Gå til innhold

leiepriser på leilighet hos dere.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

Vi betaler 7600 for 80 kvadrat i Bergen (ikke midt i sentrum, men for lokalkjente: 2 minutter fra stadion) Det er jo bare ti minutter med buss til sentrum, selvsagt under det halve med bil, men hevm har råd til slik luksus?

Leiligheta var nyopppussa da vi flytta inn, og den er med hvitevarer. Trivelig leilighet.

Vi vet at dette jo er en høy sum, og at vi antakelig kunne betjene et lån med omternt det samme, men så er det den detaljen om at: lån får man bare dersom man har stabilt god inntekt og litt egenkapital... Her er vi på grensa til null før hver lønning, og lønna er ikke akkurat stor (men vi er to, så vi klarer oss akkurat på et vis)

Klart, drømmen er å eie, og når økonomien tillater det så skal vi kjøpe noe. Enn så lenge... vi leier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt leilighet og betaler 2800kr i mnd i husleie. Det er inkl. kabeltv og garasje.

Leiligheten er 75kvm tror jeg (tre roms) og vi bor på skedsmokorset. Trives kjempegodt her. Bor i rekkehus og har egen hage. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på vestkanten i Oslo og leier et lite musehull på 17 kvm + 5 kvm med sovehems.Og dette betaler jeg den nette sum 4500,- i mnd for :o

Hybelen er kjempe fin med gode løsninger,men å tilbringe sommernettene på en hems når det er 20 varmegrader ute,gjør noe med nattesøvnen din :Gjesp:

Dessuten blir det for lite i lengden,uansett om man bare er en person.Man kan utvikle klaus av mindre :blunke:

Så nå skal jeg ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Betalte 5700,- for 67 kvm 3roms på Krohnstad i Bergen. Noen år siden, though.

Betalte før 4300,- for noe som liksom skulle være 45 kvm. på Landås rett ved bygrensen til Bergen.

Betalte 5500,- for 121 kvm 4roms med egen parkering i Narvik sentrum.

Nuh skal jeg kjøpe, aldri mere leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000 + strøm for 67 kvm under bakken og ingen uteplass (i så fall sitter jeg på grusen utenfor...) :(

Gleder meg til vi skal flytte herfra en vakker dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Troms,nettopp flyttet tilbake, og bor i et hus på 92 kvm.m/ garasje og stort uteareale. Betaler 5500,- ekskl. strøm.

*phu..glad jeg ikke bor på Majotstua*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier på Nordstand i Oslo, og betaler 7000,- for 110 kvm. Da kommer strøm i tillegg, men så har vi også tilgang til ubegrenset plass på loft og i kjeller, og har egen garasje og kan bruke hagen så mye vi vil.

Før leide jeg studenthybel av samskipnaden til Høgskolen i Oslo, og betalte 2750,- for 10 kvm, uten eget kjøkken og bad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier, heldigvis når jeg ser på alt dette.

Leide for noen år siden et helt hus (2 etg + kjeller) med en venninne.

Vi betalte 3500,- + strøm.

Det ligger på landet, men 15 min på sykkel fra sentrum.

Gammelt og trekkfullt, så vi frøys (kaldt å stå opp ja!), men en favn med ved til 1500,- hjalp godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi eier heldigvis selv :).

Men for et par år siden så leide vi ut leiligheten vår på Grefsen i Oslo. Den var på ca 95 m2 og vi tok 8500,-. Da hadde leieboer fri benyttelse av hagen vår med frukttrær etc. Vi vurderte 10000,- og hadde nok fått det ;), men valgte heller solide leietakere.

Leid leilighet i Bergen, sandviken og betalte 3500,- for en rå (!) kjellerleilighet på ca 40 m2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...