Gå til innhold

Hvordan sjekke opp ei jente?

BjarneBetjent

Anbefalte innlegg

Hei.

Er en gutt på 23 år, snart 24. Kanke skryte på meg at jeg har prøvd å sjekke opp så mange jenter akkurat.

Saken er den at, nå i romjula/nyttår var jeg på et arrangement hvor jeg var instruktør i alpint sammen med ei annen ei. Vi hadde samme gruppe i to dager, og jeg fikk tid til å bli litt kjent med henne. Vi pratet litt om litt forkjellig egentlig, og det virket ikke som at hun følte noe ubehag ved det. Jeg fant jo ut etterhvert at hun bor i samme by som meg, Stavanger. Hun er også 2 år yngre enn meg, og har mange av de samme interessene som det jeg har. Med andre ord; ut i fra første inntrykket virker dette som ei kjempejente som jeg virkelig har lyst til å bli bedre kjent med.

Føler jeg har kommet såppas langt ut i livet nå at jeg faktisk ser det nødvendig å gjøre alvor av ting og finne ei som jeg kan dele livet med. Jeg har som regel dette for øye når jeg virkelig går inn for å bli kjent med ei jente.

På dette arrangementet var det rundt 1300 stk inkl. oss instruktører, så jeg så ikke mye til henne forutenom i alpintbakken. Jeg fikk tak i nummeret hennes ved å søke dette opp, sendte noen meldinger, og fikk noen svar.

Så, hvordan i alle dager gjør man dette egentlig? Hva bør jeg skrive/ ikke skrive? Hva bør jeg si/ ikke si? Blir det for drastisk å be henne med ut på middag sånn med en gang? Eller evt. kino? Det er jo som regel jeg som må ta initiativet.

Nå til alle dere jenter her inne. Fortell meg! :) Takker på forhånd! :)

Ok dette høres kanskje litt dumt ut. Mulig dere får et inntrykk av at jeg aldri har prøvd meg på noe lignende før. Det har jeg. Men, har som alltid endt opp med at jenta avbryter kontakten og avviser meg mer og mer ettersom tiden går. Når jeg har trodd at jeg har hatt noe på gang har det plutselig slått helt om, og det har blitt helt stille. Så, noe må jeg jo gjøre galt.

Endret av QuiNlan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at hun er singel?

Ut ifra den informasjonen jeg finner på facebook, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker hun interessert?

Unngå å være påtrengende, det kan skremme henne vekk..

Viss hun tar noe kontakt, er det et godt tegn:)

Men kan da si at du synes det var trivelig å bli kjent med henne, og kunne tenkt deg å blitt bedre kjent... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter:

Hehehe, skremmende detaljert beskrivelse du har der egentlig. Du er ikke redd for at hun frekventerer her og ser hva du har skrevet da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingeniøren
Trådstarter:

Hehehe, skremmende detaljert beskrivelse du har der egentlig. Du er ikke redd for at hun frekventerer her og ser hva du har skrevet da? :)

Og hva skulle være gæli med det?

Men hvordan man sjekker opp noen er definitivt veldig variabelt og individuelt. Personlig synes jeg kinobesøket er en elendig første date fordi man bare sitter der og blir jo ikke kjent i det hele tatt. Legg til at filmen pleier å være kjedelig. Så tar man gjerne en øl eller noe etterpå og først da er man jo "i gang" (obs, aldri ta ølen på ett sted det spilles høy musikk!).

Resturantbesøket er heller ingen favoritt hos meg, men bedre enn kinoen da man i det minste blir kjent med personen. Klikker kjemien bra og konversasjonen flyter fint er det hyggelig, men resturantdates har en tendens til å bli kjedelige affærer fordi dama viser seg å være ett brød, du finner null å snakke om og når man sier noe er det som i ett familieselskap der tanter og onkler forhører deg med standardspørsmålene. Resturanten er for meg først virkelig bra og romantisk når man er kommet hakket lengre. Resturanten har også noe klissete og erkekonservativt over seg.

Favoritten hos meg blir uformelle aktiviteter som ski, tur med hunden, fiske eller andre ting vi begge måtte interessere oss for. Da får man gjort noe som er hyggelig selv om daten ikke går strålende, konversasjonstemaer kommer mer naturlig, lettere å vise flere sider av seg selv, det oppstår mer naturlige pauser som ikke gir den pinlige tausheten og min erfaring er at begge parter har lettere for å opptre mer avslappet og naturlig. Det blir mer sannsynlig at daten blir en hyggelig affære (= noe å gjenta) rett og slett.

Når det gjelder telefonkontakt så er jeg tilhenger av ringeknappen fremfor SMSer. Ringer man får man ting gjort. SMS er for pyser ;) Men når alt kommer til alt må man vel igrunn bare være seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en gutt på 23 år.

Føler jeg har kommet såppas langt ut i livet nå at jeg faktisk ser det nødvendig å gjøre alvor av ting og finne ei som jeg kan dele livet med.

Ja ha...vel, kanskje det er en idé å ta en kikk på utseendet (klær, kropp, stil). Matcher det de jentene du er interessert i? Hvis ja, kanskje det er lurt å prøve andre metoder. Hva med å være mer direkte og personlig. Ikke så mye sms men mer flørt og kommentarer "live". Så skulle du klare å motta signaler på om hun er/kan bli interessert eller ikke. Er dere sosiale i gruppe kan du sørge for å være på samme fest som henne neste gang. Det er lurt å vente med esset "en å dele livet med". Kanskje i ti år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter:

Hehe, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker hun interessert?

