Gå til innhold

Te - hvilken er din favoritt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er en skikkelig tekjerring, drikker ikke kaffe. Drikker sikkert 8-10 kopper te om dagen, og det er kun earl grey på pose som gjelder. IKKE Lipton, men Twinings eller hvordan i huleste heiteste det skrives. Enten med honning og melk eller fruktose. Mmmmmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne en te jeg smakte i dag, Green Tea Jasmin, den var altså bare så horribel at jeg ble helt uvel! Den eneste måten jeg kan forklare den på, er at den både luktet og smakte akkurat som en hamster og gjerne hele hamsterburet med. :ler: Det er helt seriøst, må nesten bare prøves!

Ja den er helt forferdelig!!

Følte at jeg drakk vannet fra en vase med gamle blosmter i.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wrangler

Og jeg liker godt jasmin grønn te! :ler: Godt vi er forskjellig.

Før drakk jeg bare svart te (twinings/lipton) men nå klarer jeg ikke de, men drikker bare grønn te. Men hvilken sorter som er best innen for grønn te? hmm....aner ikke! husker aldri det der.

Rart at jeg før likte svart te med melk og sukker, nå bare grønn te uten noe i. Synes det blir for søtt med svart te. (men tok tid før jeg virkelig likte grønn te!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i eple og kanel.

Elsker lakriste!

Elsker lakris, så dette må jeg nesten prøve. Hvor får man tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mie_*

Jeg liker godt Bestemors frukthage som kjøpes på Black Design. Ellers så er jeg veldig glad i fruktteene fra London Fruit and Herb Company som selges på helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Er veldig glad i disse to:

detox te og women's balance

Går mest i de. Ellers varierer jeg litt mellom diverse urteteer, og fruktteer. Drikker sjelden svart te, liker best fruktteene som er uten svart te. Feks. de fra London Fruit and Herb Company.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Blåbærte fra helsekost. Merket er London fruit ett-eller-annet. Også fersken- og bringebærteen fra samme merket er kjempegode.

Myntete.

Tyrkisk eplete ja.

Og Twinings Brazilian Bai (tror jeg det het), kokoste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackcurrant te!!

Smakte peach te i høst en gang. Noen som vet hvor mange får kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svart te: Twinings Assam som selges på enkelte innvandrerbutikker (eller tilsvarende hamstret på Sainsbury's eller Waitrose i England) med (H-)melk og sukker er det jeg har vokst opp med, og er derfor den ultimate "koseteen" for min del. Men jeg liker også mye annet, av de fleste sorter. Av grønn te er denne favoritten (kjøpes også i England). Hvis jeg skal ha noe uten teblader/koffein blir det ofte lakris, tyrkisk eple eller kamille. Jeg drikker 90% løsvekt-te.

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JULETE fra Kremmerhuset! Helt fantastisk!

...ellers liker jeg vanilje-te fra Twinings, Earl Grey gul og blå, English Breakfast og Prins Charles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mest i ren peppermynte te for meg, men også løvetann te nå og da. Prøver å holde meg til te som er 100% rene. Hører mye bra om effekten av kamille te, så den skal jeg definitivt prøve!

Nå som jeg har lest om sjokolade te og lakris te så kjenner jeg at jeg blir veldig nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er helt forferdelig!!

Følte at jeg drakk vannet fra en vase med gamle blosmter i.. :fnise:

Ja!! Utpreget høysmak. Jeg som innbilte meg at jasmin var en velduftende blomst, og så luktet det bare guff. :ler:

Tyrkisk eplete ja, den er god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...