Gå til innhold

Hjelp!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Greta

Hei!

Jeg er litt fotvila nå. Skal i bryllup på lørdag, og nå har jeg fått DEN kvisa i panna... Ikke kvise akkurat... men sånn 'betent' slags 'kul'... Bare bittelitt rød helt i midten... Men området er liksom hardt... (er sikkert en cm. i diameter, ca.)

Dette vil ikke jeg ha når jeg skal i bryllup! Noen som kan hjelpe meg?

(Jeg bor i ei lita bygd, og har ikke tilgang til allslags hudpleie eller sånn...)

På forhånd takk

(Har forresten mensen nå, kan det ha noe med det? Den skal være over på onsdag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adina Madeleine

Hei Greta!

Kviser kan forekomme oftere når man har mensen, p.g.a. av at hormonene løper løpsk. Det kan godt være derfor den kom, så da er den sannsynligvis borte igjen på lørdag. Har du ikke tilgang på parfymeri eller hudpleier før lørdag er det ikke annet å gjøre enn å vente å se. Alskens "hestekurer" som smøres i ansiktet skal man være meget forsiktig med da huden i ansiktet kan ta skade.

Har du NOEN hudpleieprodukter liggende hjemme? Har du renseprodukter, og/eller peeling og rensemaske? Hvis du har det kan du bruke disse i følgende rekkefølge: rens, peeling (skrubb), maske, ansiktsvann. Avslutt med en lett krem etterpå, hvis du har. Gjenta morgen og kveld, så skulle det hjelpe.

Har du bare noen av disse, bruk de du har, men i samme rekkefølge.

Et lite tips: I alle kvinners "kriseskrin" burde der finnes en god akne/kvise-sos-krem. Skulle uhellet være ute er det bare å påføre, så vil problemet forsvinne av seg selv etter et par dager :wink: Selv bruker jeg Clinique anti blemish spot treatment, men også andre kvalitetsmerker har gode. Clarins har f.eks. en i roll-on utgave som er meget effektiv (ser ut som en penn).

Lykke til da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eller så kan du smøre på litt tannkrem på kvisen! Det vil kunne tørke den ut. Gjør det på kvelden slik at du slipper å gå rundt med tannkrem i ansiktet.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller gå på apoteket og kjøp kvisekrem - tror den heter Bacimycin, eller noe sånt. Funker kjapt, men vær forsiktig med huden rundt for dette tørker ganske kraftig ut.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan du smøre på litt tannkrem på kvisen! Det vil kunne tørke den ut. Gjør det på kvelden slik at du slipper å gå rundt med tannkrem i ansiktet.

Hilsen Lille meg

nei nei NEI!

Gjør for all del ikke det. Det brukte jeg som kjerringråd da jeg fikk en slik, og det var da jeg skulle gifte meg. Det ble et digert sår av det, men heldigvis forsvant det i tide... men ta for all del ikke den sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Beklager, var ikke meningen å komme med "farlige" råd!! Men jeg har nå prøvd dette selv på småkviser uten at det har blitt merker.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, var ikke meningen å komme med "farlige" råd!! Men jeg har nå prøvd dette selv på småkviser uten at det har blitt merker.

Hilsen Lille meg

Jeg har også brukt det - med hell - det var derfor jeg brukte det da også. Og da uten hell... og når det er så viktig en dag, ta ingen sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta

Takk for mange svar!!

Jeg har peeling og maske (mudd-mask) som jeg bruker - men skal jeg bruke dette morgen og kveld hver dag altså??

Har også noe jeg har kjøpt på apotek - sebamed - en liten tube med en slags dekkende antikvisekrem, som skal tørke ut kviser...? Bruker den noen ganger hver dag jeg, og håper det kan hjelpe... (ansiktsvasken jeg bruker er forresten også sebamed - et skum...)

Ellers så har vi apotek her, så den bacimycin-greia kan jeg kanskje få tak i!

I dag er den forresten litt mindre enn i går, og ikke så hissig, så jeg satser på det går bra! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen Lille meg

Slike patetiske kjerringråd funker ikke, og fører bare til at tilstanden blir vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Flora; som du ser over har det hjulpet både Tusenfryd og meg, men Tusenfryd har visst også hatt dårlig erfaring med dette som hun passet på å advare om! Siden hun som spurte ikke har tilgang på så veldig mye, ville jeg komme med et veldig enklet tips som har hjulpet meg. Nok snakk om tannkremtipset...

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man plaget med kviser og urenheter funker ikke tannkrem, eddik, aloe vera, potetmel etc. i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine

Nei, ikke peeling og maske hver dag. Beklager, min feil, var "litt" trøtt da jeg svarte deg... :wink:

Det var nettopp slike tannkremråd jeg siktet til med begrepet "hestekurer". Det er nok best å holde seg til det som er beregnet til ansiktet, for tannkrem er sterke saker og man vet aldri hvordan huden kan reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vampie

en slik kvisepenn vil jeg ha meg. de har en på tilbud her nede nå til ca 5 euro. den er fra garnier og heter sos stick... noen som vet om den er like effektiv som den fra clinique ol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...