Unngå å være påtrengende, det kan skremme henne vekk..

Viss hun tar noe kontakt, er det et godt tegn:)

Men kan da si at du synes det var trivelig å bli kjent med henne, og kunne tenkt deg å blitt bedre kjent... :)

Interessert og interessert. Var jo jeg som tok kontakt med henne etter den turen vi hadde da. Kanskje for tidlig å forvente noe særlig fra min side. Prøver å være så forsiktig som jeg kan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it!

"Du bommer på alle slag du ikke tar" -Wayne gretski

Men ikke på kino :P huff!

Ta henne med på en fest å ha det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta henne med ut på noe hun liker - ski!

Kjipt at det tar over 2 timer å komme seg opp til snøhøyde :(

Men, hvorfor ikke. Takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Sendte henne melding jeg. En relativt nøytral melding vil jeg si, men tydeligvis ikke nøytral nok. 0 svar å få. Jenter ass! Alle framtidige planer er herved flushed down the drain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er en gutt på 23 år, snart 24. Kanke skryte på meg at jeg har prøvd å sjekke opp så mange jenter akkurat.

Saken er den at, nå i romjula/nyttår var jeg på et arrangement hvor jeg var instruktør i alpint sammen med ei annen ei. Vi hadde samme gruppe i to dager, og jeg fikk tid til å bli litt kjent med henne. Vi pratet litt om litt forkjellig egentlig, og det virket ikke som at hun følte noe ubehag ved det. Jeg fant jo ut etterhvert at hun bor i samme by som meg, Stavanger. Hun er også 2 år yngre enn meg, og har mange av de samme interessene som det jeg har. Med andre ord; ut i fra første inntrykket virker dette som ei kjempejente som jeg virkelig har lyst til å bli bedre kjent med.

Føler jeg har kommet såppas langt ut i livet nå at jeg faktisk ser det nødvendig å gjøre alvor av ting og finne ei som jeg kan dele livet med. Jeg har som regel dette for øye når jeg virkelig går inn for å bli kjent med ei jente.

På dette arrangementet var det rundt 1300 stk inkl. oss instruktører, så jeg så ikke mye til henne forutenom i alpintbakken. Jeg fikk tak i nummeret hennes ved å søke dette opp, sendte noen meldinger, og fikk noen svar.

Så, hvordan i alle dager gjør man dette egentlig? Hva bør jeg skrive/ ikke skrive? Hva bør jeg si/ ikke si? Blir det for drastisk å be henne med ut på middag sånn med en gang? Eller evt. kino? Det er jo som regel jeg som må ta initiativet.

Nå til alle dere jenter her inne. Fortell meg! :) Takker på forhånd! :)

Ok dette høres kanskje litt dumt ut. Mulig dere får et inntrykk av at jeg aldri har prøvd meg på noe lignende før. Det har jeg. Men, har som alltid endt opp med at jenta avbryter kontakten og avviser meg mer og mer ettersom tiden går. Når jeg har trodd at jeg har hatt noe på gang har det plutselig slått helt om, og det har blitt helt stille. Så, noe må jeg jo gjøre galt.

Hmm, virker hun på noen måte interessert? Hvis hun gjør det, så er det jo bare å ta sjansen på å be henne ut. Eller bare rett og slett spørre om dere kan bli bedre kjent. Kanskje hun venter på at du skal gjøre det? Hvis hun ikke virker noe særlig interessert og bare svarer på meldinger for å være høflig, er det ikke lurt å trenge seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir fort helt feil innfallsvinkel, og kan gjøre at du projiserer store forventninger inn i relasjonen. Det kan fungere avskrekkende og drepende for lettheten som bør være tilstede for at en god relasjon skal kunne vokse fram. Det er litt dette som kalles å framstå som desperat.

Riktig måte er å tenke at det var ei interessant jente, ho har jeg lyst til å bli litt bedre kjent med - og så ikke tenke lenger enn det. Selvsagt ikke lett å styre dette.

Om ho ikke svarer på ei melding betyr ikke at det ikke er åpning. Kansje har ho hatt det travelt, kansje visste ho ikke helt hva ho skulle svare, kansje er det en annen grunn. Det er umulig å vite. Så det er bare å kjøre på litt mer.

Og husk at det i praksis finnes uendelig mange jenter. Du kan møte ei ny jente hver dag i 10 år, og det vil fremdeles være mange, å ta av, uten at du trenger å dra fra Stavanger engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_truls_*

Jeg har, med tiden, funnet ut at den beste og mest praktiske måten å sjekke opp en jente er å ta et raskt google søk, forså å følge etter henne hjem fra jobb eller skole over en fire mnds. periode. Da har jeg som regel funnet noe snusk på henne som gir meg totalt avsmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_truls_*
Sendte henne melding jeg. En relativt nøytral melding vil jeg si, men tydeligvis ikke nøytral nok. 0 svar å få. Jenter ass! Alle framtidige planer er herved flushed down the drain.

Syntes du virkelig dette er så rart, gutt? Om jeg hadde vært denne skiinteresserte jenten hadde jeg virkelig forventet at mannen min skulle kunne ta meg med til snø på langt under to timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...