bra for de som kan litt noter ol fra før av, men en kan faktisk lære det på den tiden også, jeg klarte det, og er veldig stolt over meg selv. Jeg fikk 3.0 i musikk og den er jeg stolt over. Da jeg fant ut hvor slitsomt faget var var det nok for meg å komme meg igjennom. Og overraskelsen ble stor at jeg klarte å lære meg å spille gitar og all teori som det innebar, men jeg er ferdig med det nå og er stolt over at jeg klarte det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #4 Del Skrevet 24. juni 2003 Kunst og håndverk. Liker å holde på med slike ting, mens jeg ikke er noe musikalsk i det hele tatt. Lykek til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 29. juni 2003 #5 Del Skrevet 29. juni 2003 Tenk litt på hva som kan skaffe deg jobb etter endt utdanning også da.. markedet for lærere er temmelig mettet over store deler av landet, så hvis fagkombinasjon kan gi deg et fortrinn der så bør du velge det. Såvidt jeg vet er matte/naturfag litt etterspurt, men det var ikke med her så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 1. juli 2003 #6 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg valgte i sin tid forming, rett o slett fordi vi måtte velge et praktisk- estetisk fag. Hadde det vært mulig ville jeg helst slippe. Ikke fordi jeg ikke syns det er morsomt med forming, men fordi jeg ikke syns det er kjekt å være lærer i forming (jeg har prøvd!). Når du skal velge videre, er det en stor fordel for deg videre å velge matematikk og naturfag. Dette er fag som få lærere har noe særlig utdanning i, og etterspørselen etter slike lærere er derfor større på jobbmarkedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 1. juli 2003 #7 Del Skrevet 1. juli 2003 Dette året må vi velge mellom kunst/håndverk eller musikk, derfor falt valget på Kunst/håndverk. Senere i utdannelsen må vi velge mellom heimkunnskap og kroppsøving. Dette blir et vanskeligere valg fordi jeg liker begge to. I kroppsøving så har jeg A kurs som treningsleder. Men problemet mitt er at jeg har problemer med hofte og rygg, så jeg må nok velge heimkunnskap. Har vært i kontakt med ei gymlærer som kjenner problemet mitt og hun rådet meg til å ta heimkunnskap pga jeg kom til å få problemer. Hun har selv rygg problemer og er ofte sykemeldt pga det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 1. juli 2003 #8 Del Skrevet 1. juli 2003 Dette året må vi velge mellom kunst/håndverk eller musikk, derfor falt valget på Kunst/håndverk. Senere i utdannelsen må vi velge mellom heimkunnskap og kroppsøving. Dette blir et vanskeligere valg fordi jeg liker begge to. I kroppsøving så har jeg A kurs som treningsleder. Men problemet mitt er at jeg har problemer med hofte og rygg, så jeg må nok velge heimkunnskap. Har vært i kontakt med ei gymlærer som kjenner problemet mitt og hun rådet meg til å ta heimkunnskap pga jeg kom til å få problemer. Hun har selv rygg problemer og er ofte sykemeldt pga det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 1. juli 2003 #9 Del Skrevet 1. juli 2003 Dette året må vi velge mellom kunst/håndverk eller musikk, derfor falt valget på Kunst/håndverk. Senere i utdannelsen må vi velge mellom heimkunnskap og kroppsøving. Dette blir et vanskeligere valg fordi jeg liker begge to. I kroppsøving så har jeg A kurs som treningsleder. Men problemet mitt er at jeg har problemer med hofte og rygg, så jeg må nok velge heimkunnskap. Har vært i kontakt med ei gymlærer som kjenner problemet mitt og hun rådet meg til å ta heimkunnskap pga jeg kom til å få problemer. Hun har selv rygg problemer og er ofte sykemeldt pga det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå