Gå til innhold

Er det jeg som er udugelig?


:-) anna

Anbefalte innlegg

Nå har mannen min vært borte siden onsdag, og jeg merker jeg blir skikkelig sliten av å skulle være alenemor.

I går kveld ringte min mor - og sa hun "syntes jeg hørtes så sliten ut".

Jeg prøvde å forklare at jeg hadde vært alene med en aktiv og for tiden ganske trassig toåring i mange dager - og at jeg var sliten av det.

Da fikk jeg høre at "man blir jo ikke sliten av egne barn" og at "det er mange som er helt alene med barna - mens jeg har en mann som stiller opp"

Ble helt sur jeg. Ikke nok med at jeg var trøtt og sliten, jeg fikk dårlig samvittighet for å være det også.

Er det bare jeg som synes det er slitsomt å være alene med barn?!

Er jeg en dårlig mor? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Når man er alene med barn, synes jeg ikke at det verste er det at det er slitsomt fysisk, men psykisk... Man vil jo ha litt ro og fred av og til, og mange av oss som er alene og har lite avlastning får ikke et sekund å puste på. Det er ingen pappa der som kan gi deg fri for en time eller to så du kan få gå på shopping med venner, barna er alltid der.

Man blir kanskje ofte matt, og om man er matt nok og den lille går der med fargestifter og tegner på veggen, så gir man kanskje bare blaffen, for man orker ikke slite seg sånn ut.

Men dere som er i forhold, er kanskje vant med perfeksjon... så da er dere ikke særlig flinke til å ignorere... Man ignorerer jo aldri et barn som driver med noe farlig, men man kjenner sine grenser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg har enorm respekt for dere alenemødre.

Må bli mestere på å organisere livene deres - lage rutiner.

...Og kanskje flinkere til å gi blaffen i filleting.

Føler meg litt udugelig som ikke fikser alt så bra som jeg gjerne skulle

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Klart det er normalt å være sliten !

Også selv om du er i et forhold er det normalt når du er alene med

barn ( a )

Jeg har en mann som reiser mye, tre barn i alderen to til ni, men ingen av de får lov til å tegne på veggene selv om jeg er alene og sliten....Men perfeksjonist, det vet jeg nå ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Alle har lov til å bli sliten, om en er i et forhold eller ikke. selv om en er to om ansvaret blir en sliten av alt som skal gjøres.

Jeg selv har vært alene med mine barn i 10 år nå, og har vel kommet inn i en form for rutine. Jeg er fulltidsstuden og har ikke tid til å date :wink: en dag skal jeg treffe mannen i mitt liv, men ahr vært med om litt for mye til å våge å satse enda. Jeg har to fedre til mine barn og ingen av dem stiller opp, har en familie som sier selv at de er ferdig med småbarn og mener at de nå skal ha fri. jeg klager ikke på noe som helst måte, men kan misunne mine venninner som har fri annen hver helg, for de får en mulighet til å hente seg inn igjen. Min mulighet er om jeg skaffer en barnevakt og går på kino eller bare på kafe eller noe annet med venninner.

Alle blir slitne av og til og det er lov, det er ikke noe gale med deg.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle blir slitne iblant, det er helt lov.

Det er dager jeg har lyst å kaste ungene ut av vinduet.

Jeg er alenemor og det er sjelden jeg er noe annet enn mamma 24/7.

Det er klart jeg også har lov til å bli trøtt og lei og ønske ungene pokker i vold.

Men som oftest går det bra.

Så lenge man har måter å få ting ut på, klage til andre o.l. så er det greit.

Vær trøtt og lei du, det er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke slitne av egne barn.????

For noe tull. Jeg har kjemperespekt for alenemødre og fedre som har sine små alene og som må ta alt.

Jeg har tre barn og er dødssliten til tider. Takk og lov at jeg har en mann som kommer hjem hver dag og kan være med å ta en del av det.

Nei hvis du er udugelig som mor på det området så er vi vel udugelige alle sammen. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du har lov til være sliten!!!

Jeg er gift, men mannen jobber om dagen og jeg om kvelden. Så jeg har barna alene fra de våkner til jeg går på jobb. Og jeg er rå-sliten!!!! Spesielt akkurat nå fordi den minste er i modus "må henge og klenge på mamma og få kontinuerlig oppmerksomhet!"

Håper du får litt tid til å ta deg inn igjen etterhvert....... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Jeg tror nok mammaen din har glemt hvordan det var å ha små barn jeg. Klart man blir sliten av sine egne barn. Blir det mange ganger jeg, innimellom mange ganger pr dag. Det spørs helt på min form, og ungenes form, og selvfølgelig hvordan sambo jobber da. Er han mye borte en periode så sliter det selvfølgelig mer på meg enn når han er mye hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er helt klart ikke en dårlig mor fordi du bliver tæt af eget barn det er jo dem man bliver trætte af andres folks børn kan man levere tilbage igen når man begynder at blive træt af dem :D

da min 3 var helt små var det mig som så om dem hele tiden for min x-mand var altid på arbejdet havede ofte lyst til at sætte dem ned på salg's hylde i supermarket men man elsker dem jo aligevel og når så der blev ro i lejren og de alle som kunne man stå og se på dem og sukke og se hvor dejlige engler de var....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida det er du ikke! Snakker om tullete tilbakemeldinger. Klart man blir sliten av egne barn - like mye som andres :o

Jeg har vært alene med datteren min fra hun var tre til hun var ti og har vært mye sliten... det er ikke bare hverdagen, men også ansvaret som er konstant. Mange kvelder har jeg bare lagt meg ned på gulvet og grått av oppgitthet og ensomhet.

Ikke hør på slike tilbakemeldinger - nyt det du har og send nærmeste alenemor en varm tanke :wink:

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. enig med suzy jeg.... :enig:

Det er klart du har lov til å være sliten... det skulle bare mangle...

Mor din har sikkert glemt hvordan det var... "selektiv husk"....

Det blir vel sikkert på samme måte som at vi musker at det var alltid fint vær da vi var små ... og at det alltid var mye sne om vinteren etc....

Det som er viktig er at du ikke bruker deg helt opp selv - innrøm at du er sliten - og prøv å finne løsninger som gjør at du rekker å ta deg inn...

.. hva med å la mormor låne de små englene en stund .. så kan du pleie deg selv/sove litt... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir sur og grinete av å være for lenge alene med barna. HAr nå poden hjemme for andre dag på rad med sykdom og kjenner at jeg blir lei. Det er lov. Beundrer alle som er alene med barna sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg pleier og avlaste mine venninner som har små barn i blant så de kan få litt ro hjemme, gått til frisøren/hudpleieren, handlet litt til seg selv mm. og dette blir satt uendelig stor pris på.

Selvsagt blir man slitne av sine egne barn.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

[

Mor din har sikkert glemt hvordan det var... "selektiv husk"....

Det blir vel sikkert på samme måte som at vi musker at det var alltid fint vær da vi var små ... og at det alltid var mye sne om vinteren etc....

jeg tror dette er riktig, mine foreldre sier alltid til meg at nå er vi ferdig med småbarn og nå er det din tur. det de har glemt er alle de gangene vi ble sendt ut til mormor og morfar fordi de behøvde vile, det var ikke få helger vi var der. Men det er lett for dem å glemme slike ting.

Alle mennesker blir trøtt av og til og det er lov, barn kan også bli trøtt og slitne, og dette må en ha respekt for selv om en er to om jobben.

Gi deg selv lov til å være trøtt og sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...